Husbygge runt mitt 2340L Akvarie

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chicke
    Användare
    • May 2004
    • 497

Är du nöjd nu då? Eller planerar du för ngt ännu större? Vad jag har förstått är det svårt för många akvarister att bli nöjda, de vill bara ha fler och större kar hela tiden. Så, är du nöjd?
    /Daniel

Kommentar

• Guzrob
      Användare
      • October 2004
      • 389

jo det är Johan från Mullsjö som tillverkat karet... och han har tillverkat mycket kar till ofentliga miljöer och en hel del till privatpersoner oxå.....

Först var jag inne på att köpa ett Åleds kar... men tyvärr så kunde de inte garantera att duet skulle bli 100% säkert pga att djupet är 1,2m..... så bottenskivan hade hängt för mycket i luften då....

Nu så är det så att bottenskivan har stöd hela vägen. så den kan inte bågna då.... så risken för haveri är minimal. men visst allt kan ju hända..... Fråga Larry och Min Far.....

Nähepp god natt på er... Får se om jag hinner att ta lite bilder undrer helgen och lägga ut....

Vad vill ni se på bilderna?
      :D:D:D:D

Kommentar

• Guzrob
        Användare
        • October 2004
        • 389

Ursprungligen postat av Chicke
        Är du nöjd nu då? Eller planerar du för ngt ännu större? Vad jag har förstått är det svårt för många akvarister att bli nöjda, de vill bara ha fler och större kar hela tiden. Så, är du nöjd?
        /Daniel
        Jo visst har man lite småidéer om att sälja huste ihop med akvariet och bygga ett nytt till.. men ett stort problem är ju att det inte finns några fler tomter att köpa i växjö.... Men har du en till salu så hör gärna av dig..
        :D:D:D:D

Kommentar

• Mikael_S
          Användare
          • May 2006
          • 246

Ursprungligen postat av Guzrob
          Vad vill ni se på bilderna?
          Vad vill vi inte se

Jag tycker iaf att lite bilder på fiskarna lockar mest nu, även bilder på karet. Kan inte blir för mkt=)
          Mvh Mikael Schöllin

Kommentar

• Chicke
            Användare
            • May 2004
            • 497

Ursprungligen postat av Guzrob
            Jo visst har man lite småidéer om att sälja huste ihop med akvariet och bygga ett nytt till.. men ett stort problem är ju att det inte finns några fler tomter att köpa i växjö.... Men har du en till salu så hör gärna av dig..
            Förstår ironin...men jag skulle faktiskt inte bli förvånad...

Kommentar

• Torsten
              NCS Medlem
              • September 2002
              • 647

Kanske ngn bild om hur det ser ut på baksidan, tekniken...

Kommentar

• Laesk
                Användare
                • February 2004
                • 2447

Ursprungligen postat av Torsten
                Kanske ngn bild om hur det ser ut på baksidan, tekniken...

Håller me, ta i rummet där de står me all teknik å allt va de innebär.

Å ta gärna en bild på karet framifrån me en person vid sidan, så man får lite uppfattning om hur satans stort de är

Närbilder på ditt trista fiskval behöver du inte fota för min skull (dock är de mkt snyggt inrett)
                Lennart "Laesk" Axelsson
                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Torsten
                  NCS Medlem
                  • September 2002
                  • 647

Det enda negativa med Robbans inbyggda kar e att om man vill mata med publik så måste man springa runt halva huset... Tänk att ha några bigga Cichlor å kasta hela räkor från soffan!!

Kommentar

• m[A]use^
                    Användare
                    • December 2005
                    • 909

Springer gärna runt hela huset om jag hade haft ett sånt snyggt kar
                    Min zoon
                    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                    http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• Redbullen
                      Användare
                      • February 2005
                      • 734

Ursprungligen postat av Torsten
                      Det enda negativa med Robbans inbyggda kar e att om man vill mata med publik så måste man springa runt halva huset... Tänk att ha några bigga Cichlor å kasta hela räkor från soffan!!

Hade jag haft feta Cichlor i ett sådant kar så hade jag mutat min käring med en chokladkaka för att hon skulle stå bakom och mata när vi andra tittade på och drack öl

//Peter
                      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

Kommentar

• Zircons
                        Användare
                        • November 2006
                        • 43

Ge dig

Ursprungligen postat av Malawe
                        Du bör nog läsa allt beröm han fått också innan du börjar gnälla. Karet är hur grymt som helst och det är väl inte konstigt om man undrar varför han har pumparna synligt. Nu har vi ju fått svar så då torde saken vara avklarad. Att Robban bara skulle få skit av alla tycker jag är otroligt missvisande...det ser mer ut som om du själv inte läst speciellt många inlägg i ämnet.

Den ekonomiska aspekten i olika projekt intresserar många så det är absolut inte förvånande att frågan ställs. Att man sedan ser olika på vad som är prisvärt är väldigt individuellt och så kommer det alltid att vara. För Guzrob är det värt priset och med tanke på hur snyggt karet är och hur bra det smälter in i omgivningen gör att det kostar lite extra...

´Ge dig klart att de är värt priset har inte sagt nått annat!!!!
                        men när folk kommer med dumheter som ja kunde gjort de för under 10000 blir man sne
                        man vill ju ha ett proffsbyggt kar inte amatörbyggt!!!!

Kommentar

• Zircons
                          Användare
                          • November 2006
                          • 43

Haha

Ursprungligen postat av deelay
                          Detta har jag hållit in länge med fan va ni e gnälliga i växsjö, så fort folk inte kastar rosor efter er så kommer det alltid nån backup med försvarstal, inge illa menat, dock ett ganska roligt fenomen.

Ps. Jag tycker burken e grym med eller utan synliga pumpar =) och för min del hade jag inte snikat in så utan kört lite tunzee o grymma mh's och bara socitetsmalawi =)
                          De är sånna vi är vi från växjö vi vill att alla ska kasta rosor efter oss
                          o allt ska va som vi vill vi är ättriga som taxar

Kommentar

• specmats
                            Användare
                            • December 2004
                            • 3060

när ja ser på bilderna týcker ja att prislappen är relativt billig, akvariet är ju enormt
                            Tropheus Duboisi halembe, so
                            Melanochromis Auratus, vf
                            Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Tony
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4594

Jag tycker det är kul att se att myten om de snåla smålänningarna är krossad! Kör hårt Robban!
                              Tony Englund

Kommentar

• Bilbo
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 1159

Ursprungligen postat av Tony
                                Jag tycker det är kul att se att myten om de snåla smålänningarna är krossad! Kör hårt Robban!
                                Och du har krossat myten om dumma Västgötar i och med det inlägget
                                (Är Västgöte själv från början)
                                // Magnus Arvidsson

Kommentar

Arbetssätt...