If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jo jag har funderat på en ram men jag har inte fått ur tummarna och fixat det ännu. Men sen velar jag lite oxå. Funderar på att ha en slät Eklist. Men jag vet inte om det blir för mörkt. Eller så funderar jag på en slät Vit list.
Alla andra lister i huset är vita.
Ge mig tips!
Bambu går helt bort för min del. men tack för tipset!
Jo jag har funderat på en ram men jag har inte fått ur tummarna och fixat det ännu. Men sen velar jag lite oxå. Funderar på att ha en slät Eklist. Men jag vet inte om det blir för mörkt. Eller så funderar jag på en slät Vit list.
Alla andra lister i huset är vita.
Ge mig tips!
Bambu går helt bort för min del. men tack för tipset!
En svagt "kaffefärgad" trälist runt om...ganska bred. Jag gillar inte lister som stör omgivningen eller som sjunker bort och knappt syns. Inramningen skall synas i dagsljus, men "försvinna" när ljuset släcks och man vill se karet.
Guzrob du har inga malar i din burk va? Efter som du har fått så grönt och fint på dina stenar
Jag har en Gibiceps i karet som är sa 20cm. Men han verkar inte vilja äta grönalger. Men däremot så håller han rent på rutan och håller alla brunalger borta....
En svagt "kaffefärgad" trälist runt om...ganska bred. Jag gillar inte lister som stör omgivningen eller som sjunker bort och knappt syns. Inramningen skall synas i dagsljus, men "försvinna" när ljuset släcks och man vill se karet.
Det lutar år en list i ek tror jag. Har ju ekgolv i rumet. sen har jag ju det lilla bordet framför karet som oxå är i ek. så det kanske blir bra...
......sen är dina andra förslag också mycket snygga.
Fördelen med en list är att du kan dölja akvariets glaskanter och ev grus/sand i framkant.
Sen slipper du ljustutsläpp från akvariets överdel om du låter listen gå kant i kant med vattenlinjen.
Kommentar