If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja väg genomföringen har ju ett riktigt gummi som man sedan limma i ett nivårör i.
Kostar runt 2-300 beroende på storlek men helt klart det bästa alternativet.
Tittade lite till på jobbet på middagen
Vi har kabelgenomföringar som är helt täta som vi har i stora tankar till hissarna, visseligen är de olja vi kör med men dom håller tätt
Ska kolla ikväll om vi har genomföringar med 22mm storlek
Vi har borrat våra kar 25mm och de som är på 375L blir det 32mm.
Monterar kabelgenomföring (med lång gänga) och sedan VP-rör upp till ytan.
Ytspänningen gör att det tar lite tid innan den börjar rinna (VP-16) men sedan så rinner det på.
I de större karen ska vi borra 32mmm vilket gör att det passar med VP-20/25mm för bättre avrinning.
Vårt "stora" helglaskar på 130x70x65 kommer även ifrån Mullsjö.
//Calle
Montera ett t-rör i toppen på vp-röret så bryter det ytspänningen.
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx
Inte snedkapa. Har provat det och det funkar MYCKET sämre än T
Har testat lite olika avslut på våra rör.
Något har vi gjort ca 1.5cm längsgående spår på i toppen.
Några har vi gjort 4st U-spårningar ca 5mm ner.
Har dock inte utvärderat vilket som funkar bäst.
Kan tillägga att vi har myggnät i änden på alla rör för att förhindra att yngel åker med.
Med ett så äckligt stort akvarium hade det inte varit bra med ram mot golvet på bänken oxå för att sprida trycket? Som på våran bänk, inte lika stort men ändå. LxBxH 225x100x60
Med ett så äckligt stort akvarium hade det inte varit bra med ram mot golvet på bänken oxå för att sprida trycket? Som på våran bänk, inte lika stort men ändå. LxBxH 225x100x60
Det är absolut helt lungt utan nån ram mot golvet. har nämligen både armerat extra i betongen och dubbelt så mycket betong, och sen så är frigoliten undrer betongen extra hållfast så det är helt lungt!
Det är absolut hetl lungt utan nån ram mot golvet. har nämligen påde armerat extra i betongen och dubbelt så mycket betong, och sen så är frigoliten undrer betongen äxtra hållfast så det är helt lungt!
Kommentar