Ursprungligen postat av Redbullen
Husbygge runt mitt 2340L Akvarie
Kollaps
X
-
-
-
-
Ursprungligen postat av RicardTack ... Vilket menar du? Saltbygget eller?Kommentar
-
Ursprungligen postat av RicardRobban kan säkert försvara sig själv och hur han tänkte. Min gissning är att han tänkte att en bakgrund bygger i runda slängar runt 10cm. Då har man ungefär 50cm till bakgrunden i ett 720... Men det var bara en tanke ...Senast redigerad av Guzrob; 20 November 2006, 18:55.:D:D:D:DKommentar
-
Ursprungligen postat av RedbullenVarför är risken större för sumpgas i bläster?
Har kört med ciklidsand länge och fick aldrig gaser av det, och det är mer finkorningt gämfört med bläster..
//Peter:D:D:D:DKommentar
-
Ursprungligen postat av GuzrobDet tro skjutton att du inte får några sumpgaser när du är i karet var och varannan dag och flyttar om..... Det kan jag lova att jag INTE kommer att göra i min balja!
När jag vill undvika sumpgas, så har jag vatten och sand och rör runt i sanden en gång för att få bort all luft och då slipper man den.
Sen är det väl skitsamma om man rör runt i akvariumet eller ej? Rör inte runt så mycket som du tycks tro iaf, men att rengöra med jämna mellanrum är väl inte fel!
Appropå akvarier.....ditt hus är klart nu, och dina 2*375 skulle stå här tills huset är klart eller hurSenast redigerad av Redbullen; 20 November 2006, 19:02.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RedbullenJag bara ställde en helt vanlig fråga...Varför skulle det bli mer sumpgas av blästersand?? /.../
HEJ PÅ DIG!
Det kan jag nog svara på. Det beror på att cirkulationen i blästersand i princip = NOLL komma noll. De växtdelar, rötter etc som bryts ner kommer att bilda dessa gaser som kan vara luriga ...Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoonKommentar
-
Ursprungligen postat av RicardHEJ PÅ DIG!
Det kan jag nog svara på. Det beror på att cirkulationen i blästersand i princip = NOLL komma noll. De växtdelar, rötter etc som bryts ner kommer att bilda dessa gaser som kan vara luriga ...
Tack för ett svar istället för ett hack i nacken..
//PeterKommentar
-
-
-
-
Nu har jag fått i lite sten och vattnet har börjat att klarna oxå. Här en bild på helheten av baljan.:D:D:D:DKommentar
-
-
Men denna sida är jag inte alls nöjd med. Frågan är om man skall ta upp hålstenen och ha i nått annat bättre. Nån som har några bra tips?:D:D:D:DKommentar
Kommentar