Ursprungligen postat av Guzrob
Husbygge runt mitt 2340L Akvarie
Kollaps
X
-
/Ted
750l salt http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=24684&page=8 -
Ursprungligen postat av TedHar ni inte ställt fotöljerna åt fel håll
Men för tillfället finns det ju inte så mycket att titta på i karet. Men vänta bara...:D:D:D:DKommentar
-
Ja j*ä*v*l*a*r!
Jag som tyckte mitt 222 liters var stort
Riktigt snyggt blev huset och väntar med stor spänning på hur karet kommer se ut!
// MVH TulleKommentar
-
Grymt sa grisen! Verkligen inspirationsgivande!
En fråga: Hur är väggen mot vardagsrummet byggd? Är det bara en tunn skiva? Är stativet skräddarsydd för fallet på golvet eller är fötterna ställbara i höjdled? Mera bilder!!
Tack för denna trevliga tråd.Kommentar
-
Ser fram emot att se det klart. Vad har du tänkt att ha för teknik i karet, pumpar ljus osv.
/RobbanKommentar
-
ser så jäkla fint ut
ska bli kul o se när fiskar o allt är iKommentar
-
Ursprungligen postat av waterboy78Grymt sa grisen! Verkligen inspirationsgivande!
En fråga: Hur är väggen mot vardagsrummet byggd? Är det bara en tunn skiva? Är stativet skräddarsydd för fallet på golvet eller är fötterna ställbara i höjdled? Mera bilder!!
Tack för denna trevliga tråd.
För att karet skall stå i samma höjd som väggen så är de främre benen bakflyttade så att väggen kan få plats. Fötter finns inga. däremot så har jag chimsat upp med 1,2mm rostfria plåtbitar för att få det i våg......:D:D:D:DKommentar
-
Ursprungligen postat av robjoSer fram emot att se det klart. Vad har du tänkt att ha för teknik i karet, pumpar ljus osv.
/Robban
Pumpar: 2 st fluval FX5 som pumpar 3500liter vardera
4 st pumphuvud med filterpatroner som pumpar 2000liter vardera
1 st akvaels uvc filter på 11watt som är kopplat till ett fluval 405 filter.
Värmare: 2 st jäger 300w
Belysning: T5 amaturer 4*80 watt. samt 2* 56watt...:D:D:D:DKommentar
-
Ursprungligen postat av GuzrobLite om tekniken jag skall köra med!
Mvh Påpekar BörjeKommentar
-
Ursprungligen postat av GuzrobLite om tekniken jag skall köra med!
4 st pumphuvud med filterpatroner som pumpar 2000liter vardera
1 st akvaels uvc filter på 11watt som är kopplat till ett fluval 405 filter.
Värmare: 2 st jäger 300w
Belysning: T5 amaturer 4*80 watt. samt 2* 56watt...
Ps. Det ser riktigt bra ut måste jag säga.Kommentar
-
Jag har oxå tänkt tanken med att ha ett kar som fungerar som filter. men känner att jag skall börja med dessa pumpar till en början. Få se senare om jag få lust att bygga en sump....:D:D:D:DKommentar
-
16 300 liter/h till det karet? Med hjälp av så många småpumpar?
Varför inte satsa på nån tunze som sätter fart på vattnet utöver ytterfiltrena. När du ändå håller på menar jag.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av Robin16 300 liter/h till det karet? Med hjälp av så många småpumpar?
Varför inte satsa på nån tunze som sätter fart på vattnet utöver ytterfiltrena. När du ändå håller på menar jag.
Har oxå grejat en del med elen oxå...
Har uttag på 3 olika faser och 2 olika jordfelsbrytare. så det behövs välldigt mycket för att det skall hända nått.
Så även om en huvudsäkring ryker så går karet ändå till 66%.:D:D:D:DKommentar
-
Sitter här och funderar över vad jag skall ha för belysning till karet.
Först hade jag tänkt mig ett gäng med T5 armaturer. men ju mer jag funderar och jämför priser desto mer hamnar jag på 2 st metallhalogen.
Frågan är ju bara hur många Watt skall lampan ligga på? Vilken Lampa skall jag använda? Finns ju hur mycket som hälst att välja på.
Tacksam för tips ang. denna frågan.....:D:D:D:DKommentar
-
Ursprungligen postat av GuzrobSitter här och funderar över vad jag skall ha för belysning till karet.
Först hade jag tänkt mig ett gäng med T5 armaturer. men ju mer jag funderar och jämför priser desto mer hamnar jag på 2 st metallhalogen.
Frågan är ju bara hur många Watt skall lampan ligga på? Vilken Lampa skall jag använda? Finns ju hur mycket som hälst att välja på.
Tacksam för tips ang. denna frågan.....
Så här kan det bli ljusmässigt med 1MH 150w 10000k och ett 36w grolux... har ett med powerglo på med men måste bara hitta det kortet...Kommentar
Kommentar