Jag är ingen expert på rör, men kan inte tänka mig att det är några problem så länge man spolar ett tag innan man fyller på i karen.
Husbygge runt mitt 2340L Akvarie
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av johan_lindgrensido stickare, har du kollat upp ang koppar i rören, pratar lite med en annan medlem som byggt nytt, fick tydligen mycket koppar i vattnet o strul pga av det.
Men tack för att ni är aktiva och uppmärksamma!:D:D:D:DKommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av GuzrobDet har jag redan tänkt på! Har dragit plastledningar och har köpt nibes värmepump som är rostfri och en varmvattensberedare som är i rostfitt. Tyvärr kostade detta kalas 5000:- extra men det är det värt. sen sägs det att livslängden blir längre på anläggningen oxå.
Men tack för att ni är aktiva och uppmärksamma!
killen med järn koll =)Kommentar
-
-
Bilder
Vi vill ha bilder.... är det tomt i akvariet så får du visa husbilder istället...
Micke H540 liter +222 +222 +100Kommentar
-
Här kommer lite husbilder.....
Har mestadels jobbat med sånt som inte syns. Typ spackling och dyligt....
Här en bild på mig. nu är jag grymt trött på att spackla tak.....:D:D:D:DKommentar
-
Svärfar Peder fick äran att spakla och skruva ovanför karet. Han var lite nervös först men när jag förklarade hur jag hade kostruerat lådan runt karet så blev han lungn..... hehe!!!
Skall försöka ta lite mer bilder framöver så ni få se vad som händer....Senast redigerad av Guzrob; 29 June 2006, 23:17.:D:D:D:DKommentar
-
Bra jobbat.....fortsätt så så vi kan ha inflyttingsfest snart....
mvh PeterKommentar
-
Ursprungligen postat av RedbullenBra jobbat.....fortsätt så så vi kan ha inflyttingsfest snart....
mvh Peter:D:D:D:DKommentar
-
Ursprungligen postat av GuzrobDet längtar du efter va? Det kan jag säga att jag oxå gör!!!
Jag är j*vligt sugen på att vi ska köra igång baljan också.....bara mekka inredning och allt är ju de roliga....tex teknik hehe..
Du.....sålt 74litarn ännu?
Mvh PeterSenast redigerad av Redbullen; 29 June 2006, 23:25.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Redbullen
Du.....sålt 74litarn ännu?
Mvh Peter:D:D:D:DKommentar
-
Ursprungligen postat av GuzrobJupp! Bytt det mot lite rörmockeriarbete hehe!!!
Shiiiit.....måste odla sumbus här ju och behöver ett hem till dom
Mvh Peter
EDIT
-------------------------
Fotbollsgolf är askul.......speciellt efter en massa öl hehe..Kommentar
-
Ett av de häftigaste byggena i Sverige helt klart.
Mitt saltkar är lika långt som ditt, men med hälften så mycket vatten.
En sak du kan fundera på är att köra med sump. Nu har inte ett sötvattenskar så mycket pryttlar som ett saltkar, men det kan vara intessant att ha ett "inbyggt" lekakvarie i samma system, eller kunna stänga av ett underkar för karantän/sjukhusakvarie. Jag har (inte riktigt klar) ett 540L under mitt vanliga som refugium (biologisk rening mm) och ett 300L som mekanisk rening med alla pryttlar i.Mvh
Petter
Nu med ett 3 meters revakvariumKommentar
-
Ursprungligen postat av petrolJag har (inte riktigt klar) ett 540L under mitt vanliga som refugium (biologisk rening mm) och ett 300L som mekanisk rening med alla pryttlar i./#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
Kommentar