Ursprungligen postat av amini
Ska jag blanda Demasoni eller ska dom gå själv?
Kollaps
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
Ursprungligen postat av Johan FHur många har ni av respektive art och storlek på akvarium?
de har levt i en 2 meters 600 liter, periodvis med olika mbunas, även jullar o daffodil.
senaste veckorna bytta jag alla andra mbunas mot en liga av troffar ( körsbär )
även det har funkat.
demasonin är ingen bra vinnare, den jagar sina erövringar så fort den ser den men saulosin beter sig inte på samma sätt utan är mer förlåtande i sitt sätt.
från början hade jag fler hanar men behöll de två starkaste och de är jämnstarka ( det är viktigt) för att de håller sig till sina egna stenar.
snart ska alla malawin flytta till eget kar med måttet 160x55x55.
en tips är att mata dina demasonin som troffar dvs mycket grönt.
mvh
aminiKommentar
-
Ursprungligen postat av amini2+5 saulosi 2+7 demasoni.
de har levt i en 2 meters 600 liter, periodvis med olika mbunas, även jullar o daffodil.
senaste veckorna bytta jag alla andra mbunas mot en liga av troffar ( körsbär )
även det har funkat.
demasonin är ingen bra vinnare, den jagar sina erövringar så fort den ser den men saulosin beter sig inte på samma sätt utan är mer förlåtande i sitt sätt.
från början hade jag fler hanar men behöll de två starkaste och de är jämnstarka ( det är viktigt) för att de håller sig till sina egna stenar.
snart ska alla malawin flytta till eget kar med måttet 160x55x55.
en tips är att mata dina demasonin som troffar dvs mycket grönt.
mvh
amini
Det blir Golden med mina Demasoni.Kommentar
-
Ursprungligen postat av rent vattenNu har jag bestämt mig hur jag ska ha.
Det blir Golden med mina Demasoni.Kommentar
-
Ursprungligen postat av rent vattenMen nu har jag även 1+2 av röd rubin med mina golden och demasoni.||||Kommentar
-
Ursprungligen postat av malplaceradFunkar det bra?Kommentar
-
Ursprungligen postat av rent vattenJa än så länge ,jag har bara haft så en vecka än.Men en av röd rubin honorna tuggar redan.Kommentar
-
Ursprungligen postat av rent vattenDet funkar fortfarande bra i mitt kar.Men jag har ledsnat på mina Golden.Jag ska byta ut mina Golden mot Interruptus nu.Kommentar
-
Ursprungligen postat av rent vattenTror ni det går lika bra med Interruptusen.Kommentar
-
Ursprungligen postat av rent vattenJag har Interrupus på tillväxt i ett annat kar nu.De är ca 4-5cm.Ska jag vänta tills de är större, innan de släpps i med Demasonin.Eller är det bra att de är lite mindre?Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av specmatsja tror inte du behöver vänta, och angående kombo med demasoni så ska väl det oxå funka, finns ju andra här som bekräftar den kombon så kör på!Kommentar
Kommentar