Var och köpte tre malawisar i dag, den som sålde sade att det var Pseudotropheus Hajomaylandi, men hon sade samtidigt att de inte såg ut som de brukar göra...hon var inte säker att hon hade fått rätt fisk från leverantören. Själv är jag också tveksam, men tyckte fiskarna såg trevliga ut. Enligt säljaren så skulle jag ha fått en hane och två honor. Vad tror ni? Här är länken för att titta på fiskarna: http://hem.passagen.se/matost/fisk.htm
Artbestämning tack...
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det ser ut å vara
Pseudotropheus crabro
-
Hehe får man det där till att vara Hajomaylandi så kanske det e dags o söka jobb på ICA ist =)
medion e nog ganska rätt ute!Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayHehe får man det där till att vara Hajomaylandi så kanske det e dags o söka jobb på ICA ist =)
medion e nog ganska rätt ute!Kommentar
-
Ja, deelay, så är det här i sundsvall... Det finns två butiker som säljer malawi: första butiken hade tre kar fulla med fisk av olika slag men personalen hade ingen aning om vilka fiskar det var så där ville jag inte köpa.. Andra butiken var det då denna tjej som visste lite grand om vad de sålde, i alla fall så mycket att hon var osäker om det verkligen var hajomaylandi... bättre hjälp än så får vi inte här uppe i norrland
Själv är jag rätt grön, hade malawi som tonåring och har nu startat om på "äldre dar", så jag är ganska lätt att lura...Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawi375Ja, deelay, så är det här i sundsvall... Det finns två butiker som säljer malawi: första butiken hade tre kar fulla med fisk av olika slag men personalen hade ingen aning om vilka fiskar det var så där ville jag inte köpa.. Andra butiken var det då denna tjej som visste lite grand om vad de sålde, i alla fall så mycket att hon var osäker om det verkligen var hajomaylandi... bättre hjälp än så får vi inte här uppe i norrland
Själv är jag rätt grön, hade malawi som tonåring och har nu startat om på "äldre dar", så jag är ganska lätt att lura...Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayjo det kanske inte e deras grej malawi =) dom säljer säkert mer hamster fågel hund o katt artiklar så specialområdena inom fisk blir lite sekundärt.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av malawi375Ja, deelay, så är det här i sundsvall... Det finns två butiker som säljer malawi: första butiken hade tre kar fulla med fisk av olika slag men personalen hade ingen aning om vilka fiskar det var så där ville jag inte köpa.. Andra butiken var det då denna tjej som visste lite grand om vad de sålde, i alla fall så mycket att hon var osäker om det verkligen var hajomaylandi... bättre hjälp än så får vi inte här uppe i norrland
Själv är jag rätt grön, hade malawi som tonåring och har nu startat om på "äldre dar", så jag är ganska lätt att lura...
Jag tycker att du gör precis rätt d.v.s. fråga ciklidfolket på ciklid.se !Senast redigerad av Havs; 07 May 2006, 15:10.Kommentar
-
Ja, jag återkommer nog... Har beställt Tropheops "red cheek" av butiken, men den har jag haft förut så jag vet om jag får fel Ska bli spännande att se vad som kommerKommentar
-
Ursprungligen postat av malawi375Har beställt Tropheops "red cheek" av butiken, men den har jag haft förut så jag vet om jag får fel Ska bli spännande att se vad som kommerKommentar
-
Hmmm..apropå Lutt's signatur...BassHunter - sommarens plåga osv...Gjorde misstaget att ladda ner låten, och dessvärre så lyssnade jag också på den - LOL Vilken dynga, haha. Kolla bara texten:
Jag känner en bot
Hon heter Anna, Anna heter hon
Och hon kan banna, banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal
Jag vill berätta för er att
Jag känner en bot.
Ja, det är humor för datanördar detKommentar
-
det är helt säkert crabro!!! har dom själv. har också massa yngel av dom... ser ut att vara en hane och två honor! är föresten jag som har skrivit och tagit bilderna i artregistret!
en bild på min tuggande hona...
riktigt fin fisk det!!!
mvh christofferChristoffer LundholmKommentar
-
-
Ja, trevliga fiskar tycker jag det verkar vara. Jag var "dum" nog att sätta in Johannii som första art i akvariet, och därmed är ju ribban liksom satt - måste vara relativt tuffa fiskar som sätts in efteråt för att klara sig, men "crabborna" har anpassat sig bra hittills. Hanen har inte tagit upp striden med Johannii-hanen men backar bara undan lite lagom... Och fanken vad glupska de är, har inte sett maken till aptit!Kommentar
Kommentar