Nu har äntligen mina Julidochromis regani "kagongo" fått yngel. Vad jag vet så har de aldrig odlats i Sverige innan, så det verkar som jag har varit först med det, vilket skulle vara riktigt kul. Otroligt aggressiva är dom i alla fall. Har skärmat av halva 660 karet och hugger på allt som kommer nära.
Första kullen i Sverige??
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
riktigt kul!!.. bilder!!
Lutt: om jag inte har fel så är det väll botten anna ?Kommentar
-
Grattis! roligt att ynglen kommit och att föräldrarna sköter sitt jobb med bravur. Skulle va kul med någon bild. Man har ju inte sett någon "Kagongo". Lycka till!
mvh LennartKommentar
-
Här kommer en bild på honan. De har färgat ut helt annorlunda nu och är mkt mörkare i färgerna och mer gula mellan ränderna.Kommentar
-
sjyst cutekid... =) btw vad kör du för objectiv till din canon och sen hade du nån blixt du la på burken om jag inte minns fel?Kommentar
-
Tack för bilden snygg fisk. Jag kan tänka mig hur fina de är i karet med färgerna och kul att det är en till julle som har gult i sig.
mvh LennartKommentar
-
Gratulerar. Mitt par håller sig på ett bra avstånd från varandra. Har flyttat dem till ett kar med pricessor i veckan. Kan bara hålla med om att de är tuffa. Princessorna som hade hela makten har nu bara en liten del av karet.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelaysjyst cutekid... =) btw vad kör du för objectiv till din canon och sen hade du nån blixt du la på burken om jag inte minns fel?Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Tja!
Jag fotar mkt med canon medföljande objektiv, 18-55 och en nissin digislave ovanpå karet. Mer är det inte .
MvhKommentar
-
Och det ska vi tro på?!
Det tycker jag visar att det inte hänger så mkt på dyra grejer utan mer på mannen bakom kameran. Inte många som tar så bra bilder med den utrustningen!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Midas_Tomriktigt kul!!.. bilder!!
Lutt: om jag inte har fel så är det väll botten anna ?
riktigt snygg firre det där cutekidKommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidTja!
Jag fotar mkt med canon medföljande objektiv, 18-55 och en nissin digislave ovanpå karet. Mer är det inte .
MvhKommentar
-
Ursprungligen postat av deelaykollade efter nissin blixt men kunde inte hitta så mycket om den i sverige, har du skaffat den från utlandet?Kommentar
-
Kan bli en spännande artikel till CB... när det dessutom är så bra bilder...Kommentar
Kommentar