If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Var på Danmarks Akvarium i somras för ett par veckor sedan. Det ligger i Charlottenlund ett par S-tog-stationer utanför Köpenhamn. Dom hade en hel del att titta på, bland annat Tanganyika till min stora glädje. Där såg jag exempelvis den största jullen jag nånsin sett. En J. regani på minst 20 cm! Jisses. Trodde inte dom kunde bli så stora.
Jag tog en del kort och några av dom tyckte jag var värda att lägga upp här. Jag är ingen superfotograf och min kamera är en gammal Casio Exilim, men dom kan var kul att titta på ändå.
Första bilden får bli på pumprummet som jag lyckades få en bild på genom ett litet runt fönster i en trappa.
Här är ett Malawiakvarium som dom fick att se ut som minst fyra meter djupt, men dom måste ha använt speglar på nåt vis, för det var inte mer än någon meter. Häftigt iallafall.
I det största rummet hade dom tre rejält stora akvarium på hur många kubik som helst, bland annat ett CA-akvarium (eller SA? - jag har lite svårt att hålla koll på var alla fiskar kommer ifrån). Där fanns iallafall två riktigt bitiga krabater, på nånstans kring 40-50 cm. Här är en av dom:
Kommentar