Sån har jag ätit, full med ben och inte als god.
Lägg upp era nytagna bilder - Del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
-
Faren tror jag på.
Sånna fångade vi med håv under lekperioden här hemma i ån. Ganska kul sysselsättning. Päronen blev ganska arga när man kom hem blöt upp till hakan.Mvh
RobinKommentar
-
Ja, jag tar nog tillbaka mitt björkna litegranna och sällar mej till faren-skaran. Men dom är ju hyfsat lika får man ju säga...Daniel AndréassonKommentar
-
Ja man tittar på ryggfena och analfena så ser de lite olika ut.. vad jag kommer ihåg.Mvh
RobinKommentar
-
jag tror definitivt att det är en brax....saker man kan skilja dom åt är att faren har en längre analfena, längst bland karpfiskarna och mer sällsynt faren finns bara i några enstaka vattendrag man hittar dom mest i värmland och i småland...Kommentar
-
-
-
Kul med lite inhemsk fiskdiskution trots att det inte rör sig om en ciklid.
Själv tycker jag braxen ser ut att ha så väldigt litet huvud jämfört med kroppen samt mer puckelrygg än exemplaret vi fångade.
Björknan har väl rödlätt färg på buk/bröstfenor, samt blir inte lika stor, iden har också rödare fenor (på de bilder jag sett) och mycket slankare kropp.Senast redigerad av malplacerad; 19 June 2006, 17:39.||||Kommentar
-
Jag är ganska övertygad om att det är en braxen. Som med t.ex. ciklider så kan dom ju skifta lite i förg och form från fångstplats till fångstplats. Jag har nog metat upp åtskilliga ton braxen i mina dagar och jag tycker att det där ser ut som en typisk sjuhektospanka från mellansverige.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeAJag är ganska övertygad om att det är en braxen. Som med t.ex. ciklider så kan dom ju skifta lite i förg och form från fångstplats till fångstplats. Jag har nog metat upp åtskilliga ton braxen i mina dagar och jag tycker att det där ser ut som en typisk sjuhektospanka från mellansverige.||||Kommentar
-
"Braxenpanka" är nog det mest använda slangordet för halvstora braxnar i metarkretsar. Över två kilo ungefär börjar dom kallas för "dasslock" :-)Kommentar
-
Jag tror på Braxen! Kallt av Micke att länka t Abramis Brama. Helt ok retro.Deras "Mamma talar" e en hyllning till alla karpfiske-freaks."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
FÖ säger vi "braxenplanka" på min gata..."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar
Kommentar