Är det en "svensk" ål..!?
Lägg upp era nytagna bilder - Del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Ursprungligen postat av johan_lindgrenvet inte hur org fisken ser ut lajv. men kanske så här
vet ej hur mycket mangenta det är iden, så jag chansade på detta, kan ju alltid minskas ner.
Ska ta en ny bild pån vid nästa imponatortillfälle.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Ursprungligen postat av Daniel OdellDet är en död Channa MicropeltesKommentar
-
Ursprungligen postat av cougardom stryker på med svart.
mvh christofferChristoffer LundholmKommentar
-
Om man bara vill måla svart kan man väl använda MS-paint :-)
annars tror jag paint shop pro går att använda gratis. Photoshop brukar vara allas favorit.Det går alltid en senare buss.Kommentar
-
När jag fotar använder jag en "mindre" bra kamera där jag håller för blixten med fingret. Jag har även ljusrampen längst fram så att det blir mera ljus där fram och mera mörkt i bakgrunden. På så sätt kan jag få en del hyffsade bilder. Men sen kan det ju bli någon sten eller annan fisk som kommer med men det klipper man bort i paint. Det är väl inget avancerat men funkar för en nybörjarfotograf som jag.
Lite bilder som jag har tagit på det viset finns på Zoonen. Se länk:
Mvh MickeMvh Mikael SchöllinKommentar
-
-
En ny pärla jag inskaffat (ca 18-20cm)... tyvärr dog hans fru i förrgår.
(förövrigt helt omoddad bild, förutom brightness/contrast en aning, + tog bort en repa i glaset i underkant med klonverktyget)Senast redigerad av Laesk; 25 May 2006, 01:58.Kommentar
-
choffe: Stryka på med svart skulle se skit ut. Det blir svart bakom fisken när man använder blixt ovanifrån och på så sätt får man en svart bakgrund. Är helt omöjligt att få till något bra ifall man ska börja slabba med en "målarpensel" i photoshop. Du Cougar har uppenbarligen inte provat blixt ovanifrån och lågt isotal /bländare 11 och uppåt när han fotograferat i kar djupare än 40cm. Kan rekommendera dig att prova, bilderna blir oftast kanonsnygga (iaf i mina ögon).
Bara så ni inte tror att vi sitter och slabbar med paintbucket i photoshop, det är liiite jobbigtSenast redigerad av Jonas E; 25 May 2006, 01:43./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
bilden får gärna fixas till i photo shop. Skriv gärna hur ni gör.Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.Kommentar
-
"Bara så ni inte tror att vi sitter och slabbar med paintbucket i photoshop, det är liiite jobbigt "
Själv kör jag pennan i paint och väljer färg på varje pixel!
Detta var ett dåligt skämt, bara så att ni vet.;-)Det går alltid en senare buss.Kommentar
-
pillade lite på levels..
meckade med hue saturaition
klonade bort blixten
skärpan på ögonen
svårt att få bort den uppbländade gulafärgen o ändå få de bra. men så blev det iaf. vet inte hur röd den är i verkligheten. så lite svårt där me.Kommentar
-
Den övre såg godare ut"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar