If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
¨
Snygg! Minns jag fel eller var det inte den arten som du importerade från USA? Hur ser hanen ut nu?
Jo, det stämmer att det är den från USA.
Hanen, ser i stort ut som en vanlig sebraciklidhane, men med tillägg för svagt orange på stjärtfenan och de bakre delarna av rygg- och analfenan. Sebraränderna är inte heller riktigt lika distinkta som de kan vara på sebracikliden.
Beteendemässigt så är de lugnare än sebracikliden, vilket jag ser som positivt.
Lite bilder på några fiskar från lokalen...
Börjar med en rödzebra, denna går på Tropicals basfoder och har gjort länge, duger färgen eller behöver den färgfoder? Jag tycker den duger som rödzebra.
En av de rödaste esterhaes jag sett, jag skulle lätt vilja ha den kvalitén i mitt kar om jag skulle skaffa den arten.
En av de rödaste esterhaes jag sett, jag skulle lätt vilja ha den kvalitén i mitt kar om jag skulle skaffa den arten.
Äsch..jag tycker den är blek...vänta ska ni få se en astaxanthin sprängd firre...där snackar vi om rödljus.
(Deelay är en rackare på att få fram fina firrar...underbara malawis rakt över!)
Jinnarparen...sickna oerhört vackra firrar!! Man blir riktigt avis!
Äsch..jag tycker den är blek...vänta ska ni få se en astaxanthin sprängd firre...där snackar vi om rödljus.
(Deelay är en rackare på att få fram fina firrar...underbara malawis rakt över!)
Jinnarparen...sickna oerhört vackra firrar!! Man blir riktigt avis!
Vem vet, det kanske är dags att skaffa ett kar till och ha lite CA i detta . Loisellein går bra i ett 1.5 m kar och redpointen kan du klara några par i ett 1 m kar.
då får man använda solglasögon för o kolla in i karet!
Kommentar