If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Paletter e faktiskt en ganska trevlig firre, jag började med sånna jag med, efter ett tag åkte dom ut tillsammans med salladen o in kom storsjöguppys (malawi/tangayika) som en del kallar det =)
Snygga bilder Tony!
Dom ser ut att ha det riktigt nice..
Kommer att sakna dom ;(
Ja, hittils ser de fräscha och fina ut och klarade resan fint. De kom inte i karet förrän 04.30, så de var ju ett tag i lådorna. Tackar för superfin fisk!
Snyggt kar och fina paletter. Det är väl inget fel med att inte "ha kommit" längre än till paletterna. Jag tycker att det är en av de mest underskattade cikliderna och det finns massor av fina varianter att välja på. Välkommen hit förresten.
Och avslutningsvis en krabat som jag gillar skarpt. Hungriga nog att äta ur handen.
Om någon vet vad det kan vara för art vore jag tacksam!
Är väl någon art från fam. Mastacembelidae, men svårt att se exakt vilken. Caecomastacembelus ellipsifer är en av dom vanligare såvitt jag vet men har en mer distinkt färgteckning.
Har själv en som ser exakt ut som din men har inte lyckats identifiera den.
Skulle önska att jag kunde säga att jag tog den nere i afrika när jag va där i somras, men tyvärr, nej jag snodde den på nätet... så du kanske borde ta bort den innan nån anmäler Er för stöld!
Skulle önska att jag kunde säga att jag tog den nere i afrika när jag va där i somras, men tyvärr, nej jag snodde den på nätet... så du kanske borde ta bort den innan nån anmäler Er för stöld!
Det bästa är att du gör det själv så slipper någon moderator det arbetet.
Festaeparet som huserar där nu, hämtar micke jahrl på fredag nämligen...
Har fegat ur för på dessa fiskar men nu så jäklar när tillfället dök upp så måste jag prova på dom många säger att dom är så aggresiva har några här hemma som åxo kan vara det men här finns mycket gömslen och 9 stora eller iaf hyfsat CA/SA stora på 1200L vatten hoppas det kan funka
Kommentar