Någon som testat Rubin-akvarie?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • weeelin
    Användare
    • May 2004
    • 105

Någon som testat Rubin-akvarie?

Någon som har någon erfarenhet av Rubin akvarier? Har sett att de säljs på Pwss. och verkar vara prisvärda, men är de av bra kvalite? Finns ju välvda upp till 720liter Vore kul att höra om någon haft dessa.
  • Gäst

kom igen nu, nån måste ju ha ett

Kommentar

• specmats
      Användare
      • December 2004
      • 3060

Tydligen Inte...
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• weeelin
        Användare
        • May 2004
        • 105

Finns det inte en enda som har ett Rubin akvarium??? Måste ju finnas...

Kommentar

• deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

Ursprungligen postat av weeelin
          Finns det inte en enda som har ett Rubin akvarium??? Måste ju finnas...
          om du köper ett så finns det iaf snart 1... =)
          http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Jarnis
            Användare
            • November 2005
            • 415

Jag har ett 420L med välvd framruta, är i stort sett nöjd. Det enda jag kanske är mindre nöjd med är "locket" ovanpå som består av en ram med fast ljusramp i mitten och två lösa skivor som man kan lyfta av vid matning och underhåll. Då jag har fäst reflektorer på ljusrören så blir det väldigt trångt att komma ner i karet när det är något man behöver komma åt. De lösa "täcklocken" är gjorda i ganska sladdrig plast och kunde gärna varit lite styvare.

Ibland kan det uppstå lite resonans i locket från någon av mina cirkulationspumpar som sitter fast på sidogaveln med sugkoppar, vilket är lite störande. Då får jag putta till locket lite för att få det att sluta.

På baksidan av locket sitter det två hål för kablar, ytterfiltersslangar o dyl. Dom är rätt så små och det går bara att köra en omgång slang igenom, sen börjar det bli fullt.

Möbeln är av vanligt snitt, spånskiva med faner(?)skiva fastklistrad på känt IKEA-manér. Förmodligen inte världens bästa hållbarhet med tanke på vattenstänk...

Som sagt, i sort sett nöjd men glöm inte att det blir svårt att byta ljusramp till en med t ex 3 eller 4 lysrör. I såfall blir det klurigt att skaffa täckglas...
            Micke

Kommentar

Arbetssätt...