Förmodligen är det en förbannelse! Inte nog med att vi bor i Sveriges regnigaste stad. Det skall tydligen vara blött inomhus också. Sämt åsido en olycka kan väl hända den bästa. Och det är första gången jag råkar ut för det och då har jag varit akvarist i drygt trettio år.
Mitt 375-liters Tanganyikakar!
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénTyvärr så har mitt kar gått sönder.
I mitt fall så var nog anledningen till att det sprack att jag inte var så noga med att få mina burkar i våg. På den tiden vill säga.
Inte ger man upp för en sådan sak, det är bara att bita ihop, det kommer trevligare stunder i vår fantastiska hobby, var helt övertygad om det.
Cheers JonneNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Nystart!
Nu har jag fått igång mitt 375-literskar igen. Vad tycks? Bakgrunden är svart men av någon anledning har den fått en blå nyans på bilden.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Snyggt! Jag tycker om blå bakgrunder, den i mitt troffekar är blå Fast man ser den inte så mycket, den är aldeles täck av brunalger.. ^^ Men den var fin när man såg att den var blå540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
-
Snyggt! Men jag skulle ha haft i en näve grövre grus/småsten i sanden så det blir lite mer brytningar och ser mer naturligt ut.
Sedan tycker jag det är en styggelse med blå filtermatta i "öppna lösningar". Det finns en svart 10 ppi-matta har jag läst någonstans här på forumet, det borde få filtret att "försvinna" bättre.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
...å jag hade tagit bort tre fjärdedelar av sanden. Samlar bara på sig en massa skit...."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
fint.. tycker du ska ha nån valliseneria planta som täcker pumparna lite..Kommentar
-
Jag har sagt det förut och säger det igen.. I med växter540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Det får inte vara mer växter än såhär med tanke på att multisarna äger 80% av karets volym, och Sumbona har resten
Mvh PeterKommentar
Kommentar