Vad tycks om mitt 375-liters Tanganyikakar.
Mitt 375-liters Tanganyikakar!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Kanot! I med en troffe-grupp nu da!!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",) -
Dubbar
Jag skall hämta en grupp dubbar i slutet av Juni i Kalmar. Ni tror inte det blir för mycket fisk i det karet med två par marlieri, fyra multifasciatus, ett par L. niger, två par N. daffodil, nio leptosoma "Jumbo" och ett par cylindricus. Jag skall strax starta upp ett 325-liters Tanganyika och kunde i sådana fall flytta en del fisk dit.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Dubbar?
Är det inte någon som har någon åsikt?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Jag hade nöjt mig med troffarna & jullarna.Ev också cylindricusen."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénVad tycks om mitt 375-liters Tanganyikakar.
Hmm.. är bakrutan målad? :\ ... jag hade nog försökt gjort den svart ist, eller knycklat till en svart pappbakgrund.. å sen slängt i lite grönsaker.
I ärlighetens namn ser de lite kalt å tråkigt ut nuKommentar
-
Ett skeppsvrak och en bubblande skattkista kanske :-D
Skämt å sido ser det mkt fint ut och med fiskar blir det nog helt toppen. Men lyssna inte på mig jag är inte känd för att ha god smak. :-PDet går alltid en senare buss.Kommentar
-
Black pemba
Jag skall hämta en grupp black pempa i Juli. Skulle det vara för mycket med trettio stycken i mitt 375-literskar. Jag skall ha i ännu mer sten så att i princip hela bakgrunden blir täckt. Jag tänkte behålla mitt par cylindricus, multifasciatusen och jullarna i samma kar. Och flytta över. N. niger, Daffodil och leptosoma "jumbo malassa" Till ett 325-literskar. Tror ni dom bägge karen skulle kunna funka. Skulle man ev kunna tänka sig någon snäcklekare i 325-llitraren.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Kommentar
-
Håller med om att det skulle bli snyggare med en svart bakgrund, det blåa ser lite onaturligt ut.Kommentar
-
Ursprungligen postat av johnny 99Håller med om att det skulle bli snyggare med en svart bakgrund, det blåa ser lite onaturligt ut.
Steriliteten forsvinner nar akvariet varit igan en stund.
Jag hade kort tva stenrosen och oppet i mitten. Inte for att det ar snyggast utan for att man far tva revir med en grans i mellan vilket gor att man kan halla mer fisk av Julle/NeolamprologustypMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonEnligt den har bilden sa ar den bla nyansen klockren :-) http://www.stockholmsciklidklubb.com...=Biotoop2fulweKommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskJa om man hade haft ett akvarium me ett djup på en sisådär tolv-tretton meterMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonSom jag forstar det sa ar bilden tagen vid ytan.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskSom sagt, akvariets djup! Inte höjd....Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar