motivera frugan...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ante
    Användare
    • November 2002
    • 571

    motivera frugan...

    är det någon som har en patentlösning på hur man motiverar Sambon till att byta rum mellan sovrummet och hobbyrummet så man rymmer fler akvarium????
    emot tages tacksamt

  • mole
    Användare
    • April 2002
    • 12

    #2
    Helrenovera hobbyrummet, sen skyller du på att parketten inte mår bra av vatten. Dessutom är den nya blå färgen bra för sömnen.

    nått sånt kanske?



    Kommentar

    • Fredrik H.
      Användare
      • April 2002
      • 1884

      #3
      Det där är faktiskt ett stort problem som många av oss har. Jag har lyckats genom att visa stor förståelse för hennes intressen och idéer. Det kan ju ibland vara svårt att få henne till att dela ciklidintresset i lika stor utsträckning som en annan även om det vore idealiskt.

      Försök att sporra henne att skaffa något som du vet att hon verkligen vill ha eller få henne att sätta igång det där projektet som hon innerst inne vill men tror är ogenomförbart på grund av penning eller platsbrist. Man bör så klart försöka att göra det även för hennes skull och inte som en lömsk plan. Det har faktiskt lyckats för mig.

      Sen måste jag erkänna att jag nog har preparerat barnen lite också så om man har sådana så kan det vara till stor hjälp. Barn älskar ju planer på stora akvarium och massor av fiskar.

      lycka till och ge inte upp,

      Fredrik H.
      Fredrik H.
      Gratis konto på: www.cichlidtube.com
      www.cichlidgallery.org
      www.tropheini.com

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Enda lösning som är mest effektiv är att ge mer än vad man tar...resten får du fundera ut själv..*skrattar*

        Lycka till i ditt jagande av yta åt ditt fiskintresse, men kom ihåg...ingen firre är viktigare än ens fru.

        Stefan, Skövde

        375L Frigobakgrund
        L Trewavasae
        L Caeruleus
        A Jacobfreibergi
        M Cyaneorhabdos "Maingano
        P Elongatus "Mpanga
        Ancistrus
        2st 100L

        Kommentar

        • zeke
          Användare
          • November 2002
          • 75

          #5
          Jag har mer eller mindre lurat frugan att bli intresserad genom att
          låta henne vara med och bestämma (vad hon tror).
          Jag bestämmer allt det viktiga medans hon ger förslag som jag till en början genomför sedan ändrar jag lite undan för undan.
          Jag hoppas att jag kunde hjälpa dig på något sätt
          Hälsn. Dennis

          Bara det bästa är gott nog
          Bara det bästa är gott nog ;-)

          Kommentar

          • Therese
            Användare
            • April 2002
            • 196

            #6
            Har turen att ha en pojkvän som oxå är fisk intreserad=))

            Kommentar

            • Jesper Kinnås
              Användare
              • April 2002
              • 34

              #7
              citat:
              Har turen att ha en pojkvän som oxå är fisk intreserad=))

              I detta fall är det väl din pojkvän som har tur att du är intresserad fisk, eller?

              /Jesper
              /Jesper

              Kommentar

              • Ola
                Användare
                • August 2002
                • 1232

                #8
                hej,


                Svårare att få föreldrar Intresserade?!?! hehe.

                Mvh Ola

                ola lindeberg
                ola lindeberg

                Kommentar

                • Therese
                  Användare
                  • April 2002
                  • 196

                  #9
                  jo tack =) de största preoblemet hitilss i alla fall. Man får försöka flirta med dem när de e på bra humör.

                  Kommentar

                  • Poppo
                    Användare
                    • July 2002
                    • 85

                    #10
                    Detta är något jag också jobbar på......jag har kommit fram till att, i mitt fall åtminstone, handlar det mer om att frugan vill visa vem som bestämmer än att hon motsätter sig själva idén om fler akvarier.

                    Jag inledde at med att förklara för henne att vårt minsta kar var alldeles för litet för de fiskar som lever däri (vilket faktiskt inte är någon lögn), och när hon väl förlikat sig med tanken på ett stort kar till så verkar det inte var anågra problem alls att byta ut karet mot ett mycket större och byta fiskbestånd, vilket ju inte alls var meningen enligt första argumentet. Sen att hon kan mumla lite över karen ibland det får man leva med....

                    //Pontus
                    //Pontus

                    Kommentar

                    • Ola
                      Användare
                      • August 2002
                      • 1232

                      #11
                      Hej igen,

                      Jo, jag brukar dock flirta med dom en del...
                      flirtade till mig ett akvarie inbyggt i badrumetsvägg!!
                      slå de du=)

                      aja hur gammal är du Therese?

                      Mvh Ola

                      ola lindeberg
                      ola lindeberg

                      Kommentar

                      • Ante
                        Användare
                        • November 2002
                        • 571

                        #12
                        jag tror jag är något på spåret nu, har en Discus som är lite mobbad och Sambon frågade hur man kunde avhjälpa det och jag svarade att det behövs fler Discusar så att dom dominatna fick mer att göra så att den stackaren fick lite mer lugn och ro...
                        det tog skruv, då får du skaffa fler så att den lille får äta ilugn och ro... NU!!!
                        jaja, jag skall genast fixa fler! man måste ju lyda sambon för bövelen

                        -sedan så blir det ju för trångt och då måste vi ju ha fler burkar och då är jag ju i mål

                        Kommentar

                        • Sara Söderström
                          Användare
                          • April 2002
                          • 18

                          #13
                          Hej alla!

                          Ett tips kan vara att ge sambon ett eget akvarium där han/hon får bestämma helt själv (naturligtvis efter att ha lyssnat med dig så att inga katastrofkombinationer blir av). Försök styra in det på något som ger yngel, det brukar vara populärt! När personen i fråga har något eget att sköta om/studera/tycka om som dessutom förhoppningsvis genererar något yngel ibland brukar det vara lättare att övertyga om nödvåndigheten i att bostadens antal akvarium ökas.

                          Det hela fungerade rätt bra för mig, jag gav min pojkvän ett överflödigt akvarium på ca 70 liter. Efter några månader köpte han ett 540-litersakvarium på eget initiativ!

                          Lycka till allihopa!

                          MVH/
                          Sara S

                          Kommentar

                          Arbetssätt...