jag har sett manga red terrors ga fran inget till valdigt aggressiva. Typ att de inser att de ar stora och starka och kan bossa alla runt....
Cichlasoma festae
Kollaps
X
-
-
Det verkar som om festaen är en fisk som är stenhård mot de som den klarar av men lite mer försiktig mot andra. Det beteende jag har sett härhemma är att de "provar" andra fiskar lite då och då men ger sig rätt snabbt.
Något som dock är irriterande är deras fula ovana att nypa till andra fiskar när de inte är beredda på det.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
-
-
Kanske dax att försöka få liv i tråden igen?
Kan meddela att jag har nu tömmt all fisk i 720, sålt lite och några fått åka till lokalen. Anledningen är att jag fick reda på att akvariecenter hade fått in ett festaepar under torsdagskvällen. På fredag köpte jag dem.
Men SHIT så snygga de är, hanen är omkring 38-40 cm och honan ca. 27-30 cm. de går själva i 720 nu bland rötter och växter. Det jag undrar är hur länge dessa bjässar ta på sig o acclimatisera sig. Är oftast vuxna fiskar lite allmänt nojjiga på detta?
Kanske man skulle passa på nu när de är lite halvt försiktiga av sig att köpa in ngt sällskap till dem? Helst då någon sydamerikan. Kan säga direkt att min trimachane skulle inte ha något o sätta emot festaehanen.Mvh AlexKommentar
-
-
Håller med,du måste fixa bilder omgående!mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
-
Varför jag inte tar bilder är för att de står bara längst bak o trycker direkt man kmr nära karet.
Någon med erfarenheter med stora ciklider och deras acclimatisering? Funderade på o lägga i lite småfisk i karet bara för att få dem på mathumör...?
Bilder och film kommer att komma, men inte en dag före de har kommit till sin rätt.Mvh AlexKommentar
-
Större fiskar tar längre tid på sig innan de kommer fram. Går de dessutom själva så tar det ännu längre tid. Stoppa i lite fiskar runt 15 cm så kommer du nog att få fram dina festae snabbare.
Att stoppa i små matfiskar gör nog inte någon större nytta just nu, de kan du spara till senare.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
För varje dag gör de framsteg. Iallafall hanen. Han har märkt att det är skitkul att gräva hela områden runt växter och rötter...
dock lite småtasikig med honan..Mvh AlexKommentar
-
shit vad coolt eller!! 40cm festae!! lägg upp lite bilder när de börjat vänja sej vid karet!! måste vara hur coolt som helst!=)
överdriver inte...
Kommentar
-
Nu!!!
Bilderna är här. Tror dock de kan bli ännu mer utfärgade.
Honan
Hanen
Javet..kassa bilder, men kmr fösöka få bättre allt eftersom de vänjer sig vid sitt nya hem. Honan har fått lite stryk av hanen.Mvh AlexKommentar
-
Kommentar