Mjo johans fisk har ju faktiskt en del blå prickar på fenorna också så mrgreed kanske har rätt. Knepigt värre. Å andra sidan så hade min lilla hane väldigt mycket mer mönstrade fenor även då den var liten, fast jag har inte en susning hur mycket det skiljer mellan exemplaren då det gäller detta.
Kan ingen med både hanar och honor posta lite bilder?
Jag vet inte om man blir klokare av detta men här är en bild på en hona från Aquamojo.com
Och en bild på en hane från samma ställe
Hanen har här en del svart på ryggfenan, man ser inte de blå prickarna på kroppen men det syns att fenorna är mönstrade och inte enfärgade. Kanske är detta nåt man kan gå efter? Mönstrad eller icke mönstrade stjärt- och anal-fena?
Här är för övrigt en rätt komisk bild, kameran luras säkert en del men här ser man hur bisarrt mycket färggrannare honan kan vara.
Kan ingen med både hanar och honor posta lite bilder?
Jag vet inte om man blir klokare av detta men här är en bild på en hona från Aquamojo.com
Och en bild på en hane från samma ställe
Hanen har här en del svart på ryggfenan, man ser inte de blå prickarna på kroppen men det syns att fenorna är mönstrade och inte enfärgade. Kanske är detta nåt man kan gå efter? Mönstrad eller icke mönstrade stjärt- och anal-fena?
Här är för övrigt en rätt komisk bild, kameran luras säkert en del men här ser man hur bisarrt mycket färggrannare honan kan vara.
Kommentar