det verkar var en ilsk rackare, finns det ingen som kanske är lite tuff o ger sig på festean så han inte blir den tuffe?
Cichlasoma festae
Kollaps
X
-
-
Karet är nog för litet för att det ska gå att ha nåt annat med han. Möjligtvis fungerar det med kvicka aggressiva rackare, såna som är aggressiva hela tiden och inte bara vid leken som sebrorna, typ mbunas eller nåt. Men då får man problem med utfodringen, rödamygg är ju ingen höjdare till mbunas. ;P
Nåja, jag har i alla fall räddat fengäddorna nu så vi får se vad som händer. Fengäddorna simmar nu runt och undersöker sitt nya "stora" hem i 375an. Jag är lite orolig för salvinicikliderna som tyvärr är i matbit-storlek... men fengäddorna har jag haft för länge för att en blek, mager och megaskygg festae ska få ta ihjäl dem så det kan inte hjälpas.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
Hehe jo det kanske lät lite märkligt men jag tänkte mer på att färgerna var bleka, han är ju inte karamellfärgad direkt. Undra för övrigt var den fina orangefärgade färgdräkten tog vägen? Det ser knappt ut som samma fisk om man jämför med de här bilderna.
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
kan det vara något han lider av, att den äter dåligt oså. kanske har någon bakterie eller nåt annat nasty.Kommentar
-
Jo jag har också funderat på det, han hade ju även vit avföring tidigare. Kanske har han tarm-flagelater eller vad det nu heter? Eller nå kryp som sitter och suger ur näringen ur den lilla mat han stoppar i sig?
Fast han får ju rätt ensidig kost så det kanske är där det sitter, enbart rödamygg är nog ingen höjdare i längden. Förhoppningsvis så börjar han intressera sig av vanlig mat nu då jag har stanniolbarbarna i karet, de käkar allt och formligen kastar sig över maten och borde rent teoretiskt locka festaen att börja käka vanlig mat också.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
Jo nu har även min andra hona som går ihop med 7 andra festae lagt ägg ,så nu ska det bli intressant att se hur allt fortlöper i det karet.JimmyKommentar
-
-
Nja kruxet är att hon lagt dom bakom roten på en sten så man kan bara se äggen från sidan och jag tror att bildkvaliten blir kass därifrån.JimmyKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Ricard
Nu har det gått en vecka utan ngr inlägg på denna tråd - hur går det för er karen?
Den magra festaen är inbytt, jag lessnade på att han grävde sönder karet varje vecka så att jag knappt kunde se in och på att han var så skygg. Inge kul i längden och jag är ju inte känd för att ha bra tålamod direkt... Notera grushögarna.
Så för alla Luleåbor där ute som vill ha en vildfångad 20 centimeters festae-hane som i sina bästa stunder kan se _ruskigt_ vacker ut så finns den att hitta på Rolles Akvariecenter. Går i 375an med malarna. Normalt väldigt blek men då den kommer till sin rätt så fick den enormt vackra färger. Äter dåligt av vanlig fiskmat men frossar i röda mygg och foderfisk.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
KUL ATT höra att det rullar på och att du har fått "terrorballans" i burken... [] Den lokale handlaren har tagit in jaguarer, festae, Cichla ocellaris och hybrider så det är ågren i 180!
Ha detbra. Måste sticka men ser fram emot mer kul senare ikväll...
/RicardRicard Hulteke - Välkommen till Min zoonKommentar
-
Kommentar