köp och sälj

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

Ursprungligen postat av MalawiMannen
    Hej ska lägga mig i dttta lite nu
    Har märkt att det ända cutekid kan göra är att hcka på folk
    Mig har han oxå hackat på vet ej varför
    Tyckte att jag skulle göra mer för föreningen iställt. Men vet ej istället för vad.
    Börjar bli lite väl mkt person angrepp
    Låt det ta den tid det tar o då hoppas man ju att det blir riktigt bra
    Man kanske skulle tagit en träff med cutekid i stället så får han reda ut om all skit han kastar på folk.
    Mvh Lasse
    Tackar annars för alla fiina svar man får speciellt från Tony & zaphi
    He he hackar jag på folk?? Ähh du är för gullig .. så säger väl du till alla killar. Jag tyckte bara du hade en taskig attityd när du sågade Jonas E vid fotknölarna när han höll sitt första malawiföredrag. Jag tycker att det känns lite dåligt att du själv inte klarar av att ta ett mothugg när du är så bra på att ge folk kritik här på forumet.

Ang att träffas och reda ut all skit som jag kastar på folk så är välkommen hem för att kolla in fiskarna och snacka lite, annars är du hemskt välkommen till thaiboxningsklubben där jag tränar för att snacka lite.

Hoppas du tar detta med glimten i ögat, för det gör jag i alla fall.
    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• MalawiMannen
      Användare
      • March 2005
      • 207

ja det är lugnt.
      Ja du är välkommen ner i lokalen för en öl.
      Jag visste inte att det var hans första då hade jag varit tyst
      O vad jonas sagt så tog han det inte så hårt.
      Du hoppade rätt på mig
      har aldrig träffat dig
      vet inte vem du är
      Men träffar dig gärna var du vill.
      Antingen för en öl , kaffe eller en runda i ringen
      Tycker bara tt det varit så mycket onödigt hårda ord i denna tråden från alla håll.
      www.very-important.se
      Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
      Kika in vet jag

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

malawimannen o cutekid

Inte for att verka gnellig men det kenns lite som era personliga vendettor hor mer hemma i mailen eller natt sant speciellt med tanke pa att topic handlar om kop o salj funktionen och inte vem som e starkast!
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Cutekid
          Användare
          • January 2003
          • 3368

Du har all rätt att vara gnällig deelay. Detta ska inte diskuteras här, var dock tvungen att göra ett korrekt och vänligt svar på Lasses inlägg.

mvh
          Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Jonas E
            Användare
            • February 2003
            • 2533

Men va håller ni på med allesammans

Ny köp o sälj dyker upp runt den 30 juni, tar inte så lång tid tills dess.

Gå nu och byt vatten till era fiskar och tänk på nya roliga akvarieprojekt istället för att sura i denna tråden!
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• MalawiMannen
              Användare
              • March 2005
              • 207

maila mig gärna cutekid
              very.important.cichlids@hotmail.com
              www.very-important.se
              Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
              Kika in vet jag

Kommentar

• PatrikMalmo
                Användare
                • May 2005
                • 4642

Men jösses... som denna diskussion spårade ur. Personligen är jag helt övertygad om att:

- styrelsen har fattat rätt beslut med stängningen av gamla köp & sälj. Alla upprörda känslor över det känns som privatintressen där det i grund och botten är pengar inblandat. Skriver _känns_, nota bene. Jag förstår inte heller kritiken med en "klubb för inbördes beundran".

- nya köp & sälj kommer att bli bättre, utifrån de principer som styrelsen har förklarat. Annons- eller bannerintäkter är inte dumt att ha, och om då många företag kör under "falsk flagg" och annonserar gratis så kommer det ju inte in några pengar alls.

- att ciklid.se:s köp & säljsidas storhet i mångt och mycket inte enbart handlar om öppenhet så att alla kan annonsera. Det handlar också om att det finns ett bra gäng duktiga, intresserade och aktiva akvarister som odlar/håller ovanliga/många firrar - och säljer överskottet. Detta ändras inte i första taget, ens av att köp & sälj är nere ett tag. Den nya varianten kommer ändå att vara öppen om jag greppat det rätt. Blir "bara" tilläggsfunktioner för betalande medlemmar. Helt i sin ordning.

Jag lider inte av att vänta på den nya funktionen, även om jag uppskattat att kila inom gamla köp & sälj. Kommer att använda det nya något flitigare, då det är en hel del på gång.

Till sist, men allra tyngst: stor cred till styrelsen för att ni engagerar er. Har själv varit aktiv i föreningar, så jag vet hur tungt jobb det kan vara. Och ändå gör man det. För min del hade stängningen av gamla köp & sälj faktiskt kunnat motiveras enbart genom att det innebar ett för stort arbete av styrelsen. Det är diskussioner som denna som verkligen sliter på våra ideella krafter, och som gör att man tappar sugen att jobba vidare. Att trötta ut ideellt arbetande personer med stort engagemang - är det att bidra till att gynna hobbyn? Skäms på er - GÖR NÅGOT PRAKTISKT SJÄLVA ÄN ATT GNÄLLA!! Med det menar jag att ni ska engagera er i föreningens praktiska arbete, enligt mig är det inte helt att engagera sig om man bara postar inlägg med synpunkter under ett nick. Vore det inte för ideellt arbetande folk så hade ni inget att gnälla över alls - då hade inte NCS funnits.

Oavsett om man är medlem eller inte ska man kunna framföra synpunkter, helt sant. Gör det bara mycket snyggt. Ställ inte krav, rakt upp och ner. Engagera er aktivt i föreningen i stället. Sprid hobbyn genom att aktivt delta och själva jobba praktiskt. Jag ser det som självklart att styrelsen värnar om medlemmarna - det är ju medlemmarna som röstat fram dem. Om en styrelse i ett AB inte lyssnar till ägarna så är de snett på det, även om liknelsen haltar lite.

Att hoppa av är knappast att se som att man sprider/gynnar hobbyn, ur min synvinkel. Dessutom - om man framför konstruktiv kritik snyggt är chansen många gånger större att mottagaren uppfattar budskapet samt faktiskt agerar på det man sagt.

Återigen - stor cred till styrelsen!!

Hilsen,

P
                Senast redigerad av PatrikMalmo; 23 May 2006, 19:10.
                Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Alexander Ylipää
                  Användare
                  • October 2003
                  • 3615

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                  Men jösses... som denna diskussion spårade ur. Personligen är jag helt övertygad om att:

- styrelsen har fattat rätt beslut med stängningen av gamla köp & sälj. Alla upprörda känslor över det känns som privatintressen där det i grund och botten är pengar inblandat. Skriver _känns_, nota bene. Jag förstår inte heller kritiken med en "klubb för inbördes beundran".

- nya köp & sälj kommer att bli bättre, utifrån de principer som styrelsen har förklarat. Annons- eller bannerintäkter är inte dumt att ha, och om då många företag kör under "falsk flagg" och annonserar gratis så kommer det ju inte in några pengar alls.

- att ciklid.se:s köp & säljsidas storhet i mångt och mycket inte enbart handlar om öppenhet så att alla kan annonsera. Det handlar också om att det finns ett bra gäng duktiga, intresserade och aktiva akvarister som odlar/håller ovanliga/många firrar - och säljer överskottet. Detta ändras inte i första taget, ens av att köp & sälj är nere ett tag. Den nya varianten kommer ändå att vara öppen om jag greppat det rätt. Blir "bara" tilläggsfunktioner för betalande medlemmar. Helt i sin ordning.

Jag lider inte av att vänta på den nya funktionen, även om jag uppskattat att kila inom gamla köp & sälj. Kommer att använda det nya något flitigare, då det är en hel del på gång.

Till sist, men allra tyngst: stor cred till styrelsen för att ni engagerar er. Har själv varit aktiv i föreningar, så jag vet hur tungt jobb det kan vara. Och ändå gör man det. För min del hade stängningen av gamla köp & sälj faktiskt kunnat motiveras enbart genom att det innebar ett för stort arbete av styrelsen. Det är diskussioner som denna som verkligen sliter på våra ideella krafter, och som gör att man tappar sugen att jobba vidare. Att trötta ut ideellt arbetande personer med stort engagemang - är det att bidra till att gynna hobbyn? Skäms på er - GÖR NÅGOT PRAKTISKT SJÄLVA ÄN ATT GNÄLLA!! Med det menar jag att ni ska engagera er i föreningens praktiska arbete, enligt mig är det inte helt att engagera sig om man bara postar inlägg med synpunkter under ett nick. Vore det inte för ideellt arbetande folk så hade ni inget att gnälla över alls - då hade inte NCS funnits.

Oavsett om man är medlem eller inte ska man kunna framföra synpunkter, helt sant. Gör det bara mycket snyggt. Ställ inte krav, rakt upp och ner. Engagera er aktivt i föreningen i stället. Sprid hobbyn genom att aktivt delta och själva jobba praktiskt. Jag ser det som självklart att styrelsen värnar om medlemmarna - det är ju medlemmarna som röstat fram dem. Om en styrelse i ett AB inte lyssnar till ägarna så är de snett på det, även om liknelsen haltar lite.

Att hoppa av är knappast att se som att man sprider/gynnar hobbyn, ur min synvinkel. Dessutom - om man framför konstruktiv kritik snyggt är chansen många gånger större att mottagaren uppfattar budskapet samt faktiskt agerar på det man sagt.

Återigen - stor cred till styrelsen!!

Hilsen,

P
                  Amen Patrik, klockrent!

Håller fullständigt med.
                  Mvh Alex

Kommentar

• PsyM
                    Användare
                    • March 2004
                    • 460

Ursprungligen postat av Jonas E
                    Men va håller ni på med allesammans

Ny köp o sälj dyker upp runt den 30 juni, tar inte så lång tid tills dess.

Gå nu och byt vatten till era fiskar och tänk på nya roliga akvarieprojekt istället för att sura i denna tråden!
                    hehe.. så klockrent!
                    Min Zoon
                    Mitt 900 liters

Kommentar

• MalawiMannen
                      Användare
                      • March 2005
                      • 207

ja fan vad det blev rent
                      Men det kan man inte hålla på med hela tiden
                      Det blir för rent o det tycker inte mina fisk om
                      Dom vill kunna gömma sig
                      www.very-important.se
                      Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
                      Kika in vet jag

Kommentar

• Barr
                        Användare
                        • May 2006
                        • 20

Jasså ni fortsätter bråka fastän jag är borta ett par dagar? Suck... Jag som i min enfald trodde att jag skulle kunna göra ett snyggt avslut...

1. Hade folk nöjt sig med att se till vad jag och andra hade att säga om köp å sälj, istället för att ifrågasätta vår rätt att öppna munnen (vilket andra företag skulle betala för som t_k säger) så hade den här tråden garanterat slutat för länge sedan.

2. Mitt problem är nog att jag trodde att det här forumet var till för allmänheten och att NSC arbetade för att SPRIDA ciklidintresset. Jag ber om ursäkt.

3. Vi har ALDRIG krävt att NCS ska handla på ett visst sätt, vi har bara kommit med kritik på vad vi, som är era blivande medlemmar, uppfattar som problem eller brister. Hur j#%¤a barnslig får man vara om man omedelbart börjar grina över att vi kommer med åsikter fast vi inte är med i klubben?! Väx upp!

4.Antingen har ni en site som alla har tillgång till eller så gör ni det members-only, det är bara att bestämma er. Ni kan inte bjuda in grannskapet till kaffe och kaka och sedan bli förbannade när gästerna vill smaka lite.

Härefter slipper ni läsa mer från mig. Det lovar jag, för min egen skull.
                        Senast redigerad av Zaphi; 24 May 2006, 00:25.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

---------------------------------------------------------------
                          Du ser även du kan skriva trevliga saker
                          vänligen
                          Christer
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor
                          jag frågade hur stor ? inget svar
                          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Havs
                            Användare
                            • December 2004
                            • 607

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                            ---------------------------------------------------------------
                            Du ser även du kan skriva trevliga saker
                            vänligen
                            Christer
                            Men, det där är väl både dumt och onödigt att skriva.
                            Ibland tycks det som om medlemmar tar sig rätten att kliva över gränsen och vara ironiskt otrevliga. Tråkigt beteende tycket iaf jag.

Gunnar Karlsson
                            Min zoon

Kommentar

• Ola Svensson
                              Användare
                              • April 2002
                              • 14633

Ursprungligen postat av Barr
                              Jasså ni fortsätter bråka fastän jag är borta ett par dagar? Suck... Jag som i min enfald trodde att jag skulle kunna göra ett snyggt avslut...

1. Hade folk nöjt sig med att se till vad jag och andra hade att säga om köp å sälj, istället för att ifrågasätta vår rätt att öppna munnen (vilket andra företag skulle betala för som t_k säger) så hade den här tråden garanterat slutat för länge sedan.

2. Mitt problem är nog att jag trodde att det här forumet var till för allmänheten och att NSC arbetade för att SPRIDA ciklidintresset. Jag ber om ursäkt.

3. Vi har ALDRIG krävt att NCS ska handla på ett visst sätt, vi har bara kommit med kritik på vad vi, som är era blivande medlemmar, uppfattar som problem eller brister. Hur j#%¤a barnslig får man vara om man omedelbart börjar grina över att vi kommer med åsikter fast vi inte är med i klubben?! Väx upp!

4.Antingen har ni en site som alla har tillgång till eller så gör ni det members-only, det är bara att bestämma er. Ni kan inte bjuda in grannskapet till kaffe och kaka och sedan bli förbannade när gästerna vill smaka lite.

Jag ska sakligt svara pa detta for att en gang for alla forsoka reda ut en del missforstand.

1. Jag haller faktiskt inte med eftersom att detta handlar om missforstand av 2 men sarskilt 4 + oformagan att ta till sig att kop och salj tvingades stangas pga missbruk. Att kritisera nagot som inte finns eller kommer att finnas leder sjalvklart till forvirrade diskussioner.

2. Du har helt ratt i ditt antagande, men det ar inte NCS enda uppgift. Ciklidbladet och Ciklidstamman ar andra.

3. Jag haller faktiskt inte med eftersom att detta handlar om missforstand av 2 men sarskilt 4 + oformagan att ta till sig att kop och salj tvingades stangas pga missbruk. Att kritisera nagot som inte finns eller kommer att finnas leder sjalvklart till forvirrade diskussioner

4. Siten ska alla ha tillgang till liksom kop och salj. Bilder tar serverplats vilket kostar pengar darfor ar det tankt att endast medlemmar ska ha tillgang till den funktionen.

Och sa nagra ord fran mig. Personligen ser jag fototraden som endast medlemmar fick posta i som olycksfall i arbetet. Iden foll dessutom inte val ut och nu ar det oppet for alla. Detta var LAANGE sedan och borde inte diskutteras overhuvudtaget. Om det blir forslag pa medlemsavdelningar igen sa kommer jag att vara lika kritisk igen. Problemet i den har traden ar att valdigt lite som det skrivits om har varit relevant. Inga inskrankningar ar pa gang. Kop och salj TVINGADES att stangas. Detta ar inte kollektiv bestrafning. Bli arg pa de som missbrukade istallet. Nar det nya ar igang sa slipper vi dessa problem.
                              Senast redigerad av Ola Svensson; 24 May 2006, 10:43.
                              Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                                Och sa nagra ord fran mig. Personligen ser jag fototraden som endast medlemmar fick posta i som olycksfall i arbetet. Iden foll dessutom inte val ut och nu ar det oppet for alla. Detta var LAANGE sedan och borde inte diskutteras overhuvudtaget.
                                Det håller jag med om, men det berodde på tekniska begränsningar i det tidigare forumet. Med det forum vi använder idag är problemet löst och jag tror att alla är överens om att det fungerar bra nu. Precis som nu var kritiken då massiv trots att det bara var en övergångslösning, och det mesta byggde på missförstånd.
                                Vi har diskuterat detta i styrelsen och vi har lärt oss av misstaget. Vi skulle ha väntat med att införa funktionen tills vi hade bytt forum och tekniken var löst, trots att trycket var stort på att få igång bildpostningen i forumet.
                                När vi införde bildpostningen togs inget bort från icke medlemmar, utan en ny funktion tillkom för medlemmar. Likadant blir det med köp & sälj, alla icke medlemmar kommer att kunna göra allt dom kunnat göra tidigare.
                                Vår ambition är att hålla så mycket som möjligt öppet för alla, men alla kan inte få allt gratis.

Ja det var bara ett tillfälligt inhopp i diskussionen för att reda ut det historiska. Jag avser att även fortsättningsvis hålla mig utanför diskussionen.
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...