köp och sälj

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    NCS Medlem

• January 2005
    • 3788

Ursprungligen postat av T_K
    På min arbetsplats är vi mycket måna om att få feedback från kunder och utomstående och betalar t o m pengar för marknadsundersökningar, just för att få reda på vad folk tycker.
    Jag har aldrig hört om ett företag som enbart är intresserade av de anställdas åsikter och skiter i utomståendes...
    Jaha... Är du kund här? Betalar du för den här tjänsten?

Du kanske hade tänkt dig att lösa medlemskap i NCS men nu ångrar du dig för att köp & sälj tillfälligt är nere för att det ska bli en bättre funktion, vad vet jag...

Tycker den här diskussionen spårade ur för länge sen!

Självklart ska allas åsikter tas på allvar och det tror jag att de gör. Men när det blir en hög ton med obefogad kritik (från icke medlemmar dessutom) så förstår iaf jag att irritation uppstår! Jag tror inte du skulle sitta på ditt jobb och ta skit från någon som hade synpunkter på era produkter/tjänster men inte betalade för dom, rätta mig gärna om jag har fel.

Låt arbetet med den nya köp & sälj få ta den tid som behövs för att den ska bli så bra som möjligt istället för att bråka. De som gör det jobbet åt oss (som inte ens är medlemmar, ännu ) gör det på sin fritid. Utgå från era egna liv, har ni en massa tid över? Jag skulle inte kunna ta på mig det ansvaret som ni som jobbar i föreningen gjort för jag har inte möjlighet att avvara den tid som krävs eftersom jag då måste prioritera bort annat i mitt liv. Tänk på det en stund ni som klagar...

Snart kommer ni se en NCS logga under mitt namn för JAG uppskattar den här föreningen med tillhörande internettjänster!

Bra jobbat!

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

På min arbetsplats är vi mycket måna om att få feedback från kunder...
      Säger mannen som inte ens betalar.

Jag har skrivit så mycket i denna tråd nu för att övertyga folk om följande:

- Att NCS hade så stora problem med köp & sälj att det inte var värt besväret
      - Hur föreningar fungerar med medlemmar, röstning etc.
      - NCS mål att genom sina medlemmar sprida motivation och engagemang
      - Att NCS lyssnar på alla men att en medlems röst väger tyngre
      - Att kritik måste framföras på rätt sätt och inte spontant genom icke-medlemmar som har ciklidrelaterade lyxproblem som exempelvis att köp&sälj är borta ett tag.

Jag vet inte vad jag skall säga mer för att dessa fåtal individer, som verkar ha en princip att inte gå med i NCS för att stötta hobbyn, skall förstå.

Jag tänker inte skriva mer i denna tråd, men skriv gärna mer om era stora problem, för det är ju trots allt jättestort, nämligen det att köp & sälj-funktionen på en föreningssida man inte ens är medlem i har temporärt uppehåll.
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• T_K
        Användare
        • September 2005
        • 147

Erik - Zaphi berättade om sitt företag, inte om NCS. Han skrev att på hans arbetsplats så lyssnar man inte på utomstående, enbart på de anställda. Om jag som icke-anställd skulle kontakta honom angående hans företag så skulle han tycka att det var "underligt".
        Tydligen är det meningen att NCS också ska fungera på det viset, förmodar att det var andemeningen i detta exempel från arbetslivet.

Jag håller inte någon hög ton och har inte kastat skit på någon. Att framföra sina synpunkter är inte att kasta skit. Om någon ringer mig på jobbet och framför synpunkter om en produkt vi säljer - varför skulle jag inte lyssna? Det kan ju vara något jag kan ta till mig för att förbättra produkten. Ringer någon och bara råskäller utan rim och reson lyssnar jag dock inte längre än nödvändigt.

Jag har varit mycket aktiv tidigare på forumet och verkligen gillat upplägget. När det helt plötsligt började dyka upp låsta avdelningar t ex för de fotointresserade så markerade jag min åsikt - att ett forum ska vara öppet och inte ha några hemliga avdelningar. Den åsikten delade jag med ett flertal andra och diskussionen gick hög. Kontentan blev att jag valde att lämna NCS då jag inte delar styrelsens uppfattning om hur NCS ska skötas.

Jag bryr mig inte om att köp o sälj inte finns då jag inte sålt eller köpt något där på mycket länge. Däremot tycker jag att avdelning kunde ha fått vara öppen tills ersättaren var klar.
        Men tydligen var det en praktiskt omöjlighet och något annat val fanns ej.
        Och är det på det viset så är det inget att mer att diskutera om den saken. Det framkom tyvärr inte förrän ganska långt in i den här tråden.

Kommentar

• T_K
          Användare
          • September 2005
          • 147

Ursprungligen postat av Zaphi
          Säger mannen som inte ens betalar.
          Jadu Zaphi - skulle vi tvinga våra kunder att betala för att framföra sina åsikter så skulle vi inte finnas kvar länge som företag...

Dessutom har jag varit medlem i ett flertal år...

Kommentar

• Erik Österlund
            NCS Medlem

• January 2005
            • 3788

[QUOTE=T_K]Erik - Zaphi berättade om sitt företag, inte om NCS. Han skrev att på hans arbetsplats så lyssnar man inte på utomstående, enbart på de anställda. Om jag som icke-anställd skulle kontakta honom angående hans företag så skulle han tycka att det var "underligt".
            Tydligen är det meningen att NCS också ska fungera på det viset, förmodar att det var andemeningen i detta exempel från arbetslivet.

Jag håller inte någon hög ton och har inte kastat skit på någon. Att framföra sina synpunkter är inte att kasta skit. Om någon ringer mig på jobbet och framför synpunkter om en produkt vi säljer - varför skulle jag inte lyssna? Det kan ju vara något jag kan ta till mig för att förbättra produkten. Ringer någon och bara råskäller utan rim och reson lyssnar jag dock inte längre än nödvändigt.

QUOTE]

Det var inte så att jag syftade enbart på dig när jag framförde mina åsikter, jag valde ditt inlägg eftersom jag tyckte att jämnförelsen mellan förening och företag inte kändes rätt. Missade dock ett tidigare inlägg, uppenbarligen, ber om ursäkt för det.

Jag är ändå av åsikten att för att man ska kunna KRÄVA att ens åsikter ska tas i beaktande bör man också betala för tjänsten/produkten. Visst kan jag gå in på IKEA och sitta ett tag i deras soffor för att sedan ringa upp huvudkontoret och komma med åsikter om hur den borde se ut osv. Tror dock att min kritik skulle hamna i papperskorgen när jag besvarar frågan: "äger du en sådan soffa?"

Lite draget till sin spets men eftersom alla andra gör liknelser hit och dit så...

Kommentar

• Cutekid
              Användare
              • January 2003
              • 3368

Varning för InternetTroll
              Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                Här hittar ni lite uppdatering om senaste status:

http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...d.php?p=635020
                Bra arbete Joakim! Ska bli kul att få se det nya

mvh Lennart

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

T K: Det exempel som Zaphi tog var att om en icke anställd kom med synpunkter så skulle han inte skita i det men det han faktiskt skrev var att om en anställd kom med synpunkter så väger det mer än om en icke anställd gjorde detsamma.

Jag anser att det är helt i sin ordning att först och främst främja de betalande medlemmarnas önskan mer än att gå ärenden åt folk som inte betalar, men ändå vill uttrycka sitt missnöje eller ge idéer på förbättringar. Föreningen är lyhörd för önskemål och förändringar...det visar inte minst alla dessa förändringar som skett med sajten...men även med styrelsemedlemmar. Jag tycker också att det är på tiden att man ger lite tillbaka lite till föreningen och inte enbart kräver en massa.

Är du missnöjd över något så är det solklart att det ger mer substans om du är en betalande medlem än om du inte är en betalande medlem.

Kommentar

• T_K
                    Användare
                    • September 2005
                    • 147

Men snälla "Cutekid"... först menar du att jag ska "veta hut" och nu är jag helt plötsligt ett troll. Jag har angivit namn och adress i profilen, finns dessutom med i NCS medlemsregister. Vad mer ska jag göra? Kan du sluta vara oförskämd? Är det något som du har emot mig så skicka ett privat mess istället för att försöka smutskasta mig offentligt på forumet, jag har varit registrerad medlem på det här forumet längre än vad du själv har varit. Vet hut själv, man gör bara inte så som du gör.

Alltså - jag fattar inte varför jag giter engagera mig i detta. Förmodligen för att jag tycker siten är så bra som den faktiskt är och hatar när den hotas av krafter som vill stänga ner och låsa vissa delar av den.
                    När jag fick mitt akvarieåterfall för några år sedan så var en bidragande orsak just ciklid.se.
                    När jag pysslade med akvarier i tonåren så var det enda som fanns några mögliga gamla böcker på bibblan. Det här var ju något helt annat! Jag känner alltså starkt för siten.
                    Nu blev det ju inget av med de låsta avdelningarna, tack o lov, och köp o sälj var ju ett rent praktiskt problem, stängningen var tydligen nödvändig och en ny är på väg... alles gut...

När nästa förändring kommer så lovar jag att hålla käften. Jag ska överhuvudtaget inte framföra så mycket som en svag susning om mina åsikter. Det är helt klart att de inte behövs, att ingen vill lyssna och ingen vill ha några åsikter från någon annan än de betalande medlemmarna. Jag accepterar med beklagande denna mycket märkliga ståndpunkt. Lycka till grabbar!

Kommentar

• Gäst

Alltså - jag fattar inte varför jag giter engagera mig i detta.

När nästa förändring kommer så lovar jag att hålla käften. Jag ska överhuvudtaget inte framföra så mycket som en svag susning om mina åsikter. Det är helt klart att de inte behövs, att ingen vill lyssna och ingen vill ha några åsikter från någon annan än de betalande medlemmarna. Jag accepterar med beklagande denna mycket märkliga ståndpunkt. Lycka till grabbar!
                      Ja vill du vara så snäll! Men framför allt tycker jag du skall läsa All info innan du drar igång.Någon blockering var aldrig på tal så dessa diskussioner helt onödiga. Det var endast tal att de som betalar siten skulle få en extra funktion! Varför Inte! medlemsförmån!

Siten betalas av företags annonser och medlemsavgifter att det går ihop överhuvudtaget är en gåta!

Kommentar

• T_K
                        Användare
                        • September 2005
                        • 147

Jag har läst all info, jag kommer dessutom med en rysning också ihåg när det sattes hänglås på tråd i forumet.

Kommentar

• specmats
                          Användare
                          • December 2004
                          • 3060

"ontopic", Är det du robin som laggar med köp och sälj!? , skämtåsido så ska det bli mkt intressant att se resultatet
                          Tropheus Duboisi halembe, so
                          Melanochromis Auratus, vf
                          Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Robin
                            Användare
                            • January 2003
                            • 4526

Ursprungligen postat av specmats
                            "ontopic", Är det du robin som laggar med köp och sälj!? , skämtåsido så ska det bli mkt intressant att se resultatet
                            Laggar är för mig ett negativt ord - är det det du menar så nej.
                            Griniga annonsörer var det som laggade.
                            Mvh
                            Robin

Kommentar

• MalawiMannen
                              Användare
                              • March 2005
                              • 207

Hej ska lägga mig i dttta lite nu
                              Har märkt att det ända cutekid kan göra är att hcka på folk
                              Mig har han oxå hackat på vet ej varför
                              Tyckte att jag skulle göra mer för föreningen iställt. Men vet ej istället för vad.
                              Börjar bli lite väl mkt person angrepp
                              Låt det ta den tid det tar o då hoppas man ju att det blir riktigt bra
                              Man kanske skulle tagit en träff med cutekid i stället så får han reda ut om all skit han kastar på folk.
                              Mvh Lasse
                              Tackar annars för alla fiina svar man får speciellt från Tony & zaphi
                              www.very-important.se
                              Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
                              Kika in vet jag

Kommentar

• cf.akvarielagret
                                Användare
                                • April 2002
                                • 5028

Hej
                                jag har inte så svårt med djupa diskussioner (tänk att prata politik när alla är överens)
                                det som irriterar mig är när ickemedlemmar ska diskutera vad som händer med föreningens kassa (stort finger rakt upp)
                                en annan sak som stör mig är falska namn för dom kan häva ur sig vad som helst utan att stå för det (och dom kommer alldrig på något möte)
                                annars regnar det
                                Christer
                                jag är Ateist
                                men Gud talade till mig
                                Gud är stor
                                jag frågade hur stor ? inget svar
                                han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

Arbetssätt...