köp och sälj

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

Jag har suttit och glott på den här tråden länge nu och det är ganska intressant hur många det är som gnäller över en tids nedstängning på köp och sälj. Hur svårt kan det vara att bara ta det lugnt och vänta på att något bättre snart kommer att ta form? Ge Jocke och Tony en chans att få jobba ostört med det som komma skall i stället för att bara gnälla. Jag vet hur mycket tid som personerna som jobbar med hemsidan lägger ner på att allt ska fungera och ändå sitter det otacksamma personer som aldrig har bidragit med någonting positivt och gnäller över saker som de inte har en aning om, vet hut på er!!!

Respekt till de personerna som ställer upp och ser till att forumet fungerar och att vi får våran fina medlemstidning som håller världsklass.

Mvh
    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

Som avslutning på denna tråd lägger jag in följande länk som är info om nya Köp & Sälj och som sammanfattar innehåll och preliminärt datum.

Nu hoppas jag kunna få arbeta lite ostört.

Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Barr
        Användare
        • May 2006
        • 20

Ursprungligen postat av Cutekid
        Jag har suttit och glott på den här tråden länge nu och det är ganska intressant hur många det är som gnäller över en tids nedstängning på köp och sälj. Hur svårt kan det vara att bara ta det lugnt och vänta på att något bättre snart kommer att ta form? Ge Jocke och Tony en chans att få jobba ostört med det som komma skall i stället för att bara gnälla. Jag vet hur mycket tid som personerna som jobbar med hemsidan lägger ner på att allt ska fungera och ändå sitter det otacksamma personer som aldrig har bidragit med någonting positivt och gnäller över saker som de inte har en aning om, vet hut på er!!!

Respekt till de personerna som ställer upp och ser till att forumet fungerar och att vi får våran fina medlemstidning som håller världsklass.

Mvh
        Ja det var ju bra att du till slut griper in och håller tråden vid liv när de flesta ser saken som utagerad. Vill du komma med personangrepp eller på annat sätt läxa upp mig så maila, jag antar att jag är en av de som ska veta hut. Låt tråden vila nu.

Kommentar

• T_K
          Användare
          • September 2005
          • 147

Länk för killar som Cutekid:

*fniss*

Kommentar

• daniel_i_malmö
            Användare
            • April 2002
            • 1338

Jag tycker reglerna för det nya köp o säljforumet verkar vettiga.

Jag vet inte hur Joakim har tänkt lösa det programmeringsmässigt, men vore inte det enklaste att helt enkelt göra nya avdelningar i forumet för köp o sälj. Ämnen som läggs i dessa trådar skulle vara låsta för kommentarer 'by default'.

Eventuellt kan man dessutom skapa flera underkategorier: Köp, Sälj, Privatpersoner, Företag etc.

Allt som skulle behöva skapas då vore ju en vy som visar samtliga annonser oavsett underkategori, samt en lista på de senaste annonserna för förstasidan.

På så sätt skulle man utnyttja befintlig och beprövad funktionalitet för postning av inlägg, bilduppladdning, moderering, forumsregistrering etc.
            Tjugofem år med ciklider.
            http://www.malmoakvarieforening.se
            Centralamerika 2006
            Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• Havs
              Användare
              • December 2004
              • 607

Ursprungligen postat av Zaphi

Tonys svar är annars så träffsäkert så det finns inte:
              "Snålt enligt min definition är att som icke-medlem använda sig av en förträfflig websida som ciklid.se som till allra största delen finansieras av de som valt att vara medlemmar i Nordiska Ciklidsällskapet." -Tony
              Jag tycker inte att detta skall påpekas gång på gång. Jag tycker att det är helt OK med icke-betalande användare av ciklid.se.
              Jag kan aldrig tänka mig att Tony, Zaphi m.fl. är betalare på ALLA sajter de frekventerar. Jag är det iaf inte.
              Jag önskar mig inte några extra forumsfördelar bara för att jag valt att betala medlemskap i NCS. Jag hoppas bara att tillräckligt många gör det för att NCS skall kunna leva upp till sina stadgar etc.
              Jag har valt att vara "betalare" i goc och NCS, men icke zoopet.
              Min zoon

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

Ursprungligen postat av HazelCR
                Jag tycker inte att detta skall påpekas gång på gång. Jag tycker att det är helt OK med icke-betalande användare av ciklid.se.
                Det tycker vi med, det är jättebra! Visst utnyttjar vi andra sajter, men samtidigt är jag då mycket försiktig med att uttrycka spontan och ogenomtänkt kritik.

Ursprungligen postat av HazelCR
                Jag önskar mig inte några extra forumsfördelar bara för att jag valt att betala medlemskap i NCS. Jag hoppas bara att tillräckligt många gör det för att NCS skall kunna leva upp till sina stadgar etc..
                Är det inte bättre NCS jobbar aktivt med att gynna sina medlemmar än att hoppas på att de bara dyker upp?
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

Jag måste bara skriva detta:

Jag tror inte riktigt folk har förstått hur mycket problem vi haft med köp och sälj. Det handlar inte om ett par fall, utan om hundratals timmar (ja hundratals) av gnällande, klagande, mailande, diskuterande mellan moderatorer och styrelse, diskussioner mellan NCS och annonsörer etc.

Det har inte varit värt besväret helt enkelt. Men det ser ju inte de personer som klagar i denna tråd, de var bara glada att köp och sälj finns, och så fort det försvinner blir de skitsura! Det är faktiskt skrattretande. Bättre att pausa lite och starta på nytt!

Som sagt, ta det lugnt, gå ut i solen och njut av värmen istället för att haka upp sig på något som förmodligen är årets största lyxproblem inom ciklidvärlden.

Kommentar

• Havs
                    Användare
                    • December 2004
                    • 607

Ursprungligen postat av Zaphi
                    Det tycker vi med, det är jättebra! Visst utnyttjar vi andra sajter, men samtidigt är jag då mycket försiktig med att uttrycka spontan och ogenomtänkt kritik.

Är det inte bättre NCS jobbar aktivt med att gynna sina medlemmar än att hoppas på att de bara dyker upp?
                    Jodå, det går bra att gynna, men inte med forumsfördelar eller extra förmåner på ciklid.se. Så tycker iaf jag.

Gynna med en kanonbra tidning, medlemserbjudande, rabatter i butiker m.m. Allt detta gör mig GLAD.
                    Min zoon

Kommentar

• Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

Har läst hela tråden nu.. kan bara skaka på huvudet och hålla med zaphi i hans senaste inlägg.
                      Mvh
                      Robin

Kommentar

• Per B
                        Användare
                        • September 2005
                        • 1250

Jag funderade på att bara vara tyst men jag hänger på Robin och håller liv i tråden. Levande diskussioner kan möjligen vara irriterande men kan ju aldrig hota demokratin och engagemanget i föreningen!

Jag tänkte spinna vidare på Mickes inlägg "Om du anser att jag som styrelsemedlem missköter mig så är nu välkommen och bli medlem i föreningen, rösta bort mig och göra det bättre själv!"

Det speglar delvis min egen inställning. Men jag tror så här: Icke-medlemmar har ett berättigande på forumet och bör ha chans till åsikter. Dock, som jag tidigare sagt, kanske det ska till lite ödmjukhet från icke-medlemmars sida. Har man varit aktiv och bidragit till sajtens fortlevnad genom x antal inlägg under en längre tid har man större rätt att ha åsikter om tex Köp- och sälj (jag talar inte om mig själv). Jag reagerar däremot starkt mot att, tills nyligen, helt anonyma "läsare" exploderar och KRÄVER en marknad där de kan köpa och sälja. Icke medlemmar bör säga vad de tycker men ha lite självdistans. En medlem kan säga "Jag vill att" medan en icke-medlem bör säga "Jag anser att".

Tillbaka till Mickes inlägg: Att kräva medlemsskap för att uttrycka en åsikt är trots allt rimligt. Men att vapnet/medlet för att hantera en avvikande åsikt ska vara att kunna rösta i styrelsevalet en gång per år känns inte bra. En aktiv förening med aktiva medlemmar ger sig själv rätten att påverka under resans gång. Representativ demokrati är tung och tveksam i en (förhållandevis) liten förening. Men jag tror i och för sig att du skiljer på medlemmar och andra forumbesökare Micke, jag vill bara försäkra mig om att så är fallet.
                        mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• Zaphi
                          NCS Medlem
                          • July 2002
                          • 5395

Per, du vet mycket väl att alla kan uttrycka åsikter genom att maila styrelsen när de vill. Självklart väger en medlems åsikt tynge än en som inte är medlem. Dessutom har ditt inlägg inget med köp & sälj att göra. Starta en egen tråd om hur medlemmar resp. icke-medlemmar bör uttrycka sig och framföra åsikter istället för att dra vidare på denna.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                            Användare
                            • April 2002
                            • 5028

Jaha någon försöker göra livet surt för mig = valberedare No1 lilla jag
                            Ickemedlemmar klagar = styrele tröttnar = ickemedlem orkar inte ens bli medlem = och sedan styrelsemedlem.
                            Det är ju lite märkligt att sådanna som inte är medlemmar ska spy galla på våran älskade styrelse, men när vi sitter där på årsmötet så är vi en enda stor familj och om nån klagar så är det som en liten vindpust men vi är glada.
                            Det måste betyda att dom som inte är medlemmar inte är så glada skönt att dom inte kommer.
                            jag kommer till Linköping
                            Christer
                            jag är Ateist
                            men Gud talade till mig
                            Gud är stor
                            jag frågade hur stor ? inget svar
                            han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Christer, du är hjärtligt välkommen till Linköping! :-)
                              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• juristen

Den här tråden är intressant om man vill pejla läget i föreningen. Medlemmars syn på icke
                                medlemmar och vise versa. Vad stammisarna tycker om annat änn fisk.
                                Sedan kan vi alla icke medlemmar avgöra om vi vill ta steget och bli medlemmar.
                                En sak håller jag med om och det är att eldsjälarna bakom de här hemsidan gör ett
                                bra arbete!

Kommentar

Arbetssätt...