köp och sälj

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johnny_1
    Användare
    • October 2003
    • 313

Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Nej, jag forstod det. Jag menade att aven dessa kan skicka ett meddelande till mig om att deras "privata" sida borde upp som medlemssida. Jag har lagt upp alla sidor gjorda av medlem som medlemmen bett att fa upplagd. Detta aven om den till storsta delen ar till for att salja fisk.
    Så långt är jag med när det gäller försäljning av fisk som man odlat.
    Är man medlem och man har ett företag som man länkar till även under medlemmarnas sajter så är det okey tycker jag, då dom även finns som rabattaffärer.
    MEN...finns många som har länk till sitt såkallade "företag" som inte har något företag reggat och på dessa sidor hittar du rent nya saker förutom fisk till försäljning.
    www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

Ursprungligen postat av Johnny_1
      MEN...finns många som har länk till sitt såkallade "företag" som inte har något företag reggat och på dessa sidor hittar du rent nya saker förutom fisk till försäljning.
      Nu har jag kanske sniffat for mycket pa mina spritfiskar, for det dar forstod jag inte.
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Malawifisk
        NCS Medlem
        • December 2012
        • 95

Den del som jag besöker på ciklid.se är köp&sälj när man märker att länken bara är nedstängd (många tror nog datorn krånglar om man inte läser i forumet,fel på musen eller?)
        på obestämd framtid då blir man lätt irriterad.
        Företag missbrukar annonserna? den typen av annonsering måste varit minimal, alla större
        företag har köpt bannerplats eller valt andra vägar. Mindre verksamheter som lligger i gränslandet mellan privatperson och litet företag möjligt
        Men det är en hobby7 vi pratar om och fiskar för några tior eller en pump för en hundring
        Men hur allvarligt är det? tydligen tillräckligt för och kollektivt bestraffa alla besökare på
        hemsidan.
        Om nu intresset i styrelsen är och sprida ciklidintresset öka antal medlemmar ,sälja mer annonsplats så gör man det defenitivt inte med att reta upp besökare genom att stänga ner den mest välbesökta delen med lite vaga löften om nytt till semestern.

Någon pratade om "ordningsman på lågstadienivå" bror duktig?"internetpoliser? ja det ligger nog någonting i det
        Lägg mer energi på att få tummarna loss och starta upp köp&sälj.

Akvariehobbyn blomstrar och sprider sig genom att folk byter och säljer saker till bra pris det genererar i sin tur nya medlemmar ökat intresse och om man har tur fler företag som
        växer till sig.
        Vem skadar det om ett litet företag smyger in en annons? (vilket jag inte märkt) skattemyndigheten? ciklid.se ? det kan vara så att företaget är för litet för och köpa
        annonsplats ? se till att det växer så kan det säkert köpa en bannerplats i framtiden

Medan vi väntar ,,och väntar......med spänning på det nya köp&sälj .
        Besök andra gratis sidor som very important cichlids /firren mm så får vi nya enkla
        vägar och byta-sälja-osv

Samtidigt en markering att fimpade länkar är inte OK!
        http://www.youtube.com/user/malawifi...e=results_main

Kommentar

• Johnny_1
          Användare
          • October 2003
          • 313

Nu har jag kanske sniffat for mycket pa mina spritfiskar, for det dar forstod jag inte.

Ja detta sniffande;-)

Då förenklar jag det.

1. Företag är sådana som annonserar i banerfönstret och står under rabattaffärer och säljer nya saker i förhoppningsvis stora skalor.

2. Privatpersoner, folk som säljer lite odlade fiskar o kanske pumpar, foder, belysningar och andra akvarietillbehör som man har överflöd på.

3. Företag som utger sig för att vara företag som säljer som företag men annonserar som privatpersoner,,,alltså folk som inte har någon näringsverksamhet inregistrerad!!!!

Det är dom på punkt 3 som jag syftar på.
          www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• Gäst

Vill bara tacka styrelsen för sitt agerande, Helt rätt kan inte regler som är satta på demokratisk väg följas, så skall styrelsen agera och det har man gjort,bra!

Alla bör ju hjälpa till att sidan blir bättre så varför skall en del missköta sig och detta på bekostnad av de som sköter sig.

mvh Lennart

Kommentar

• Barr
              Användare
              • May 2006
              • 20

Vem har sagt att hobbyodlare inte far salja? Det handlar om foretag och som sadana kan de ju anonsera ut sina hemodlade fiskar som foretag i det nya systemet.
              Då missförstod jag och det är ju bra. Fick för mig att "de andra" skulle få betala för att lägga ut annonser.

Sedan forstar jag inte hur nagon kan fa for sig att detta handlar om pengar och vilka ar "ni"? NCS har ingen vinst. Allt gar tillbaka till medlemmarna. De som jobbar for NCS far inte ett korvore for det. Kop och salj fungerade inte for att det misskottes. Om en affar stangs for att den ranats, har da kunderna korts over? Om det ar nagon det ska gnallas pa sa ar de de som bombade kop och salj med tiggeri samt de som inte accepterade att de som foretagare inte fick anonsera, samt inte brydde sig om att vanta pa losningen som ar pa vag.
              Nej, är det gratis för alla så har det ju naturligtvis inget med pengar att göra.
              Men vad är det för tjat om misskötsel och tiggerier? Jag var förut en väldigt frekvent besökare på köp o sälj och jag kan ärligt säga att jag inte en enda gång har sett att en annons var från ett företag eller att folk tigger. Och att jämföra med en rånad affär är ju nästan löjligt. Som flera har sagt; vad gör det om det slinker med några oärliga annonser ibland? Vill man eftersträva en bra annonsplats med mycket aktivitet måste det vara öppet och tillgängligt. Nån företagsannons då och då stör jag mig iallafall inte på. Jämför med zoopets annonssida, där får endast betalande registrerade medlemmar annonsera, det finns visserligen knappast några företagsannonser eller tiggerier där, men sen så är det knappt två annonser om dagen också.

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Orsaken till att ni inte ser att det tiggs och bombas och laggs in annonser som endast ar gnall pa att annonser togs bort ar ju att detta tas bort. Detta tog mer och mer tid samtidigt som smaforetagare som skotte sig klagade pa att andra smaforetagare fortfarande annonserade. Smaforetagare som fick tillsagelse fortsatte trots detta att annonsera. Situationen blev till slut ohallbar och kop och salj tvingades stangas. Med det nya systemet kommer dessa personer stangas av.

Jamforelsen med ranad affar handlade om att nar nagon misskoter sig sa ar det alltid de skotsamma som far betala, tyvarr. Ert missnoje ska riktas mot dessa, inte mot styrelsen som tvingades stanga kop och salj.

Nu har jag sagt mitt i denna fraga som jag inte har ett smack med att gora da jag inte saljer eller koper och inte heller moderarer kop och salj.
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• bmwpower
                  Användare
                  • December 2002
                  • 1934

Men frågan är ju om inte köp och sälj hade kunnat vara kvar om moderatorena gjort sitt jobb lite bättre

Kommentar

• anli
                    Användare
                    • March 2003
                    • 3740

Ursprungligen postat av bmwpower
                    Men frågan är ju om inte köp och sälj hade kunnat vara kvar om moderatorena gjort sitt jobb lite bättre
                    Fråga kan man göra, men vad väntar du dig för svar? Är det nån poäng att älta detta? Helt otroligt att man ids gaffla om detta, låt Jocke fixa (Otacksama jobb får man räkna med i en förening tydligen) klart köp & sälj så blir nog allting bra.
                    Anders L

Kommentar

• Cutekid
                      Användare
                      • January 2003
                      • 3368

Du får allt precisera dig bättre Lenny. Det är också ganska intressant när man vet orsaken till att köp och sälj ligger nere för tillfället
                      Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• bmwpower
                        Användare
                        • December 2002
                        • 1934

Om du vet vad orsaken är till att köp och sälj är nere så finns det väl inget att förtydliga.
                        Det vill säga om du nu inte sitter på en annan berättelse.

Jag ältar bara inte uta det bör förtydligas att det kanske hade kunnat stoppas om det hade varit lika för alla med annonsering.
                        Ja tycker det är bra att dom ta tag i det och bygger något ordentligt som gynnar företag och privatpersoner.
                        Så jag ser ifram imot det nya köp och sälj där vi företagare kan härja på rätt ställe och där privatpersoner kan se vad som erbjuds i sverige
                        Som privatperson tycker jag att det skulle vara kanon att kunna lägga upp annonsbild

Kommentar

• anli
                          Användare
                          • March 2003
                          • 3740

Ja tycker det är bra att dom ta tag i det och bygger något ordentligt som gynnar företag och privatpersoner.
                          Så jag ser ifram imot det nya köp och sälj där vi företagare kan härja på rätt ställe och där privatpersoner kan se vad som erbjuds i sverige
                          Som privatperson tycker jag att det skulle vara kanon att kunna lägga upp annonsbild
                          Ja men då så, då blir nog allt frid och fröjd framöver!
                          Anders L

Kommentar

• Barr
                            Användare
                            • May 2006
                            • 20

Okej, gjort är gjort och kommer aldrig tillbaka.

Det jag oroar mig för är att det skall bli mer komplicerat att lägga upp annonser och därmed att aktiviteten på köp å sälj kommer att sjunka. Och gör det för guds skull inte till en annonsplats endast för betalande medlemmar, INGEN tjänar på det. Ciklids köp å sälj måste ju ha varit sveriges största privata annonsplats för akvarietillbehör, och jag ser gärna att det förblir så.

Hur hade ni tänkt förhindra att annonsörer på den nya sidan nu skapar massa nya användare när dom blir "bannade"? E-postadresser är ju inga problem att skaffa nya och ip-adressen är lätt att manipulera om man vet hur.

Om man tänker efter så är er enda möjlighet att spärra folk genom de uppgifter de skriver in vid registreringen, så varför inte bara behålla det gamla smidiga systemet, låta annonsörerna skriva in de intressanta uppgifterna i samband med skapandet av annonsen och spärra dom där? Fuskar de då kan de ju lika gärna fuska vid registreringen.

Hade det inte varit enklare att behålla den gamla köp å sälj, lägga upp en "rapportera annonsen"-knapp och låta en bunt eldsjälar här få ansvar att plocka bort dom?

Kommentar

• MalawiMannen
                              Användare
                              • March 2005
                              • 207

Så ja nu är det igång igen
                              Men kan undra var detta leder.
                              Kommer det att kosta för företag sen eller vad händer?
                              Hur ska ni få bort odlarna?
                              Jag är väl en av dom olydiga om jag fattat rätt
                              Ja jag har hemsida o jag har ett namn men ett som inte är reggat.
                              O det har jag tagit i oländiga diskussioner med tony
                              Hade jag haft råd med en banner hade jag skaffat en. men jag har ingen möjlighet o lämna rabatt.
                              Det är därför jag öppnat min egen köp o sälj för allmänheten nu
                              Men jag hoppas att ciklid.se blir riktigt bra när dom är klara
                              Bara att vi får leta andra vägar så länge.
                              // Lasse
                              www.very-important.se
                              Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
                              Kika in vet jag

Kommentar

• Zaphi
                                NCS Medlem
                                • July 2002
                                • 5395

Lenny, det där är riktigt skitsnack alltså. Du kan la inte gnälla utan en rejäl motivering? Men även med en sådan så ser du ändå inte allt som vi rensar eller alla mail vi måste skriva för att försöka hålla saker på en hyfsad nivå. Skall jag vara ärlig fattar jag inte varför köp&sälj inte stängdes ner för länge sedan!

Många smygföretagare har missbrukat på gränsen till idiotisk, även efter upprepade varningar. Så nu klagar folk på oss?!? Vad tror du vi tycker om dem då?

Att vara moderator är ungefär lika tacksamt som att vara mittback. Gör man sitt jobb får man sällan beröm men så fort minsta lilla händer blir man sågad.
                                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

Arbetssätt...