köp och sälj

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mek
    Användare
    • January 2005
    • 540

"Läs inlägg #15 i denna tråden så får du svar på din fråga."

-Delvis så får jag det. Om jag får ge ett tips, så är det bästa att sätta ett preliminärt färdigdatum som ligger där man tror + 50-100% till. Att säljdelen bara var oåtkomlig från sida 1 framgick inte.

"Vi kan självklart inte acceptera att vissa bryter mot reglerna och smygannonserar under privatannonser medan andra är ärliga och betalar för sin annonsering."

-Nej, det hade inte jag heller gjort i det läget.

"Eftersom en del inte slutade med detta trots ett flertal påpekande valde vi att stänga "köp & sälj" tillvidare, för att istället kunna lägga kraften på den nya lösningen."

-Ja, jag förstod det.

"Låt nu Joakim fixa en bra lösing istället för att ifrågasätta, då ska ni se att det kommer att bli bra och till slut blir alla nöjda."

-Jag tror också att alla kommer att bli nöjda och glada i slutändan. Anser dock att man har rätt att ställa frågor, utan att bli "idiotförklarad" (så länge frågorna inte gränslar till personangrepp dvs).

Kommentar

• Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

... Ja, och för allas trivsel kan vi väl lika gärna lägga ner de regler som finns uppsatta tycker ni? Varför skall det bli sådant gnäll hela tiden?

Anledningen till att köp&sälj stängdes är precis som sagts tidigare, nämligen att massor av annonser bröt konstant mot de regler som finns. Vi som försöker se till att de skriftliga reglerna efterföljs kan inte sitta dygnet runt och tjata med samma personer om och om igen.

Kom gärna med lite konstruktiv kritik om vad ni tycker borde ändras och/eller läggas till, så skall vi prata om det.
      Tony Englund

Kommentar

• Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

T K:
        Jo visst har man rätt att ifrågasätta styrelsens handlade, absolut. Men eftersom alla verkar ha svårt med att vänta på det nya "köp & sälj" blir klart så tycker jag att det är bättre att låta Joakim arbeta ifred med den nya lösningen, istället för att sitta och diskutera om stängningen var rätt eller fel. Vi kan säkert diskutera om stängningen var rätt och fel till leda, det finns massor med argument för och emot.
        Vi nådde en gräns där vi ansåg att det gick alldeles för mycket tid åt att moderera "köp & sälj" att det helt enkelt inte var hållbart längre. Samtidigt skadar det föreningens förtroende jämtemot de företagare som faktiskt är ärliga och betalar för sin annonsering. Därför bedömde vi att en stängning var det bästa alternativet. Rätt eller fel kan diskuteras men vi tog det beslutet.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• mek
          Användare
          • January 2005
          • 540

Micke..... det finns ju de företagare som även odlar fisk privat. Kommer ni att kunna skilja mellan dessa (dvs om de säljer från företaget eller från hemmet)?

Kommentar

• jarinen
            Användare
            • April 2003
            • 1888

Nyckelorden här är väl: "förening" och "ideell". NCS är inte en komersiell site, en komersiell site hade jag varit den första att kräva en bättre lösning. Men som jag förstår det så är NCS en förening, ett sällskap som ger ut 4 briljanta tidningar per år och har årligen en stämma där man demokratiskt avgör föreningens framtid.

Sen har NCS en trevlig website ochså som är helt uppbyggd på ideell basis men som principiellt inte är en förutsättning för NCS som förening. Så jag motviktar lite och säger: bra att ni stängde, bra att ni vidtar åtgärder, bra att det är under utveckling och vad bra att det finns frivilliga som ens jobbar med det!

Mvh Jari väntar tålmodigt på det nya köp o sälj

Kommentar

• Johnny_1
              Användare
              • October 2003
              • 313

Ursprungligen postat av Tony
              ... Ja, och för allas trivsel kan vi väl lika gärna lägga ner de regler som finns uppsatta tycker ni? Varför skall det bli sådant gnäll hela tiden?

Kom gärna med lite konstruktiv kritik om vad ni tycker borde ändras och/eller läggas till, så skall vi prata om det.
              Tycker som Tony, ta bort alla uppsatta regler som finns så det blir lite mer action härinne!!
              Nä, skämt och sido, regler MÅSTE finnas.

Personligen tycker jag att de som sätter in annonser på "Köp och sälj" SKA vara medlemmar, det är ju trots allt en medlemsföreningen och det blir ju billigt med att annonsera plus att det ger en andra förmåner med och 250 kronor om året är ju ingen stor summa för ett år.

Sen undrar jag hur ni tänkt/tänker göra med de medlemmar som har sina hemsidor som köp och sälj,,vissa är ju renodlade företag??

Ja det var mina funderingar denna soliga eftermiddag i Malmö!!!
              www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Ursprungligen postat av mek
                Micke..... det finns ju de företagare som även odlar fisk privat. Kommer ni att kunna skilja mellan dessa (dvs om de säljer från företaget eller från hemmet)?
                Nej, darfor far de inte salja fran hemmet.
                Senast redigerad av Ola Svensson; 10 May 2006, 16:30.
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Ursprungligen postat av Johnny_1
                  Sen undrar jag hur ni tänkt/tänker göra med de medlemmar som har sina hemsidor som köp och sälj,,vissa är ju renodlade företag??
                  Jag lagger aven upp sadana sidor pa "medlemmarnas sidor". Stora affarer lagger vi ju anda upp som affarer och rabattaffarer som stodaffarer. Det skulle minst sagt vara oproffesionellt om "Stora Ciklidaffaren" villa ha upp affaren pa medlemssidorna ocksa, sa jag skulle fraga om personen verkligen tyckte att det var smart. Men om personen tyckte det, sa visst. Jag skulle lagga upp sidan som en medlemssida.

Edit: Jag har inget med kop & salj att gora, men jag ar ansvarig for lankarna tillsammans med styrelsen
                  Senast redigerad av Ola Svensson; 10 May 2006, 16:38.
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Barr
                    Användare
                    • May 2006
                    • 20

Ursprungligen postat av Per Bjellert
                    Jahadu Barr, det var ju inte så rasande väl gömt.

Men du tror inte att du motarbetar styrelsens intentioner nu då? I inlägg ett och allt. Jag tror inte att jag har lust att hjälteförklara dig. Har du ett annat nick normalt eller brukar du glida runt som gäst?
                    Nädå, jag brukar glida runt lite som gäst. Jag har irriterat mig lite på hur man har skött det där med köp å sälj så när jag såg att det var många andra av samma åsikt i den här tråden tänkte jag att jag kunde låta medlemmarna här veta att köp å sälj faktiskt fanns kvar. Några hjälteambitioner hade jag då garanterat inte.

Må vara så att jag motarbetar styrelsen med det där, men jag tror att den bästa styrelsen är en styrelse som får motstånd, och speciellt då när den kör över en stor majoritets vilja.

Kommentar

• Johnny_1
                      Användare
                      • October 2003
                      • 313

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                      Jag lagger aven upp sadana sidor pa "medlemmarnas sidor". Stora affarer lagger vi ju anda upp som affarer och rabattaffarer som stodaffarer. Det skulle minst sagt vara oproffesionellt om "Stora Ciklidaffaren" villa ha upp affaren pa medlemssidorna ocksa, sa jag skulle fraga om personen verkligen tyckte att det var smart. Men om personen tyckte det, sa visst. Jag skulle lagga upp sidan som en medlemssida.
                      Ola, jag syftar inte på de affärer/företag som ligger uppe i banerfönstret och rabattaffärer för att förtydliga mig.

Kommentar

• Tony
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4594

Ursprungligen postat av Barr
                        Må vara så att jag motarbetar styrelsen med det där, men jag tror att den bästa styrelsen är en styrelse som får motstånd, och speciellt då när den kör över en stor majoritets vilja.
                        Det vore intressant att se vilka som gömmer sig i denna stora majoritet som helst vill att regelverket inte skall följas
                        Tony Englund

Kommentar

• Barr
                          Användare
                          • May 2006
                          • 20

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                          Nej, darfor far de inte salja fran hemmet.
                          Det tycker jag är synd. De lär ju knappast betala för annonsen om de blir tvugna, och då förlorar användarna här en bra tillgång i köp å sälj-delen. Får ni inte in nog med pengar från medlemsavgifterna så att ni kan tillåta hobbyodlare att annonsera med de vanliga?

Edit: Det är den känslan jag har fått när jag läser tråden tony. Det kanske inte är "en stor majoritet" men en stor del är det nog.
                          Senast redigerad av Barr; 10 May 2006, 16:55.

Kommentar

• Johnny_1
                            Användare
                            • October 2003
                            • 313

Ursprungligen postat av Tony
                            Det vore intressant att se vilka som gömmer sig i denna stora majoritet som helst vill att regelverket inte skall följas
                            Lätt att räkna ut Tony,,,,,det är dom som ni klankat på och inte rätt ut reglerna på ett förnuftigt sätt (finns vissa moderatorer som inte kan förklara) men även annonsörer som inte vill ha förklaringar, kan jag tänka mig.

Kommentar

• Ola Svensson
                              Användare
                              • April 2002
                              • 14633

Ursprungligen postat av Johnny_1
                              Ola, jag syftar inte på de affärer/företag som ligger uppe i banerfönstret och rabattaffärer för att förtydliga mig.
                              Nej, jag forstod det. Jag menade att aven dessa kan skicka ett meddelande till mig om att deras "privata" sida borde upp som medlemssida. Jag har lagt upp alla sidor gjorda av medlem som medlemmen bett att fa upplagd. Detta aven om den till storsta delen ar till for att salja fisk.
                              Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Ola Svensson
                                Användare
                                • April 2002
                                • 14633

Ursprungligen postat av Barr
                                Det tycker jag är synd. De lär ju knappast betala för annonsen om de blir tvugna, och då förlorar användarna här en bra tillgång i köp å sälj-delen. Får ni inte in nog med pengar från medlemsavgifterna så att ni kan tillåta hobbyodlare att annonsera med de vanliga?
                                Vem har sagt att hobbyodlare inte far salja? Det handlar om foretag och som sadana kan de ju anonsera ut sina hemodlade fiskar som foretag i det nya systemet.

Sedan forstar jag inte hur nagon kan fa for sig att detta handlar om pengar och vilka ar "ni"? NCS har ingen vinst. Allt gar tillbaka till medlemmarna. De som jobbar for NCS far inte ett korvore for det. Kop och salj fungerade inte for att det misskottes. Om en affar stangs for att den ranats, har da kunderna korts over? Om det ar nagon det ska gnallas pa sa ar de de som bombade kop och salj med tiggeri samt de som inte accepterade att de som foretagare inte fick anonsera, samt inte brydde sig om att vanta pa losningen som ar pa vag.
                                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...