Nyss hemkommen har jag snabbt ögnat igenom tråden. Ett tydligt mönster verkar vara att icke medlemmar anser att styrelsen handlat fel genom att låsa "köp & sälj" och vice versa. Det får man tolka som att stängningen var ett riktigt beslut då NCS finnansieras genom medlemsavgifter och annonsintäkter, styrelsen uppgift är ju att verka för medlemmarnas intressen.
köp och sälj
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Ursprungligen postat av BarrEtt aktivt köp o sälj är en tillgång för alla, för vanliga akvarister som aldrig har skrivit ett enda inlägg i forumet, för stammisarna på ciklid, och sist och inte minst för nordiska ciklidsällskapet. Bättre reklam för ncs än den aktivaste annonsplatsen i sverige får man betala mycket för.
inte.Intresset svalnar fort och för varje dag söker sig användare till andra platser och forum
om de återvänder beror nog på hur länge vi skall vänta.
Sen kan man undra vad som är största problemet missbruk av forum eller alla upprörda känslor
i den här tråden?
Alla som medverkat aktivt och göra den här sidan till vad den är idag har gjort ett fantastiskt
bra arbete var nu rädda om det ni skapat. Över 100 inlägg är en bra indikation på att det här
är något stort som berör&upprör mångaKommentar
-
Helt rätt! som medlem står man bakom den demokratiskt valda styrelsen.(som jag är nöjd med)
Är sedan väldigt förvånad över att en icke medlem ifrågasätter var intäkterna tar vägen?
Borde nog vara en fundering från medlemmar!
Men en enkel förklaring är ju ciklidbladet vars värde i alla fall jag uppskattar till 50-60kr x 4 summa 200-240kr +porto+hemsidan m,m,m fråga istället hur går det i hop!
köp och sälj är en förmån inte en tillgång annat än i sådana fall reklamsyfte.
Fortsätt det eminenta arbetet grabbar.
mvh LennartKommentar
-
JAg tycker ni gjort rätt och det kommer säkert att föra forumet framåt.
Personligen tycker jag det är fult skicka en kompis att annonsera företagsfisk.
Än värre är det när ansvarig försvara det med dåliga svar.
Nä ni tog rätt beslut och nu sikta vi framåt mot något som gynnar allaKommentar
-
Hej hopp igen
Först måste jag säga att det är rätt intressant om vi verkligen fick en del "köp och säljare" att registrera sig på forumet pga av stängningen. Om det är så: Håll ut, det kommer att bli jättebra när det nya drar igång!
Tiggare var en annan viariant jag har inte sett en enda tiggar annons någonsin..måste vara
blind?
På senare tid dök den obegripliga företagsproblematiken upp. Alla andra hade tidigare glatt gått med på tillsägelsen, men nu var det troligen ett gäng som bevakade och angav varandra samt slängde skit på den stackars moderatorn (FY SKÄMS PÅ ER VUXNA MÄNNISKOR!).
Planen är som sagt att BYGGA (dvs programera om ni inte fattat det än) en ny köp och sälj där detta funkar. Erfarenheten från forumet visar att "troll" (i det här fallet tiggare) försvinner med registrering och företagarna kan knappast vara så patetiska att de nyregistrerar sig om de blockas.
Förhoppningsvis var detta mitt sista inlägg i debatten.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av Lennart 2Helt rätt! som medlem står man bakom den demokratiskt valda styrelsen.(som jag är nöjd med)
Och håll nu inte på om att jag jämför ncs med hitler för guds skull...
Är sedan väldigt förvånad över att en icke medlem ifrågasätter var intäkterna tar vägen?
köp och sälj är en förmån inte en tillgång annat än i sådana fall reklamsyfte.Kommentar
-
Ursprungligen postat av BarrNej, det gör man inte. Man ska alltid ifrågasätta de som har makten. Ett kanske lite väl extremt för situationen, men ändå ett typexempel är tyskland efter förstavärldskriget. Hitler blev folkvald, var det då rätt att inte ifrågasätta hans ideér?
Jag ifrågasätter inte, jag undrade eftersom pengafrågan tidigare kom upp iom annonssidan.
Att ta en fri och öppen annonssida och göra den till en förmån för vissa grupper är att döda den. Inbilla er inte att den är så populär bara för att ciklid.se har så många duktiga ncs'are och flitiga forumskribenter, högmod går före fall. Som den är (var) så var den en stor tillgång till alla, båda betalande och "snyltande". Skulle ni låsa in guldgrisen bland "ägarna" (vilken inte kommer att hända som tur är) skulle den snart svälta ihjäl och varken vara en förmån för er betalande eller oss snyltande som bara vill köpa och sälja prylar. Jämför med zoopet.
Förövrigt så fortsätter jag min fruktlösa kamp att få SKS att öppna sig på samma sätt http://killi.dk/sksforum/Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Barr
Hur många tror du har blivit NCS medlemmar bara för dom tyckte köp&sälj va så bra?
Du och några med dig verkar se allt ur ett ganska smalt perspektiv.
Köp&Sälj kallar du för "guldgrisen"(du kanske har gjort några klipp där)... jag har kollat där kanske 15-20gånger på 3år så för mig e det ingen guldgris och det finns nog många som mig, alla mina polare som sysslar med ciklider bla.
__________________________________________________ _____________________
Jag fattar inte hur man kan bli så upprörd över detta, inte för o vara taskig mot någon men så kul saker fanns det inte till salu så det känns som en förlust att den e nere och om dom som nu blir sura e dom som inte vill handla i akvariebutiker pga att dom tycker det är för dyrt... ja då tycker jag det är ännu mer rätt att köp&sälj e stängd lite till eftersom NCS hemsida borde inte vara ett underlag för minskade inntäkter för akvariebutikerna.Kommentar
-
Jag är glad över att den även i fortsättningen skall vara öppen för alla. Jag hoppas bara att den stora massan och "engångs-annonsörer" inte skall avskräckas av att man måste registrera sig. Jag vet själv att jag av ren lathet har avstått från att skriva inlägg på intressanta forum som jag har hittat på internet bara för att man var tvungen att registrera sig, men förhoppningsvis är jag onaturligt lat
Och så är väl ambitionen lite högre om man har saker att sälja också...
God natt nu.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayBarr
Hur många tror du har blivit NCS medlemmar bara för dom tyckte köp&sälj va så bra?
Du och några med dig verkar se allt ur ett ganska smalt perspektiv.
Köp&Sälj kallar du för "guldgrisen"(du kanske har gjort några klipp där)... jag har kollat där kanske 15-20gånger på 3år så för mig e det ingen guldgris och det finns nog många som mig, alla mina polare som sysslar med ciklider bla.
__________________________________________________ _____________________
Jag fattar inte hur man kan bli så upprörd över detta, inte för o vara taskig mot någon men så kul saker fanns det inte till salu så det känns som en förlust att den e nere och om dom som nu blir sura e dom som inte vill handla i akvariebutiker pga att dom tycker det är för dyrt... ja då tycker jag det är ännu mer rätt att köp&sälj e stängd lite till eftersom NCS hemsida borde inte vara ett underlag för minskade inntäkter för akvariebutikerna.
Och säger du att det inte finns så roliga saker att köpa så borde du kanske titta in lite oftare än varannan månadKommentar
-
Ursprungligen postat av BarrNej, det gör man inte. Man ska alltid ifrågasätta de som har makten. Ett kanske lite väl extremt för situationen, men ändå ett typexempel är tyskland efter förstavärldskriget. Hitler blev folkvald, var det då rätt att inte ifrågasätta hans ideér?
Jag ifrågasätter inte, jag undrade eftersom pengafrågan tidigare kom upp iom annonssidan.
Att ta en fri och öppen annonssida och göra den till en förmån för vissa grupper är att döda den. Inbilla er inte att den är så populär bara för att ciklid.se har så många duktiga ncs'are och flitiga forumskribenter, högmod går före fall. Som den är (var) så var den en stor tillgång till alla, båda betalande och "snyltande". Skulle ni låsa in guldgrisen bland "ägarna" (vilken inte kommer att hända som tur är) skulle den snart svälta ihjäl och varken vara en förmån för er betalande eller oss snyltande som bara vill köpa och sälja prylar. Jämför med zoopet.
En enkel förklaring har du fått.
Lite märkligt den vision du pratar om skall inte ske så varför denna utläggning om något som inte är planerat?? Vems högmod? Om ingen brydde sig att bli medlem eller ta åt sig att ingå i en styrelse vem skulle då se till att sidan fanns? De icke betalande? Jag tycker fortfarande att sidan i sin helhet är en förmån ej tillgång som alla betalande som icke betalande kan använda och det är väl bra! Att det sen finns några bonustjänster för de som betalar borde ingen ha något att invända mot.men vad vet jag
mvh LennartKommentar
-
Ursprungligen postat av Lennart 2Självklart ska man stötta den styrelse man valt.är man missnöjd väljer man ny,enkelt, Tycker för övrigt att ditt exempel lämmnar otroligt mycket övrigt att önska! Tyskland och Hitler ja ja smaken är delad.
En enkel förklaring har du fått.
Lite märkligt den vision du pratar om skall inte ske så varför denna utläggning om något som inte är planerat?? Vems högmod? Om ingen brydde sig att bli medlem eller ta åt sig att ingå i en styrelse vem skulle då se till att sidan fanns? De icke betalande? Jag tycker fortfarande att sidan i sin helhet är en förmån ej tillgång som alla betalande som icke betalande kan använda och det är väl bra! Att det sen finns några bonustjänster för de som betalar borde ingen ha något att invända mot.men vad vet jag
mvh Lennart
Som du kanske har märkt så har tråden varit ganska hätsk och inte precis hållt en fullt seriös debattnivå tråden genom. Därför har det blivit så att jag, och andra, har skrivit om saker som inte riktigt hör till den faktiska gällande situationen.
Allt som genererar besökare till ciklid.se är en tillgång för ciklid's användare och ncs. Jag gissar att du inte har pysslat med pr eller marknadsföring?
Hej då.Kommentar
-
Ursprungligen postat av BarrSuck... Ang. hitler-grejen så handlar det om grundläggande principer. Hur fan ska man få en bra styrelse om styrelsen bara omges av ett gäng ja-sägare? Alla är människor, bara för att dom är valda betyder det inte att dom gör allt rätt. Vad gör du om dom tar ett beslut som du tycker är dumt? Väntar till nästa år och röstar bort dom? Snacka om... ja, korkat. Alla behöver kritik, både konstruktiv och den mindre konstruktiva.
Som du kanske har märkt så har tråden varit ganska hätsk och inte precis hållt en fullt seriös debattnivå tråden genom. Därför har det blivit så att jag, och andra, har skrivit om saker som inte riktigt hör till den faktiska gällande situationen.
Allt som genererar besökare till ciklid.se är en tillgång för ciklid's användare och ncs. Jag gissar att du inte har pysslat med pr eller marknadsföring?
Hej då.
Nej kanske inte pr och direkt marknadsföring men service och försäljning och ser vissa tjänster som en förmån och service till både användare och medlemmar och skulle dessa tjänster innbära att fler blir med i sällskapet så är det väl bra,det verkar i alla fall som vi är eniga på den punkten. Ja ja det löser sig med tiden och en majoritet kommer säkert att bli nöjda.
mvh LennartKommentar
-
Ursprungligen postat av BarrAllt som genererar besökare till ciklid.se är en tillgång för ciklid's användare och ncs. Jag gissar att du inte har pysslat med pr eller marknadsföring?
Ursprungligen postat av BarrHur fan ska man få en bra styrelse om styrelsen bara omges av ett gäng ja-sägare?
NCS har i dagsläget 1144 (faktiskt bara 7 st färre än vid motsvarande period rekordåret) och alla medlemmars åsikter är lika viktiga.I denna tråden är det ett 20-tal personer som diskuterar och det är bra att synpunkterna kommer fram, styrelsen kommer att ta med dom i diskussionerna. Men man får inte glömma bort att de nödvändigtvis inte behöver spegla majoriteten av medlemmarnas åsikter. Majoriteten av föreningens medlemmar är inte ens aktiva på ciklid.se.Kommentar
Kommentar