ah va segt att vänta..kan man inte under tiden får annonsera i nån tråd. enkel att plocka bort om det missbrukas samt att ni ser vem som lägger in annonser om man är medlem. om inte. låt iaf medlemarna få annonsera i nån tråd tills det nya är klart.
köp och sälj
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
vet tyvärr inget om det
Men vet att folk bor lite över allt som finns på min sida
Varför startar du inte en sida då Mek?Kommentar
-
köp o sälj finns oxå på..
finns även nu ett köp o sälj avd på
Kommentar
-
"Varför startar du inte en sida då Mek?"
Har varken ngn egen hemsida (förutom på zoonen etc), nätkoppling hemifrån eller kunskap om hur man bygger/finputsar dessa
Har dessutom fått svar på annonser jag lagt in på Malmösidorna, så det verkar gå ändå.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Skälet till att man stängde är väl uppenbart? Sidan missbrukades av företagare som annonserade på en marknad avsedd för privatpersoner. Det går ju att klura fram på förstasidan eller genom att läsa i denna tråd.
Frågan gäller väl egentligen om det var rätt beslut? Om det bara är medlemmar som kan annonsera kan dessa också straffas vid missbruk. Exempelvis genom att de stängs av från forumet efter upprepat missbruk. Men eftersom vem som helst kunde lägga en annons på Köp- och sälj så fungerar inte den taktiken. Då finns två vägar att gå:
1. Fler moderatorer så att "illegala" annonser försvinner snabbt och skadan minimeras.
2. Stäng Köp- och sälj i x antal veckor till nya annonsplatsen är klar.
Jag tycker (utan att ha all information) att alternativ ett hade varit ett bättre alternativ. Eftersom man nu valt alternativ två från styrelsens sida så hamnar medlemmar i kläm. Det skulle man kunna kompensera genom att "hänga ut" de skyldiga så vi vet var vi inte ska handla i fortsättningen.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Jahadu Barr, det var ju inte så rasande väl gömt.
Men du tror inte att du motarbetar styrelsens intentioner nu då? I inlägg ett och allt. Jag tror inte att jag har lust att hjälteförklara dig. Har du ett annat nick normalt eller brukar du glida runt som gäst?mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Nu fattar jag ingenting! Hur kan sidan som Barr länkar till vara öppen med aktuella datum och så när inte "köp och sälj" på 1:a sidan är öppen???"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ja det är ju märkvärdigt! Det betyder alltså att bara länken till köp o sälj är borttagen på sidan 1 och själva köp o sälj sidan funkar precis som förut bara man vet länken dit.
Så jag förstår inte heller varför det är så.
Medlemmarna ska väl inte straffas för att några snåla handlare måste gratis annonsera i köp o säljavdelningen.
Släpp sidan loss och stäng av dom som missbrukar köp o sälj!!!
Det finns väl moderatorer?
Nuså ska jag ut o hämta svarta mygglarver!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Mycket riktigt så är det bara länken som varit borttagen, och självklart då det finns nyfikna själar så kan man ju leta upp den om man letar. Försök nu, så skall vi se om någon kan gissa på länknamnet
Köp & Sälj stängdes för att det missbrukades och då moderering inte fungerat som sig bör i den takt som det missbrukats. Då man via det gamla systemet kunnat vara helt anonym så har moderering och avstängning försvårats.
I samband med det nya kan vi via behörigheter styra vem som får göra vad och i vilket läge, samt stänga av om personen missbrukar det. Alla registrerade i forumet kommer att kunna annonsera.
Vi är fullt medvetna om att den temporära stängningen av avdelningen är ett avbräck och skyndar så mycket vi kan med att få in det nya, som ni kunnat läsa i tidigare inlägg.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Tyvärr är det ju så att alla som håller på med ciklider inte är lika ärliga och väntetiden är väl ett litet pris att betala för att få ett system som funkar bra och rättvist för både privatpersoner, butiker och annonsörer.Kommentar
-
Jadu Joakim.... antar att siten http://www.ciklid.se/kop_och_salj_index.asp upphörde idag pga att vi hittat tillbaks till den igen?? Ni har inte satt ngn tid/datum då ni siktar på att ha nya länken igång (om en dag/vecka/månad/år)?Senast redigerad av mek; 10 May 2006, 14:54.Kommentar
-
Ursprungligen postat av mekJadu Joakim.... antar att siten http://www.ciklid.se/kop_och_salj_index.asp upphörde idag pga att vi hittat tillbaks till den igen?? Ni har inte satt ngn tid/datum då ni siktar på att ha nya länken igång (om en dag/vecka/månad)?
Låt nu Joakim fixa en bra lösing istället för att ifrågasätta, då ska ni se att det kommer att bli bra och till slut blir alla nöjda.Kommentar
-
Vad är det egentligen som skett som är så hemskt att avdelningen måste stängas?
Att någon handlare snikat till sig en gratisannons? Det är väl inte hela världen?
En kollektiv bestraffning av alla är väl den absolut sämsta lösningen på problemet?
Det finns en "ordningsman på lågstadiet-anda" i NCS som retat mig tidigare. Låsta tråden
om fotografering tog priset och gjorde att jag valde att hoppa av föreningen (fast nog
längtar jag efter bladet - speciellt efter Mickes nya läckra designgrepp)...
Efter fotograferingstråden så har det varit lugnt ett tag men nu dyker den här märkliga
inställningen upp igen. Tycker verkligen ni i ledningen att det här var bästa lösningen?
Eller var det - som jag hoppas - ett överilat beslut?
Coola av lite grann, det är ju bara lite akvariefiskar det handlar om. Om handlaren snikar
till sig några kronor på den korta tid det tar innan det nya Köp-o-Sälj är igång, vad spelar
det för roll? Man behöver ju inte göra allt till principfrågor, se till allas bästa istället.
Förresten Micke - ett forum är väl till för att det ska diskuteras och ifrågasättas?Kommentar
Kommentar