köp och sälj

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Synen är inte annan än att icke-medlemmar inte har rösträtt och att deras röst vad gäller förändring därför inte väger lika tungt som en medlem. Det är en självklarhet inom alla föreningar och företag. Självklart tar föreningen till sig det ändå, om det framförs på rätt sätt det vill säga.

EDIT* icke-medlemmar såklart!
    Senast redigerad av Zaphi; 21 May 2006, 15:27.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Kalle-El
      Användare
      • August 2005
      • 255

Ursprungligen postat av Zaphi
      Synen är inte annan än att medlemmar inte har rösträtt och att deras röst vad gäller förändring därför inte väger lika tungt som en medlem. Det är en självklarhet inom alla föreningar och företag. Självklart tar föreningen till sig det ändå, om det framförs på rätt sätt det vill säga.
      Du kanske skulle ta och läsa igenom ditt inlägg en gång till. Skulle gissa att det finns minst en grej som du vill ändra, om inte har denna förening en av de mer märkliga uppläggen jag sett!

Kommentar

• Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

"Ickemedlemmar" förstår man ju att det ska stå, eller?
        Mvh
        Robin

Kommentar

• Kalle-El
          Användare
          • August 2005
          • 255

Jag kanske är trög, men det tog mig 5 genomläsningar innan jag fattade det!

Kommentar

• Barr
            Användare
            • May 2006
            • 20

Jag vill bara komma med ett par råd om jag får göra det utan att betala.

En mening och åsikt blir inte bättre, intelligentare eller mer korrekt för att man sätter in pengar på ett konto. Att kräva är en sak, att driva är en annan. Var öppen för kritik.

NCS är, så vitt jag vet, inte till för att vara en privat klubb för dess betalande medlemmar, utan en förening som ska sprida intresset och kunskapen om ciklider till allmänheten. Vilka personer utan större ciklidintresse går plötsligen med i NCS utan anledning? Fundera på hur ni på bästa sätt når ut till den akvarieintresserade allmänheten.

Hetsa inte upp er för småsaker, se saker i ett större perspektiv. Jag ville bara ge min åsikt om köp å sälj, jag hade faktiskt inte väntat mig att bli utskälld eller att jag skulle skälla på folk.

Blir ni upprörda nu av någon anledning så låtsas bara att jag har gett pengar till NCS. Tänk på något roligt.

I see trees of green, red roses too
            I see them bloom, for me and you
            And I think to myself, what a wonderful world

I see skies of blue, and clouds of white
            The bright blessed day, dark sacred night

The colors of the rainbow, so pretty in the sky
            Are also on the faces, of people going by
            I see friends shaking hands, sayin' "how do you do?"
            They're really sayin' "I love you"

I hear babies cryin', I watch them grow
            They'll learn much more, than I'll ever know

Yes I think to myself, what a wonderful world
            Oh yeah
            Senast redigerad av Barr; 21 May 2006, 02:51. Anledning: Gäsp... Stavfel

Kommentar

• T_K
              Användare
              • September 2005
              • 147

Barr - det är inte lönt...

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

Ursprungligen postat av Barr
                En mening och åsikt blir inte bättre, intelligentare eller mer korrekt för att man sätter in pengar på ett konto. Att kräva är en sak, att driva är en annan. Var öppen för kritik.
                Tror du verkligen NCS har blivit så populärt och kan producera en så bra tidining med massor av medlemsartiklar för att vi varit trångsynta?

NCS är, så vitt jag vet, inte till för att vara en privat klubb för dess betalande medlemmar...
                NCS är i första hand en förening för dess medlemmar.

utan en förening som ska sprida intresset och kunskapen om ciklider till allmänheten.
                Det gör vi också, genom att bland annat sköta om våra medlemmar och skaffa nya.

Blir ni upprörda nu av någon anledning så låtsas bara att jag har gett pengar till NCS. Tänk på något roligt.
                Lustigt hur vissa verkar tro vi är upprörda hela tiden. Jag tror att jag varit upprörd i ett inlägg av mina 3.600+. Vissa måste ha en väldigt konstig syn på oss som hjälper föreningen att driva forumet.

Kommentar

• jarinen
                  Användare
                  • April 2003
                  • 1888

Jag vill bara komma med ett par råd om jag får göra det utan att betala.
                  Betala först!

En mening och åsikt blir inte bättre, intelligentare eller mer korrekt för att man sätter in pengar på ett konto. Att kräva är en sak, att driva är en annan. Var öppen för kritik
                  Den blir relevantare för en styrelse om du är medlem. Ligger liksom i föreningslivets natur, vad är det som är så svårt med denna logik att förstå?

Jag skulle bli klart bekymrad om styrelsen tog fasta på saker som icke medlemmar föreslår på ett forum, ofta ochså som anonyma nicks. Så är inte fallet idag som väl är.

Mvh Jari

Kommentar

• Barr
                    Användare
                    • May 2006
                    • 20

Jag har inte sagt att er popularietet beror på att ni är trångsynta. Det jag sa är att en åsikt inte blir bättre för att man betalar in pengar på ett konto. Det är riktat till dom som spyr galla på bla. mig för att jag kommer med kritik utan att vara medlem.

När det gäller föreningen får ni sköta den precis hur ni vill, trivs ni med att ha den som en intresseklubb för ciklidintresserade så är det inget fel med det, men tror inte att det är det bästa sättet att främja föreningens, iallafall på pappret, främsta ändamål.

Jarinen, jag skulle bli klart bekymmrad om folk inte bryr sig om vad folk säger utan vem som säger det. Varför skulle en idé vara mindre värd för att den kommer från fel mun? Såklart att jag förstår att folk blir sura när ickemedlemmar kommer och hävdar sig om hur saker och ting borde skötas, men en framgångsrik förening/företag/rörelse/vadsomhelt borde, enligt min subjektiva mening, kunna hantera sånt och ta tillvara på ideér som kan föra föreningen framåt, oavsett om idén kommer från styrelsen, en medlem eller världens mest självupptagna, dryga och respektlösa människa, som mig kanske?

Jag vill inte hålla på och älta det här hela tiden, jag tyckte jag gjorde ett hyffsat försök att gräva ner stridsyxan och nå ett neutralläge tidigare. Tyvärr är jag en som inte kan behärska mig när det kommer till debatter, så antingen måste ni banna mig eller möta mig på halva vägen för att få tyst på mig. Att försöka sätta dit mig har aldrig funkat. Jag vet, jag är lite störd...

Kommentar

• Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

Det är riktat till dom som spyr galla på bla. mig för att jag kommer med kritik utan att vara medlem.
                      Vem har spytt galla på dig och när? Jag hoppas du inte tycker motstånd i en debatt är att spy galla. Visa mig så skall jag radera inlägget och varna personen.

...trivs ni med att ha den som en intresseklubb för ciklidintresserade så är det inget fel med det, men tror inte att det är det bästa sättet att främja föreningen...
                      Men NCS ÄR en intresseklubb för ciklidintresserade! Det vore ju konstigt om det vore något annat? Genom våra medlemmar genereras massor av motivation och ciklidistanda som för hobbyn framåt. Vi är inte ute efter att rädda alla vilsna akvaristsjälar som inte går med i NCS.

Varför skulle en idé vara mindre värd för att den kommer från fel mun?
                      Vi fattar att alla har en röst, även tanten i kassan på Konsum har säkert någon åsikt om akvariefiskar. Men... Om du kommer till min arbetsplats imorgon på vårt måndagsmöte och berättar för mig hur du tycker jag skall driva företaget så skulle jag tycka det var mycket underligt. Om du däremot var anställd hos oss skulle jag ta dig på allvar.

Du verkar vara en riktig eldsjäl! Ta tillvara på det! Gå med i föreningen, uttryck dina åsikter, gå på ciklidstämman, rösta etc. Jag är övertygad om att du skulle få fram dina viljor...

Jag vill inte hålla på och älta det här hela tiden... Tyvärr är jag en som inte kan behärska mig när det kommer till debatter... Att försöka sätta dit mig har aldrig funkat.
                      Vad pratar du om? Vi är inte ute efter att sätta dit någon. Tror du det är vad vi är ute efter? Isåfall förstår jag din irritation om du har en så snedvriden grundtanke med din debatt...

Kommentar

• cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

Du verkar vara en riktig eldsjäl! Ta tillvara på det! Gå med i föreningen, uttryck dina åsikter, gå på ciklidstämman, rösta etc. Jag är övertygad om att du skulle få fram dina viljor...

Zaphi
                        Barr är mest nöjd att sitta bakom skärmen och visa sig kommer nog alldrig att inträffa och att han skulle gå på någon ciklidstämma och ha några synpunkter är lika troligt som 13 rätt fvå gånger i rad.
                        Frågan är varför tycker han att vårat forum är trevligt, om det är för dyrt kanske han ska börja spara till medlemskap, för då lyssnar vi lite mer.
                        eller om han inte har råd = samla kundvagnar eller tomburkar men
                        Snälla sluta prata om pengar
                        Christer har råd sedan länge och är glad
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor
                        jag frågade hur stor ? inget svar
                        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• calle-hallabro
                          Användare
                          • July 2005
                          • 303

Det är lätt att som icke medlem ha mycket åsikter, men då man även gömmer man sin bakom fejkade nick behöver man inte stå för vad man har för åsikter.

Tycker det skulle vara krav på att uppge fullständiga uppgifter, då kanske man slapp alla dessa anonyma tyckare som vet allt bäst!

Tycker detta liknar en sandlådelek nu.

//Calle
                          En Mal idiot!
                          www.goc.se

Kommentar

• T_K
                            Användare
                            • September 2005
                            • 147

Ursprungligen postat av Zaphi
                            Om du kommer till min arbetsplats imorgon på vårt måndagsmöte och berättar för mig hur du tycker jag skall driva företaget så skulle jag tycka det var mycket underligt. Om du däremot var anställd hos oss skulle jag ta dig på allvar.
                            På min arbetsplats är vi mycket måna om att få feedback från kunder och utomstående och betalar t o m pengar för marknadsundersökningar, just för att få reda på vad folk tycker.
                            Jag har aldrig hört om ett företag som enbart är intresserade av de anställdas åsikter och skiter i utomståendes...

Kommentar

• Joakim Draktoft
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 7334

Här hittar ni lite uppdatering om senaste status:

Joakim Draktoft
                              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• malplacerad
                                Användare
                                • May 2005