Tjenare på er, fotade dessa fiskar hos en vän men jag har ingen aning om vad det är för sort. Kan någon hjälpa? tackar på förhand.
Identifieringshjälp - Malawi
Kollaps
X
-
Identifieringshjälp - Malawi
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGTaggar: Ingen -
-
Ursprungligen postat av MickeGissningsvis:
http://www.ciklidbladet.se/artregist...isa.asp?ID=650
Ganska troligt!Kommentar
-
Ja, färgmässigt påminner de ju om lombardoi, men har dom inte lite väl snipiga munnar för att passa in? Jag tycker huvudformen mer påminner om Labidochromis-släktet.Tony EnglundKommentar
-
humm, då är det ett tag kvar tills hannen blir lite gulare eller så är det bara taskiga gener. Men brukar honorna bli så dassigt gråa när dom leker/tuggar?Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
en bild till på hannen i så fall. Känns inte klockrent som en lombardoi.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Honan längst ut till vänster ser helt klart ut som en lombardoi hona.
Andra honor drar ju mer åt det gula hållet, så det stämmer väl också.
Hanen är inte helt solklar. Men jag tror ändå att det är Lombardoi din vän har.Kommentar
-
Känns ganska mkt hybrid-varning över fiskarna. De är alldeles för långsmala och deras färger är kassa för att vara renrasiga lombardoi(även att många lombardoi har dåliga färger så ser det väldigt konstigt ut). Jag skulle tro att det kan vara en blandning mellan Pseudotropheus socolofi och lombardoi. Var har han fått tag i fiskarna?
Mvh/ BBKommentar
-
Svart på analfenan hos hanen gör att lombardoi blir allt mindre sannolikt hur som helst.Tony EnglundKommentar
-
socolofi var min första tanke. Lombardoi min andra. Men det är definitivt inga renrasiga lombardois så jag tror på Bright Blues linje... Tyvärr.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Kommentar