Vad skulle ni ha för fiskar i ett 375-liters Tanganyikakar. Vore tacksam för förslag. Själv funderar jag på dubbar någon Julidochromisart och någon snäcklekare.
375-Tanganyika
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
ditt förslag låter bra! (om det vore jag så skulle jag byta ut dubbarna mot nån moori)Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Tropheus duboisi "pemba" för att skilja sig från mängden? Jag skulle även ha en leptosoma-art och några N. pulcher "daffodil".
Mvh/ BBKommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueTropheus duboisi "pemba" för att skilja sig från mängden?540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénVad skulle ni ha för fiskar i ett 375-liters Tanganyikakar. Vore tacksam för förslag. Själv funderar jag på dubbar någon Julidochromisart och någon snäcklekare.
1)
Opthalmotilapia Ventralis, J.Regani Kagongo, X.Ochrogenys av ngt. slag eller Ocellatus Gold, samt en liten grupp med Cyprichromis leptosoma.
2)
Tropheus Black Caramba, J.Regani Kagongo, ngn. typ av hästnos eller Ocellatus Gold och ett stim med Cyprichromis leptosoma.
Då fyller du karet med fisk från botten till ytanKommentar
-
Håller med Micke, Cyprichromis leptosoma!
Var stor besvikelse när jag fick inse faktum: den går inte att ha i mindre kar!
Men det lilla jag såg och de bilder jag sett, oj oj va snygg.
Sen att den håller sig i övre skiktet är ju också bra eftersom det är en tendens till att botten blir överbefolkad av snäcklekare...
Mvh ErikKommentar
Kommentar