Funderar så smått att skaffa en systemkamera, och just nu verkar Nikon D70s vara hetast för mig då jag har några gamla Nikkor objektiv liggande (35:a och 24:a) utan AF.
Frågan är då hur bra den manuella skärpeinställningen i sökaren är?
Är den i paritet med gamla analoga FM eller liknande?.
Iofs kanske dessa objektiv inte blir så intressanta att använda om den medföljande kit objektivet 18-70 håller hyfsad kvalitet? Tacksam för åsikt om denna Zoom!
När jag ändå är pg så vill jag ha tips på ett prisvärt macro, man kanske vill fota nån liten firre nångång. Inbillar mig annars att 18-70 zoomen räcker för att fota mina bumlingar
Detta behöver inte bli någon canon vs nikon debatt. Har funderat på 350D ocoh den verkar schysst, men tycker är för liten. Vill ha stora grejer å brottas med.
En sista fråga, vad hittar man begagnade objektiv enklast?
Frågan är då hur bra den manuella skärpeinställningen i sökaren är?
Är den i paritet med gamla analoga FM eller liknande?.
Iofs kanske dessa objektiv inte blir så intressanta att använda om den medföljande kit objektivet 18-70 håller hyfsad kvalitet? Tacksam för åsikt om denna Zoom!
När jag ändå är pg så vill jag ha tips på ett prisvärt macro, man kanske vill fota nån liten firre nångång. Inbillar mig annars att 18-70 zoomen räcker för att fota mina bumlingar
Detta behöver inte bli någon canon vs nikon debatt. Har funderat på 350D ocoh den verkar schysst, men tycker är för liten. Vill ha stora grejer å brottas med.
En sista fråga, vad hittar man begagnade objektiv enklast?
Kommentar