Ursprungligen postat av Lutt
arsenal i cl-final!
Kollaps
X
-
-
Ja Henke var kanonbra! Förstår också att han var grymt motiverad samt att han var utvilad jämfört med de andra...
Barcelona vann, troligen fullt rättvist...men jag är övertygad om att Arsenal skulle ha tagit hem det om de hade varit fullt lag hela matchen. Jag tyckte de såg bättre ut samtidigt som varken Deco eller Ronaldinho hade någon av sina bästa dagar.
Snacka om att Arsenals Fabregas är ett superfynd! Killen är ju hur bra som helst trots sin låga ålder.
Roligt för Henke att få avsluta med ett CL-Guld...det är han värd! Synd om Ljungberg som jag tyckte slet som en idiot i Arsenal.
Kanske inte den bästa CL jag sett direkt, men det är sällan det blir bra matcher när något lag får en spelare utvisad. Tycker dock att domaren gjorde helt rätt...tveklöst.Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiArsenal har aldrig lyckats i Europa och det kommer de inte göra nu heller!Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiI rest my case!Kommentar
-
dom hade en halvlek var...tyckte faktiskt att domaren inte skulle ha dömt bort målet fast nya regler nu ju...förr mål går före hands lika med fasta situationer men men dom vann ändå...Kommentar
-
Ursprungligen postat av cougardu är ett sant fotbollsorakel som tippar på favoriten.
Kommentarer:
1. Leeman va jävligt klantig, han greppade i princip benet. Sen om man skall döma fördel av boll eller inte vet jag inte...
2. Arsenals frispark som ledde till mål var ju feldömt, det var en ren filmning.
3. Det var tråkigt med en utvisning så tidigt och jag måste säga att Barca klantade sig lite när de släppte fram Arsenal på kontringar så pass mycket och de hade tur att det inte blev 2-0.
4. Barca vann rättvist. Över hela matchen var de bättre. Inte lätt att spela med 10 man, men ändå, Arsenal kanske kunde gjort något bättre av det genom att inte backa riktigt så mycket som de gjorde. De borde bibehållt 4-4-1 och inte kört 7-1-1 i sista halvlek
5. Henke var grym! Ljungberg var grym! Giuly var grym! Men varför missade Henry sina chanser? Kanske för att han spelar i Barca nästa år?Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av ZaphiJag tippade inte bara på favoriten, jag tippade 10kr på resultatet 2-1 till Barcelona Jag vann ju inte mer än 65kr, men det är ju alltid kul o ha ett spel inne och jag hade bara en tia på fickan.
Kommentarer:
1. Leeman va jävligt klantig, han greppade i princip benet. Sen om man skall döma fördel av boll eller inte vet jag inte...
2. Arsenals frispark som ledde till mål var ju feldömt, det var en ren filmning.
3. Det var tråkigt med en utvisning så tidigt och jag måste säga att Barca klantade sig lite när de släppte fram Arsenal på kontringar så pass mycket och de hade tur att det inte blev 2-0.
4. Barca vann rättvist. Över hela matchen var de bättre. Inte lätt att spela med 10 man, men ändå, Arsenal kanske kunde gjort något bättre av det genom att inte backa riktigt så mycket som de gjorde. De borde bibehållt 4-4-1 och inte kört 7-1-1 i sista halvlek
5. Henke var grym! Ljungberg var grym! Giuly var grym! Men varför missade Henry sina chanser? Kanske för att han spelar i Barca nästa år?
Arsenal skapade fler och farligare chanser och spelade faktiskt bättre än Barca trots att dom var 10 mot 11. Ett CL vinnande lag ska inte släppa in mål och ge frilägen när dom är 1 fler. Små, små omständigheter gjorde att 2-0 inte kom vilket hade spikat igen kistan. Hade Lehman stått hade dom målen inte gått in men vilket lag har råd ha en lika bra andremålvakt? Chelsea köper säkert buffon nu och bänkar han just in case
Tror du allvarligt att Henry ger bort en cl vinst? På tal om Dinhio så var han rent av kass igår, enda han gjorde var att filma och gnälla.
Arsenal gjorde en stor stor match igår när dom med en man mindre länge var det bättre laget trots sina unga spelare, arsenal är sannerligen ett europa lag och snacka om att domaren gav bort matchen (igen).Kommentar
-
Cougar, ehhhh? Arsenal spelade bättre än Barca? De hade ju knappt bollen i andra halvlek. Så jävla skönt att dom fick stryk! Har alltid otur i spel, så jag pumpade in 1000 kr på Arsenal igår så de skulle förlora! Snacka om väl investerade pengar! Om de mot förmodan hade vunnit så hade jag ju fått plåster på såren.
Zaphi: Känns sjukt att det är ett år sedan förra finalen! Henry till Barca? Henry till Milan...Kommentar
-
Det enda domaren gjorde fel var att underkänna Barcas mål och ge Arsenal en frispark på en filmning som ledde till mål.Kommentar
-
Håller helt klart med Simon Bank!!
Citat:
"Jag hade trott att inget skulle kunna förstöra den här finalen, mellan Europas två läckraste fotbollslag. Det kunde inget heller, även om det fanns de som försökte.
Norge, till exempel. De hade skickat Fleksnes, Jan Teigen och Runar för att döma och den trion lyckades verkligen inte med någonting."/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Själv tycker jag att barca var riktigt usla i första halvlek, en man mer men det märktes inte. Kortpassningsspelet funkade inte speciellt bra, men det kanske berodde på vädret?Arsenal var bättre första 45, de fick dock frispark på en filmning som ledde till 1-0.
I andra halvlek kom barca mer in i matchen men det berodde ju mycket på att arsenal tog slut snabbare iom att de var en man mindre. Skottet som betydde 2-1 borde målisen tagit, en riktig blunder.
Man kan ju diskuter/dissekera matchen i all oändlighet, men fakta är att barca vann och är CL mästare.||||Kommentar
-
Referee Terje Hauge has admitted he may have acted too quickly in sending off Arsenal keeper Jens Lehmann during Barcelona's 's Champions League triumph.
Fifa president Sepp Blatter criticised the referee's decision to send off Lehmann.
Saxat från engelsk press. Så tydligen gjorde han lite fel zaphiKommentar
-
och just det, Henry stannar i Arsenal. Blev klart idag.
"Thierry Henry has ended months of speculation about his future by signing a new four-year deal with Arsenal. "
Mkt felgissningar nuKommentar
-
Ursprungligen postat av cougarReferee Terje Hauge has admitted he may have acted too quickly in sending off Arsenal keeper Jens Lehmann during Barcelona's 's Champions League triumph.
Fifa president Sepp Blatter criticised the referee's decision to send off Lehmann.
Saxat från engelsk press. Så tydligen gjorde han lite fel zaphiKommentar
Kommentar