arsenal i cl-final!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

arsenal i cl-final!

titeln säger allt! one - nil!
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Arsenal har aldrig lyckats i Europa och det kommer de inte göra nu heller! Barceloan vinner lätt...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• malplacerad
      Användare
      • May 2005
      • 877

Barca vinner efter straffläggning.
      1-1 vid full tid.
      ||||

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Svårt för mig att hålla på något lag då jag önskar båda lag att vinna av olika anledningar...

Barcelona - Ronaldinho...en helt underbar spelare som verkligen sprider glädje i fotbollen och som är hur intelligent som helst på planen. Det finns en enda spelare i världen som imponerat lika mycket på mig och det är Maradona när han var som bäst.

Arsenal - För att de har en av världens absolut bästa manager i Arsene Wenger. Han är värd denna triumf för det sätt han omvandlade ett ålderstiget Arsenal till en makt på hemmaplan samt i Europa (dock utan att vinna). Wengers förmåga att hitta unga spelare som har potential och sedan få ut det av spelarna är det få jag sett göra på ett sådant briljant sätt som han. Det finns många exempel...men de mest kända är nog Patrick Vieira, Thierry Henry, Fredrik Ljungberg och nu Cesc Fabregas.

Barcelona har vunnit så mycket på senare tid så jag tror faktiskt att det är dags för Arsenal. Jag tror att Ronaldinho blir markerad av en person som känner honom ganska väl...nämligen Gilberto Silva. De kommer också att utnyttja speeden hos Henry och Ljungberg vilken jag faktiskt kan se att Barcelonas backlinje kan få problem med. Puyol är placeringssäker, men inte lika snabb. Han är dock snabbast i backlinjen hos Barca så här finns det en svaghet...och det är passande nog en av Arsenals styrka.

Jag tror på 2-1 till Arsenal...men som sagt...för mig gör det egentligen detsamma vem som vinner. Jag hoppas dock få se underbar fotboll!
        Senast redigerad av StefanL; 15 May 2006, 22:18.

Kommentar

• Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

ja hoppas på en bra match...2-1 till barca

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Zaphi
            Arsenal har aldrig lyckats i Europa och det kommer de inte göra nu heller! Barceloan vinner lätt...
            ja för Barcelona är ju så enormt framgångsrika i Europa?

Du är väl Liverpoolfan och som sådan borde du om nån veta att bollen är rund och inte döma ut matcher på förhand (milan)

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Err.. Barca har ju iallafall vunnit CL en gång och UEFA-cupen 4 gånger. Det bästa Arsenal har gjort är väl en förlorad UEFA-cup final.

NBeh men skall jag vara ärlig så känns det liiite som det kanske kommer gå Arsenals väg på onsdag, det borde ju vara deras tur om man säger... Men jag hoppas ju på Barca.
              Senast redigerad av Zaphi; 15 May 2006, 23:02.

Kommentar

• Gäst

Err.. Barca har ju iallafall vunnit CL en gång och UEFA-cupen 4 gånger. Det bästa Arsenal har gjort är väl en förlorad UEFA-cup final.

NBeh men skall jag vara ärlig så känns det liiite som det kanske kommer gå Arsenals väg på onsdag, det borde ju vara deras tur om man säger... Men jag hoppas ju på Barca.
                1 cl vinst är knappast något som gör dom till storfavoriter när lag som liverpool och Dortmund oxå har 1 cl vinst. Mästarcupen har barcelona heller aldrig vunnit och med 745 minuter utan insläppta mål i cl är inget lag för stort för arsenal. men visst, det blir spännande

Kommentar

• Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

Err, bara för att cupen byter namn så räknas även gamla vinster hördududu!

Real har 9
                  Milan, München och Liverpool har 5

Det är därför det står en CL-buckla på Anfield och inte på Highbury (errr Emirates Stadium) och det är därför Liverpool spelar med ett blått märke på armen med en 5a på och varför Arsenal spelar utan.

Kommentar

• Gäst

Err, bara för att cupen byter namn så räknas även gamla vinster hördududu!

Real har 9
                    Milan, München och Liverpool har 5

.
                    ok så vi räknar gamla vinster...
                    ..

Barca har fortfarande 1 vinst

Gunners har spelat felfritt hela cl med lehman i mål, annat än man kan säga om Liverpool förra året och dom lyckades ändå vinna på nått bisarrt sätt så alla chanser finns.
                    Med världens bästa striker och europas formstarkaste försvar kan det absolut bli vinst.

Kommentar

• Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

Err, ja, man brukar räknar gamla vinster när man summerar ett lags historia, annars vore det väl kontsigt?

Vi får väl se hur det går imorgon, det skall bli en riktigt intressant match iallafall och jag skall följa den noga tillsammans med cerveza, jamón serrano och queso manchego! haha, det är så fotboll skall ses! Det kan nog sluta hur som helst. Barca är bättre och borde vinna, men samtidigt känns det som sagt som om det är Arsenals tur, med betoning på tur

Kommentar

• Gäst

Err, ja, man brukar räknar gamla vinster när man summerar ett lags historia, annars vore det väl kontsigt?

Vi får väl se hur det går imorgon, det skall bli en riktigt intressant match iallafall och jag skall följa den noga tillsammans med cerveza, jamón serrano och queso manchego! haha, det är så fotboll skall ses! Det kan nog sluta hur som helst. Barca är bättre och borde vinna, men samtidigt känns det som sagt som om det är Arsenals tur, med betoning på tur

du pratade ju själv om champions league vinster först

ja matchen blir otroligt intressant.
                        haha där ser man, då borde jag skaffa fish'n'chips då blir iallafall rikligt med öl för att lugna nerverna, dom är fortfarande lite skakiga sen straffen mot villareal.

Visst barca är bra men arsenal har faktiskt både bättre målvakt, försvar och striker. mittfältet får man väl säga är starkt på vissa ställen i Barcelona även om Fabregas är otroligt bra

Kommentar

• Zaphi
                          NCS Medlem
                          • July 2002
                          • 5395

Fabrigas är la ok tidsvis, men han har ju en bit kvar. Han är ju ingen Ronaldinho, Deco eller Iniesta precis. Barcelona har spelare som Puyol, Edmilson, Giuly, Eto'o, Messi, Gio, Motta och varför inte vår alldeles egna Larsson. Det är inget kasst lag ni möter!

Kommentar

• Gäst

Fabrigas är la ok tidsvis, men han har ju en bit kvar. Han är ju ingen Ronaldinho, Deco eller Iniesta precis. Barcelona har spelare som Puyol, Edmilson, Giuly, Eto'o, Messi, Gio, Motta och varför inte vår alldeles egna Larsson. Det är inget kasst lag ni möter!
                            "ok tidvis"? otroligt begåvad och spelar som han är 10 år mer erfaren.
                            hursomhelst, vi får väl se om dom kan göra det real, juventus, villareal mfl inte klarade, dvs göra mål

Kommentar

• Gäst

Såg precis att messi är redo för matchen efter sin skada. Lite oroväckande. Han var väldigt bra mot chelsea, får hoppas han är i dålig form inför matchen.

Kommentar

Arbetssätt...