Daffodil är fulare, men knappast lugnare blir min kommentar då.
Malawi eller Tanganyika i 90-liters?
Kollaps
X
-
-
-
själv så tycker ja sessan är snyggare och kan då inte på stå att någon av dom jag har haft har varit stillastående... tycker de har vart fullrulle hela tiden... men dom har iofs oftast haft nånting att jaga...Kommentar
-
Haha. Smaken är uppenbarligen väldigt mycket som baken i den här frågan. Det lutar dock helt klart åt N. brichardi, den "riktiga" prinsessan. Det är ju en verklig klassiker som jag bara måste testa.
Dessutom blir det nog ett artakvarium med bara prinsessor i. Får se om jag kan få tag på en 5-6 ungdjur att starta med.Daniel AndréassonKommentar
-
Min erfarenhet stracker sig bara till brichardi och pulcher "daffodil. "Daffodil" har mer farg, men just att brichardin ar enfargad gor den ju snygg. Daremot ar "daffodil" mycket aggressivare inom arten enligt mig. Ar det inte gracilis som ar mesigare eller ar jag helt ute och cyklar nu?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jag har en grupp med marunguensis (min sambo med ett minst sagt begränsat intresse för fiskar kallar dem för "Blåvingar", så det är nu mera det mindre vetenskapliga namnet här hemma). Min åsikt är att de är snyggare än både daffodilen och den vanliga prinsessan.
/JockeSenast redigerad av Banderad; 25 April 2006, 21:08.Kommentar
-
Ursprungligen postat av BanderadJag har en grupp med marunguensis (min sambo med ett minst sagt begränsat intresse för fiskar kallar dem för "Blåvingar", så det är nu mera det mindre vetenskapliga namnet här hemma). Min åsikt är att de är snyggare än både daffodilen och den vanliga prinsessan.
/Jocke
Snyggare "sessa" får man leta efter.........så det så..Kommentar
Kommentar