Apistogrammatråden
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Apistogramma iniridae
Hei
Jeg har tenkt å få tak i Apistogramma paulmuelleri[/fisk] , og vurderer også å skaffe meg Apistogramma iniridae .
Er det noen som har erfaring med Apistogramma iniridae , (agrisivitet), hvor mange man kan ha sammen og hvordan de er mot andre fisker? Tips å få yngel, som ph i vannet? Har lest at de behøver lav ph helst under 5 for å få fram yngel samt lav konduktivitet i vannet.
hilsen
RolfKommentar
-
Apistogramma iniridae är ganska snäll. Ett par i 100 liter går utmärkt. Den är inte så svår att få att leka, men jag fick aldrig rommen att kläcka. Grotta på fin sand med litet ingångshål så att honan kan "gräva in sig" så att inte hanen kan komma in. Rent vatten! Andra har lyckats i Stockholmsvatten utan speciell manipulering. Så det SKALL gå utan att ha extremt mjukt och surt.Kommentar
-
Tusen takk for svaret Erik Åhlander.
Da tar jeg sjansen og bestiller meg noen Apistogramma iniridae . Har en 128 liter klarKommentar
-
Som den Apistogramma-galning jag är så har jag nu startat på ny kula med ett par Apistogramma sp. "abacaxi" (wilhelmi). Odlingsförsöket kan ni följa i tråden: http://www.ciklid.org/forum/showthre...t-abacaxi-quotKommentar
-
Kommentar
-
Snygg!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Riktigt snyggt!Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Åh... Nu blev man sugen på ett par trifasciata... Roligaste apistogramman jag har haft tror jag! Och dom blir så jäkla granna när dom vuxit till sig.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Apistogramma spiser snegler
Hei
Har prøvd i flere måneder å få filmet Apistogramma som spiser snegler, har klart å knipse noen bilder men ikke fått det på film før nå i kveld
En hanne har en sandsnegl i munnen, spytter den ut og rister ut innmaten av snegleskallet. Blir også noen rester på hunnen.
Ikke helt topp kvalitet på filmen men moro likevel.
Kommentar
-
ujujuj, skönhet!!!
Hei
Har prøvd i flere måneder å få filmet Apistogramma som spiser snegler, har klart å knipse noen bilder men ikke fått det på film før nå i kveld
En hanne har en sandsnegl i munnen, spytter den ut og rister ut innmaten av snegleskallet. Blir også noen rester på hunnen.
Ikke helt topp kvalitet på filmen men moro likevel.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Har läst igenom tråden. Är lite bekymrad för mina Ap.Borelli och Ramirezi. Det har gått i samma akvarium i ca ett år och nu faller de bort en efter en utan att det är fel på vatten eller miljö. De verkar helt enkelt bli ålderssvaga. Utan att vara så mycket äldre än ett år? Skönt att det verkar vara naturligt för dem.Kommentar
Kommentar