Apistogrammatråden
Kollaps
X
-
-
-
Nej, detta är Apistogramma nijsseni som är väldigt nära släkt med Ap. Panduro Verkar vara en väldigt trevlig apisto - i alla fall från igår tills idag.
Honorna kivas såklart som vanligt, när dom skall fixa sina revir - fast det verkar vara klart nu, vad jag kan se
Dom är köpt via min "fiskaffär" som beställer från Imazo/Akvarieteknik.IngerKommentar
-
Det som skiljer Panduro och Nijsseni från den övriga Ap familjen är att de är mycket mer aggressiva och är monogama.
De är därmed ett utmärkt val av Ap om man vill ha en Ap tillsammans med andra större ciklider i ett större akvarium. Men de passar inte så bra med andra Ap.
Men som vanligt finns det individer som inte alls stämmer in med det jag skrev ovanKommentar
-
Det som skiljer Panduro och Nijsseni från den övriga Ap familjen är att de är mycket mer aggressiva och är monogama.
De är därmed ett utmärkt val av Ap om man vill ha en Ap tillsammans med andra större ciklider i ett större akvarium. Men de passar inte så bra med andra Ap.
Men som vanligt finns det individer som inte alls stämmer in med det jag skrev ovan
Jag vet inte hur dom kommer att funka tillsammans med dom fyra bolivianerna, det kanske går åt pipan. Har du någon erfarenhet av dessa tillsammans?IngerKommentar
-
Bolivianer borde väl gå bra att ha ihop interart aggressionen brukar inte vara så farlig. Eller är Njisseni så pass aggro att de ger sig på andra arter också?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det ska inte var några problem med andra fiskar. Det är Ap med liknande kroppsform man ska var försiktig med.Kommentar
-
Trevlig överaskning när man tittade in i akvariet idag
Hoppas man kan rädda undan några yngel om det blir något av dom. Får fixa till lillkuben åt dom.Kommentar
-
Lägger upp lite nya bilder av mina Apistogramma nijsseni , som jag har haft i drygt en vecka nu - dom har fått riktigt fina färger. Även nya borelliihanen har fått en djupare blå färgIngerKommentar
-
Färgerna börjar verkligen komma fram. Tack för att du delar med Dig.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
-
Vackra firrar och bra bilder. Min borellii är nog lite för ung för att färga ordentligt.
Idag fick de sällskap av ett par skäggnosmalar, riktigt fulsnyggaKommentar
-
Snyggt, håll koll på utvecklingen nu. Skulle det gå åt pipan kanske det är dags att fixa lekkuben med osmosvatten...Kommentar
-
Min Baenschi är inte lika lätt att få på bild nu när den går i 720 baljan men fick en oskarp på honom ikväll.Kommentar
Kommentar