If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kanske borde vi ha en speciell tråd för alla dessa!?
Jag skriver ju i första inlägget här i tråden att det går bra även med andra SA dvärgciklider. Det är kanske namnvalet på tråden som är lite fel, men nu är den inkörd så kanske dumt att byta igen
Att en apisto-hona försvinner utan att man ser henne i över 1,5 vecka kan betyda två saker. Därför är det extra kul när hon visar sig i gul dräkt, arg som en bålgeting och med ett litet gäng yngel under sig
Bilden på hanen är suddig, jag ska försöka ta en bättre senare.
Apistogramma borellii , går i 150-liters hörnkaret - hannen simmade tyvärr till fiskhimlen förra veckan. Jag såg den sista tiden, att hans fina färger började blekna - tror att han blev runt tre år. En ny hanne är beställd till dom två borelliihonorna.
Apistogramma baenschi , som tyvärr är tre hannar - i stället för 1+2, som jag beställde. Jag måste snart plocka upp dom två minsta, eftersom den stora hannen börjar bli ganska så aggresiv mot dessa. Dom går i 540-literskaret.
Mikrogeophagus altispinosus - fem stycken ungdomar, som jag bara har haft några veckor. En ny trevlig bekantskap. Dessa går tillsammans med rubintetror i 220-literskaret.
Laetacara dorsigera - även dom en art som jag inte har haft förrut...jättetrevliga å så söta, går också i 540-liters.
Kommentar