Ser ganska elaka ut.. Detta för 20 dagar sen.
Apistogrammatråden
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kul med yngel
Förresten är det någon som har/vet nån som har Apistogramma Trifasciata? Är sugen på sånna, undrar om nån har nå bra erfarenheter av den eller om man kan sköta den som alla andra apistos..540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinKvällens bild...
Riktigt snyggt Robin!
Ska se till o slänga upp nån bild när fisken kommer i =)Kommentar
-
Jeppe: Enligt Mayland & Borks bok South American dwarf cichlids finns det en Ap. trifasciata trifasciata och en Ap. trifasciata maciliensis. Riktigt snygga fiskar, har dock aldrig sett dem i verkligheten. Enligt boken är de problemfria, och relativt lätta. pH bör vara under 7, och någorlunda mjukt vatten. I kullarna brukar det bli 40-60 yngel. Hannen blir 6 cm, honan 4 cm.
/JockeKommentar
-
Ursprungligen postat av AncientRiktigt snyggt Robin!
Ska se till o slänga upp nån bild när fisken kommer i =)
Det får du verkligen göra!Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinJapp!
Pär: Jag och Gabbi såg den i en monter på Interzoo 2006 så den finns i Tyskland. Kruxet är att få hit den.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Pär J.Har sett att de funnits i Danmark. www.AkvarieWest.dk och hört talas om någon som odlar/odlat en hel del dvärgciklider i Kalmartrakten som haft dem.Mvh
RobinKommentar
-
Hej. Som jag skrev innan så har jag fått frisimmande yngel av fjärilciklid. Jag har matat dom med artemia men det verkar inte som om att dom äter något? Är artemia för stor eller äter dom fast jag inte ser det? Finns det något alternativfoder?Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av BanderadLucas_magi: Matar du dem med nykläckt levande artemia?
/JockeKommentar
-
Jag matar mina yngel med söndersmulad räkmix. Vet inte ifall det fungerar då de är så små att man knappt ser ifall de äter men resten av karet får ju mat. =)Mvh
RobinKommentar
-
Jag tror nog att de får i sig artemia. Om de är något för små för detta lyckas de nog få i sig någon typ av mikroorganismer som gör att de växer så pass mycket att artemia fungerar som foder. Fortsätt mata med artemia, så kommer det att ge resultat.
/JockeKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinJag matar mina yngel med söndersmulad räkmix. Vet inte ifall det fungerar då de är så små att man knappt ser ifall de äter men resten av karet får ju mat. =)540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Matade med nykläckt artemia vid 3 och ett vattenbyte kanske vid 4 och det åker fortfarande omkirng artemia. Men jag tror jag matar med vanligt torrfoder och fryst artemia för när fjärilcikliderna äter så kommer det ut ett vänligt finfördelat pulver. Tycker de ser ut som om att dom äter ur de så man kanske ska vänta lite med artemia tills dom är lite större eller?Kommentar
Kommentar