Snygg hona förutom ryggfenan då. Ska du skaffa ny gubbe tillna?
Apistogrammatråden
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Jag var på Neonfisken igår och hittade Apistogramma atahualpa "Rio Ataya" . Personalen i affären var i Peru och fångade dem själva i höstas, och jag handlade av en av de eldsjälar som fångade dem. Trots att förstå danska inte är en av mina gåvor här i livet berättade han konstant om dessa fiskar medan han fångade (vilket inte var den lättaste manövern). 2+2 av denna lilla juvel fick emigrera till Sverige. Bilder kommer när de har acklimatiserat sig och jag har lyckats ta ett vettigt foto...
/JockeKommentar
-
Jag var på Neonfisken igår och hittade Apistogramma atahualpa "Rio Ataya" . Personalen i affären var i Peru och fångade dem själva i höstas, och jag handlade av en av de eldsjälar som fångade dem. Trots att förstå danska inte är en av mina gåvor här i livet berättade han konstant om dessa fiskar medan han fångade (vilket inte var den lättaste manövern). 2+2 av denna lilla juvel fick emigrera till Sverige. Bilder kommer när de har acklimatiserat sig och jag har lyckats ta ett vettigt foto...
/JockeMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Finns det något sätt att artbestämma Apistohonor?
De är ju gula och ser likadana ut!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Hittade Koi-svärdbärare (sådana du plockade hem från Duisburg en gång i tiden). Sedan blev det Amphilophus robertsoni och Cryptoheros nanoluteus . Dessa två köpte jag dock av Salmberg och Robin.
/JockeKommentar
-
Hittade Koi-svärdbärare (sådana du plockade hem från Duisburg en gång i tiden). Sedan blev det Amphilophus robertsoni och Cryptoheros nanoluteus . Dessa två köpte jag dock av Salmberg och Robin.
/JockeMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
/JockeKommentar
-
Sv: Apistogrammatråden
Honor har ofta svart på bröstfenor och ryggfenan. Men det beror på complex och varierar mellan arterna.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Sv: Apistogrammatråden
Stilig hanneKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
IngerKommentar
-
Jättefina fiskar, kul att tråden kommer igång lite igen. Jag ska rätta mig själv vad det gäller fångstplatsen på mina nya små juveler innan någon annan gör det De jag skaffade igår var alltså Apistogramma atahualpa "Rio Itaya".
/JockeKommentar
-
Honor av Apistogramma trifasciata , har precis som hanarna en kant av orangefärgat längs sina ryggfenor. Detta syns speciellt när dom "tuffar upp" sig mot en annan hona. Även under lek, främträder den här randen väldigt tydligt.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar