If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Har ett par sådana. Riktigt snygga och ovanliga vad jag har upplevt. Dock vägrar mina leka vilket är trist. Fick en kull yngel efter cirka en månad och sen har dom inte lekt på 1 år. Ynglena levde enbart ett par dagar också. Tror föräldrarna var boven.
Tycker själv att jag har gett dom alla förutsättningar för att leka men tydligen är något fel. Fick höra en teori om att dom kanske var för gamla. Har inte en aning men dom var fullvuxna när jag köpte dom samtidigt blir apistos inte jättegamla.
Jag har ju ett 112 liters med malyngel, man kanske skulle ta och skaffa ett coolt apistopar dit och slänga i en massa löv och växter så det blir lite mysigt...
Hmm, tål att tänkas på!
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Jag har ju ett 112 liters med malyngel, man kanske skulle ta och skaffa ett coolt apistopar dit och slänga i en massa löv och växter så det blir lite mysigt...
De hade dock betydligt sämre sortiment än de brukar vad det gäller Apistogrammor. Jag var ute efter Apistos och Snäckskalslekare, och det var utplockat efter julhandeln. Du hade dock gillat den affären skarpt....
Kanske den andre är denna:
A. cf. trifasciata (Northern Pantanal), A204, Rio Paraguai
Bilder på den vore toppen.
Någon kul lekbil eller liknande på macmasteri går väl an det med framöver
Jo, om jag lyckas David så lovar jag bilder. Det var dock länge sedan jag höll Apistos. Av trifasciatan köpte jag 1+2 och de går i ett kar med ek- och boklöv samt ekgrenar och javamossa. Av Macmasterin köpte jag 1+1 och de går temporärt i ett 54-liters. Jag ska göra i ordning ett 105-liters i dagarna till dem (med liknande förutsättningar som ovan).
Det är möjligt att det är den varianten. Jag köpte den med fångstorten Pantanal åtminstone. Kaj som bor nära Åleds och dessutom är Apistointresserad kanske har mer info (eller någon annan Västkustbo)?
De hade dock betydligt sämre sortiment än de brukar vad det gäller Apistogrammor. Jag var ute efter Apistos och Snäckskalslekare, och det var utplockat efter julhandeln. Du hade dock gillat den affären skarpt....
/Jocke
Nice! Blir skoj o se nästa gång jag våldgästa dig!
Kommentar