Riktigt fin firre Tisse, nu borde jag säkert se vilke det är, men jag är osäker. Apistogramma trifasciata eller Apistogramma baenschi ?
Apistogrammatråden
Kollaps
X
-
-
Riktigt fin firre Tisse, nu borde jag säkert se vilke det är, men jag är osäker. Apistogramma trifasciata eller Apistogramma baenschi ?Kommentar
-
Jo jag såg det i den tråden. Det finns ju en del odlade varianter så jag känner mig inte hemma med identifieringen utan behöver hjälp...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Har ett par sådana. Riktigt snygga och ovanliga vad jag har upplevt. Dock vägrar mina leka vilket är trist. Fick en kull yngel efter cirka en månad och sen har dom inte lekt på 1 år. Ynglena levde enbart ett par dagar också. Tror föräldrarna var boven.
Tycker själv att jag har gett dom alla förutsättningar för att leka men tydligen är något fel. Fick höra en teori om att dom kanske var för gamla. Har inte en aning men dom var fullvuxna när jag köpte dom samtidigt blir apistos inte jättegamla.Kommentar
-
Jag har ju ett 112 liters med malyngel, man kanske skulle ta och skaffa ett coolt apistopar dit och slänga i en massa löv och växter så det blir lite mysigt...
Hmm, tål att tänkas på!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Jag var på Åleds igår och köpte lite vildfångade Apistos brorsan:
Apistogramma macmasteri
Apistogramma trifasciata "Pantanal"
De hade dock betydligt sämre sortiment än de brukar vad det gäller Apistogrammor. Jag var ute efter Apistos och Snäckskalslekare, och det var utplockat efter julhandeln. Du hade dock gillat den affären skarpt....
/JockeKommentar
-
Kanske den andre är denna:
A. cf. trifasciata (Northern Pantanal), A204, Rio Paraguai
Bilder på den vore toppen.
Någon kul lekbil eller liknande på macmasteri går väl an det med framöverKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det är möjligt att det är den varianten. Jag köpte den med fångstorten Pantanal åtminstone. Kaj som bor nära Åleds och dessutom är Apistointresserad kanske har mer info (eller någon annan Västkustbo)?
/JockeKommentar
-
Apistogramma macmasteri
De hade dock betydligt sämre sortiment än de brukar vad det gäller Apistogrammor. Jag var ute efter Apistos och Snäckskalslekare, och det var utplockat efter julhandeln. Du hade dock gillat den affären skarpt....
/JockeCA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Kommentar
-
Bra länkar att spana in:
Asbra referenssida, Länk
Komplement: Länk
Apistogramma ABC
Apistogramma sp. ABCKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Apistogramma macmasteri
/JockeCA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Borelli yngel, taget av Rafael Pereira.
Det tar emot att säga det, men ack så gulligtKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar