Apistogrammatråden
Kollaps
X
-
-
Angående vildfångade Apistogramma cacatuoides: Är dom så territoriella som jag minns dem? En hane som simmade fram och tillbaks i ett 2-meterskar och klådde upp alla fiskar på vägen:ca 20-25 Apistogrammor och Laetacara av 4 olika arter. Men de var så många så ingen tog någon direkt skada. Men arg var han. Hur han behandlade honan minns jag inte, men några yngel blev det aldrig. Nånstans har jag en bild på den...
Oops! Jag hamnade visst i fel tråd - men det går kanske lika bra här?Kommentar
-
Angående vildfångade Apistogramma cacatuoides: Är dom så territoriella som jag minns dem? En hane som simmade fram och tillbaks i ett 2-meterskar och klådde upp alla fiskar på vägen:ca 20-25 Apistogrammor och Laetacara av 4 olika arter. Men de var så många så ingen tog någon direkt skada. Men arg var han. Hur han behandlade honan minns jag inte, men några yngel blev det aldrig. Nånstans har jag en bild på den...
Oops! Jag hamnade visst i fel tråd - men det går kanske lika bra här?
Men måste ändå få pröva den!Kommentar
-
Häftigt!!!
Igår höll en hona på att bygga grotta som en dåre under en rot,
resultatet är rom i taket på grottan!!
Tyvärr... så hittade jag min hanne på rygg i morse. Igår matvägrade han och låg stilla på ett ställe under en växt.
Han hade fenröta för ett tagsen som blev bättre med tiden men de verkar ha gått bet på han till slut ändå.
Hoppas starkt på att rommen är befruktad då jag inte såg leken som måste ha skett i natt.Kommentar
-
Häftigt!!!
Igår höll en hona på att bygga grotta som en dåre under en rot,
resultatet är rom i taket på grottan!!
Tyvärr... så hittade jag min hanne på rygg i morse. Igår matvägrade han och låg stilla på ett ställe under en växt.
Han hade fenröta för ett tagsen som blev bättre med tiden men de verkar ha gått bet på han till slut ändå.
Hoppas starkt på att rommen är befruktad då jag inte såg leken som måste ha skett i natt.CAKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kan inte någon rapp moderator ta bort 2006 i rubriken från den här gamla tråden (Wilhelm, du brukar vara på hugget )? Visst går det att starta en ny Apistotråd men det är onekligen lite kul att fortsätta på den här....
/JockeKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
mina fjärilar har lekt i det stora karet nu, rätt tuffa små krabater, jagar bort både scalarer och jordätare som kommer för nära.Kommentar
Kommentar