Era andra intressen?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Laesk
    Användare
    • February 2004
    • 2447

Era andra intressen?

Happ, va har ni annars för intressen då? Förutom akvarier å fota varende en verkar ju ha digital systemare.. hehe

Laesk gillar köra cross/enduro, skateboard sommartid, lyssna på så mkt musik som möjligt vid datorn (90% arg metal) , kost å gymträning, polare/flickvännen osv osv....

Så tala ur skägget nu gott folk, kan ju va kul å diskutera lite annat ibland me
    (säger han som missa stämman)

Gonatt!
    Lennart "Laesk" Axelsson
    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!
  • anli
    Användare
    • March 2003
    • 3740

ok, du ber om det !

- Lyssnar på/se musik via cd, vinyl, stenkaka eller dvd, ej mp3 utom i ipod. Då lyssnas det gärna på Beethoven eller tidig barock RocknRoll i alla former men gärna i riktningen 70-talsrock, Motörhead och en stänk dödsmetall. Tidig blues/country slinker oxå ned.

- Titta på film i hemmabion, TV aldrig!! Tv finns i huset bara för kidsen...

- Böcker, är svag för och samlar Science fiction (bra som dålig). Men läser annars gärna klassiker typ Hemingway, Poe, Proust och Dickens.Skall erkännas att även haltaskiga deckare/fantasy slinker ned.

- Historia, Antiken till 1900-talet. Gillar personligheter typ Churchill, Patton, Montgomery mm.

- Spela på elbasen typ Lemmy (motörhead)

- Äta och drick gott och gärna dyrt Röka cubaner.

- Umgås med vår galna Jack Russell terrier.

- Datorspel, har slutat. Annars var det Diablo 1 och 2, WoW, Homeworld, Strarcraft, Dungeon keeper, Tombraider och Vampire the masqurade. Gillade att bygga datorer och klocka en gång i tiden, men rör bara datorer numer när jag måste.

Thats it! ... eller en sak till, dricka dry martini med frugan och umgås med kidsen
    Senast redigerad av anli; 22 April 2006, 09:16.
    Anders L

Kommentar

• Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

Det där ändrar sig lite ibland.

Just nu.

Fotboll
      Golf
      Stockholm

*edit*
      Flickvännen toppar listan..
      Senast redigerad av Robin; 24 April 2006, 14:50.
      Mvh
      Robin

Kommentar

• tropfrog
        Användare
        • July 2003
        • 1836

Jag arbetar med akvarier, sysslar med akvarier på fritiden, har nästan bara akvarieinteresserade vänner och är medlem i några akvarieföreningar.

Trots detta hinner jag dock med lite annat:
        Fridykning har varit ett stort intresse sedan jag var med på första SM år 2000. Jag har slutat att tävla men arbetar som internationell domare och gör egna kurser för blivande dykare.

Cykling har jag alltid gillat, de senaste åren har jag och min sambo spenderat semestern på cykel. Vi planerar att göra hela Sverigeleden. Har hitentills gjort ca 180 mil.

Löpning är ett intresse som går upp och ner. Sista gången jag fick en nytändning var på min 30årsdag. En av mina bästa vänner som jag inte sett på länge kom hem till mig, det första han sade var grattis på födelsedagen, det andra fy f-n vad fet du blivit. Jag försöker att springa 15 km i veckan, men fuskar en del.

Jag har alltid varit matglad, jag gillar att laga mat och att äta mat. På resturang blir det sällan billigt då jag tycker att en komplett måltid inehåller 3 rätter, vin, whisky (gärna rökig) och kaffe.

Sen är det förståss min sambo Anna som är mitt allra största intresse.
        MVH
        Magnus

Kommentar

• PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

Åh, det är massor som fångar mitt intresse. Krukväxter, hantverk i alla former, konst, böcker, musik, inredning/renovering, grodor och ödlor, bygga företag, äta och dricka gott i goda vänners lag, pubrundor, fåglar, min balkong, enkla dataspel, film... för att nämna något. Fast firrarna och karen rular.

Hilsen,

P
          Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

Intresserad av det mesta, men tre stora intressen som alltid består är akvarie, foto och friluftsliv. Bland det bästa som finns är att lägga ut fluglinan men en torrfluga, och smutta lite på en god medhavd maltwhisky, en vindstilla kväll när skymningen lägger sig i en liten jämtländsk fjälltjärn. Att sjunka ner i fåtöljen hemma framför akvariet är inte heller fel, då slipper man i alla fall myggen.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3615

Intressant läsning!

För mig gäller det:

*Bowling - Inget seriöst, bara då och då. Rekord? 210.

*Innebandy - Lirar som målis och har alltid gjort det, sepalde förra säsongen i ett korpen lag i Div 2. Får se vad som händer nästa säsong.

*Dataspel - har spelat i ett antal counter strike claner, men har laggt detta på hyllan. Har ett antal gånger fått återfall, men nu är det defenetivt slut!

*Cykla - Precis som tropfrog är jag en väldigt pigg cyklist, iallafall om somrarna, då jag bojkottar lokaltrafik och bil helt och hållet.

*Fiske - Kastspöfiske kl. 03 på natten då gäddorna hugger som bäst!!

*Köra bil - Ok, kanske inget direkt intresse, men är mitt uppe i övningskörning och jag älskar det! Nästa år kommer kortet
              Mvh Alex

Kommentar

• PatrikMalmo
                Användare
                • May 2005
                • 4642

Åh, får tillägga Köpenhamn och Danmark generellt, fish-spotting längs Kanalen i Malmö (såg en stenbit (!) i kanalen i veckan för övrigt), köra bil (blir härligt lugn av det), maltwhisky, öl samt fiske. Har dock blivit dåligt med fiskeriet under många år, men när Micke beskriver flugfiskeriet så blir jag ju sugen igen. Kräftfiske brukar det dock bli en gång per år. Brukar stå och spana på de som fiskar i kanalen i allafall.

Hilsen,

P
                Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• tropfrog
                  Användare
                  • July 2003
                  • 1836

Fiske glömde jag förståss. Jag har en liten båt i Öresund och försöker att ta mig dit så ofta så möjligt för att dra lite fisk. Det som lockar närmast är horngäddan. Om vädret förblir så kommer de inom 10 dagar, the final countdown. I väntan på att horngäddan går till åker jag till sjön åsnen i småland för att ta storgäddan.

Givetvis så kombinerar jag cykling med friluftsliv och fiske, jag har alltid campingutrustning och fiskeredskap med på cykelturerna.
                  MVH
                  Magnus

Kommentar

• Banderad
                    Användare
                    • February 2006
                    • 3479

*Sportfiske (både fluga och spinn)
                    *Rollspel (tyvärr blir det väldigt sällan att man spelar nu för tiden men jag är en av grundarna till rollspelskonventet CalCon och före detta styrelseledarmot i Sverok Ost).
                    *Musik (går gärna på konserter och min umgängeskrets tycker att jag är en Lundell-galning, spelar dock inte själv).
                    *Dataspel (Tillgodoser mitt rollspelsbehov genom att spela diverse rollspel på datorn. Har tidigare varit fast i MMORPG-träsket).
                    *Idrott (har tidigare spelat fotboll och bordtennis. Följer nu för tiden Elitserien i hockey och Allsvenskan i fotboll intensivt, Brynäs och Blåvitt är det som gäller).
                    *Whisky (scotch singel malt)
                    *Flickvännen (även sambo)
                    Senast redigerad av Banderad; 22 April 2006, 13:29.

Kommentar

• Tony
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4594

- Familjen tar väl en hel del fritid i anspråk.
                      - Sportfiske, på alla vis. Tyvärr som de flesta andra allt för sällan numera..
                      - Gitarrspelande, gärna i kombination med iMac och GarageBand.
                      - Massor av metal. Live och på skiva. När det gäller live blir det också allt för sällan..
                      - Akvariehobbyn tar nog ändå mestadelen av fritiden
                      - På sommaren: massor av grillning, petande med dammen, öl och annat gott.
                      Tony Englund

Kommentar

• Per B
                        Användare
                        • September 2005
                        • 1250

Förutom att hålla på med akvarier så tyckte jag tidigare om att pyssla med datorer. Nu använder jag oftast datorn till skolarbete och annat skrivande. Internet lägger jag en del timmar på också, jag har ett forumberoende som jag långsamt lyckas tona ned på.

Jag gillar böcker och läser mycket.

Film och musik är andra intressen även om det mer handlar om tidsfördriv än om hobby.

Eftersom jag pluggar på högskola så hinner jag inte ha så mycket fritidsintressen men en sväng i kajaken ibland är inte fel.
                        mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• Laesk
                          Användare
                          • February 2004
                          • 2447

Kul läsning

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                          *Bowling - Inget seriöst, bara då och då. Rekord? 210.
                          Hoho 210 är mitt rekord me Nybörjartur å flyt till 90%
                          Lennart "Laesk" Axelsson
                          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Alexander Ylipää
                            Användare
                            • October 2003
                            • 3615

Ursprungligen postat av Laesk
                            Kul läsning

Hoho 210 är mitt rekord me Nybörjartur å flyt till 90%
                            Vi får ta en match i linköping nästa år
                            Mvh Alex

Kommentar

• m[A]use^
                              Användare
                              • December 2005
                              • 909

Här har jag missat å fylla i! Så här shooooot! Kommer mina intressen!

Har genom större delen av mitt liv alltid gillat träning o kost! Men på senare tid så har jag tappat lusten totalt. Min nya hobby är givetvis akvariehobbyn. Så jag är rätt fräsch på detta område. (ca 3mån)

Kan ju tillägga att detta forum har hjälpt mig otroligt mkt! Inte bara fakta mässigt, utan en otrolig insperationskälla. Hade jag inte hittat denna site tror jag inte ens jag hade blivit så intresserad av malawi ciklider. Läste otroligt mkt i början om alla arter o kikade frenetiskt runt för att finna mina favoriter. Gammla ciklidbladet artiklar har hållit mig fast många timmar...

Annars älskar jag film, film å återigen film. Har väl sett det mesta så jag är otroligt kräsen nuförtiden. (tyvärr) Så mkt film som görs känns bara grå... Datorer har jag förkärlek till, mest går tiden åt till att sitta å spela framför dom. Spelar mest css för tillfället. Annars har jag spelat rollspel som swg förr.

En vågeffekt av ciklidhobbyn har dragit igång ett fotointresse som jag inte har haft förut. Det roliga är att min fru har smittats av allt det här oxå. Så hon delar mitt foto/ciklid intresse. Vi har precis skaffat oss en Canon EOS 350D vilket har lett till antalet timmar framför karet. Men ärligt, mest min fru! Jag själv älskar å designa, är skolad som reklam makare. Så jag sköter den "digitala fotostudion" i form av photoshop. Har faktiskt inte hållt på med detta program på väldigt länge då jag avbröt studierna o började knega på Volvo LV istället. Men nog sitter mkt kunskap kvar! En perfekt kunskap att knyta samman med vår nya kamera! Så frugan plåtar mest å jag kör finishen! Hittills har det blivit så!

Hepp ska lämna plats åt er övriga! Jag kan babbla på rätt rejält! *asg*
                              Min zoon
                              -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                              Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                              http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

Arbetssätt...