Sydamerikanska geophaugus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • November 2002
    • 157

    Sydamerikanska geophaugus

    Jag är en av få ägare av en ny sorts geophaugus som kommit till sverige för första gången den heter Portofranco ock är viltfångad, det är ett lekpar med underbara silverblå ränder och lite rödguld färg på fenorna. Vi är drygt 10 st i hela lndet som har dom, mina är köpta på
    akvarieleasing i Stockholm. Det är en faNTASTISK SYN ATT SE HANEN UPPVAKTA HONAN, DOM GÅR I ETT 220 LITERS AKVARIUM.Dom är så personliga äter direkt ur handen,portofranco har vita runda prickar på stjärtfenan. Jag ska få dom i lek och sprida dessa underbara ciklider i stockholm. Lycka till mvh Ann-Mari

  • Hasse_H
    Användare
    • April 2002
    • 1081

    #2
    Himla kul, Ann-Marie! Det är spännande att ha en lite mer ovanlig jordätare. Själv har jag 8 st Geophagus sp. Orange-Head Araguaia (6 VF + 2 F1), en inte helt vanlig art. Vet inte hur många i landet som har den, men det är nog fler än 10. De är också väldigt personliga med ett livligt temperament.

    Försök gärna om möjligt få tag på fler än ditt lekpar, Geophagus är en fisk som trivs bäst i grupper om minst 4-5 stycken.

    Lycka till med leken!

    mvh
    /Hasse

    - http://och.nu/ciklid -

    Kommentar

    Arbetssätt...