Någon som vet hur jag kommer i kontakt med arrangör?? Jag har tänkt att åka i oktober/November....
malawi resa
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Stuart Grant och hans fru tar gärna emot besök. Titta på deras hemsida för information - www.lakemalawi.com -
-
Det stämmer:
Kommentar
-
-
-
Heh. Nä men allvarligt, skriv ett pm till mig med dina planer så kanske jag har några tips. Eller pm och pm, du kan skriva här också.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobinJa eller stänga in sig i bastun hemma.. ungefär lika kul.
Ensam!Tony EnglundKommentar
-
Själva resandet kan man göra själv men vid malawisjön tror jag att man får ut mer genom att ta hjälp av någon med tillgång till båtar och lokalkännedom.Kommentar
-
-
Jepp. Hemma och troligtvis utan bilharzia!
Jo, vid sjön ska man inte missa att besöka Stuart. Däremot kan man ta sig runt mycket själv runt själva sjön för en billig penning. För vackert och billigt hotell med aningen usel service, besök Nyaja i Nkhata Bay. Där går cikliderna ända in till stränderna, i södra delen av sjön ser man de bäst från öar.Kommentar
-
Om jag skulle åka (förhoppningsvis snart) så är jag ENDAST intresserad av snorkling pga att jag vill slippa allt meck med teknik, dykledare, och överhuvudtaget arangerade dykutflykter med en massa tider och regler och allt möjligt trams, utan vill komma åt enkla tillgängliga platser där man typ bara kliver ner i vattnet och simmar runt..och inte vara beroende av andra, en sån plats är Mumbo island men där är det dyrt att bo så det skulle vara kul med info om andra liknande platser som är billigare.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
I byn Chembe kan man bo och äta billigt. Därifrån är det gångavstånd till Otter Point och därifrån är det ca 50 meters simning ut till Otter Island. Man kan också hyra kanot och enkelt ta sig till Domwe, Thumbi West, Zimbawe Rock och Mumbo.
Kommentar
-
Tack det låter ju bra! googlade lite och Chembe ser fint ut-och byn verkar ha en viss turiststandard, är det långt ifrån den närmaste flygplatsen?Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar