Hong Kong

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • October 2002
    • 601

    Hong Kong

    Jag har nu varit ett par kvällar i rad och tittat på akvariegatan (norra delen av Tung Choi Street) i Hong Kong och alltid tidigare facinerats över att det säljs bara stora hanar av Malawi. Det är ju en bra avsättning för alla överskottshanar. De är relativt billiga men de rikitga flowerhornbjässarna tösrs man knappt fråga priset på. Även en deml Malawiungfisk fisnns det. Jag såg albinoauratus, men mest är det Golden som gäller i storlek från 2 cm till rena mördarpaketen på 15 cm. (Vad matar dom fisken med). Jag skall ta en sväng ikväll med kameran och se om jag får lov att ta någa bilder. Ha det.
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • Per B
    Användare
    • September 2005
    • 1250

    #2
    Lite avundsjuk blir man allt. Fast jag har förmodligen snyggare fiskar att titta på hemma.
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      Vore roligt med bilder! Kul att du ger en berättelse från din resa...mycket välkommet!

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • May 2004
        • 2964

        #4
        Japp, väntar på bilder
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • GoSatta
          Användare
          • February 2003
          • 1686

          #5
          såg en hel del "roliga" guldfiskar där i januari, det är ju faktist snudd på otroligt vilka bizzara former det går att få fram på den där fisken. en hel del imponerande kampfiskar tycker jag också att dom hade. Gillar också deras utbud av akvarieutsmyckningar, köpte ett par riktigt snygga palmer där
          /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
          http://www.gosatta.org

          Kommentar

          Arbetssätt...