Ciklidbladet 2/2006

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

Grattis Mikro!! Impad av att du trots fyra timmar innan bröllopet ändå sitter och knappar in meddelanden på NCS - jag känner kvinnor som hade flippat ut för betydligt mindre!! *s*

Hoppas Er dag bliver oförglömlig!!

Hilsen och lyckönskningar,

P
    Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• deathdealer
      Användare
      • August 2004
      • 1639

Massa gratulationer mannen!!!!

Sen (ja, jag kan inte låta bli);
      Alla i NCS får erbjudanden, alla kan köpa om dom vill, ingen är tvingad men av någon outgrundlig anledning så gnälls det över vad som erbjuds?!?!?!?
      Herre jösses, om ni får hem reklam i brevlådan, och det finns tusentals erbjudanden, inte fasen skapar ni debatt om detta..eller?

Kom gärna med förslag, ta fram erbjudanden, så att det blir bättre istället för att vara så negativa till något bra! Hade NCS bestått av 20 medlemmar, så hade det fortfarande varit diskussion om detta, ge samtliga en klapp i ryggen som gjort jobbet, fortsätt med erbjudandet. En idé kanske våre att man hade så bra grejer som t.ex Kjells bok, och andra saker som ett medlemserbjudande som sträcker sig över året???

Jag vet inte hur man ska se till så att alla är nöjda, men det är inte lätt, man kan bara göra just så mycket som man mäktar med!

NCS svarar inte för kvaliten på erbjudandet, dom har inget ansvar för att folk inte handlar ELLER om någon är missnöjd med erbjudandet - BASTA!
      Detta är en gratis service/tjänst/ynnest mot medlemmarna. Det dom däremot gör är att dom ser till att vi får bra rabatter i butiker, ger oss en enormt bra tidning och massa roliga träffar och annat. Sen om någon bor i Borås eller Bromölla, eller kanske t.o.m Kiruna, så finns det NATURLIGTVIS vissa logistiska problem med vissa typer av erbjudande, men var då lite osjälvisk och var glad för de som nu får möjligheten denna gången...men framförallt SLUTA GNÄLL!!!

Nepp...nu blickar iallafall jag frammåt och ser fram emot nya erbjudanden i alla färger och former, från samtliga som varit med och hjälpt till med erbjudanden och så tror jag att alla som skriver i tråden kan börja fundera på vad ni kan bidra med för erbjudanden!!!

En otäckt bakfull DD (denna hälsning passar sig inte för barn under 20år....*asg*)
      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Stefan...det gnälls från de som tar fram erbjudandet att de inte fått respons/ekonomi nog. Det får man väl som medlem bemöta?

Att jag sedan uttrycker min åsikt om ett specifikt erbjudande tycker jag mig ha rätt till utan att någon ska komma fram med pekfinger och tala om att jag ska sluta gnälla.

Ger man sig in i leken får man leken tåla och jag var inte den som startade diskussionen runt erbjudande. Ett medlemserbjudande ska väl kunna diskuteras, kritiseras och analyseras eller är det förbjudet här nuförtiden?

Du har fel gällande NCS ansvar. ALLT som representeras via NCS kan NCS hållas ansvariga för om inget annat angivits (förutom produktens kvalitet som tillverkaren ansvarar för). NCS har dock närmast ansvar till kund i och med att det är ett specifikt erbjudande som enbart går ut till NCS medlemmar. BASTA!! ;-)

Jag ger "ryggdunkar" ofta till både erbjudanden och till arbetet runt ciklid.se samt Ciklidbladet då jag tycker att alla gör ett bra arbete generellt sett...men när jag kritiserar enskilda delar, ja då jävlar. Det känns ganska värdelöst att ens argumentera längre då ingen tar en jädra hänsyn till medlemmarnas åsikter.

Om det nu är dålig respons på erbjudanden så kanske det är dags att undersöka varför och sedan avgöra ifall det är någon idé att ens erbjuda det till medlemmarna. Nej med tanke på vad som förts fram här så tycker jag att ni ska lägga ner hela idén.

Sedan vill jag avsluta med ett stort GRATTIS till Mikro med brud denna dag. Brölllopsgratulationer från mig...
        Senast redigerad av StefanL; 24 June 2006, 15:32.

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Som vanligt sa later sig enstaka personer representera "medlemmarna". I detta inlagg representerar jag bara mig sjalv (och jag bor inte i Norden).

1. DVD salde val anda bra dvs som forvantat? Enda orsaken till att jag inte kopte den var att jag redan hade den.

2. Orsaken till att jag inte kopte dromciklidboken ar att jag vill ha mina bocker pa originalspraket sa jag funderade och funderade och sa var deadline over (ja, deadline nr 2). Jag ar kanske ratt ensam om detta, men alla ar individer med olika orsaker..

3. Jag tyckte att glaserbjudandet var inovativt och superbt. Funderade pa vilka fantastiska akvarier jag skulle bygga osv trots att det var helt otankbart for mig att handla. Hur jag an vander och vrider pa det sa kan jag inte forsta kritiken. Det enda jag kan komma pa ar detta trottsamma stockholmshat som genomsyrar Sverige. Skulle folk gnallt om affaren lag i Umea? Jag tror inte det.

4. Jag tycker inte att erbjudandena ska laggas ner men att det ska ses till att inga onodiga risker tas. Om affar X vill slja vara Y billigt sa tycker jag att detta ar en bra kanal. Om person X saljer en DVD som blir dyr for enskilda privatpersoner att koa sa ar det perfa om det kan ordnas via NCS.
          Senast redigerad av Ola Svensson; 24 June 2006, 15:45.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• deathdealer
            Användare
            • August 2004
            • 1639

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
            Stefan...det gnälls från de som tar fram erbjudandet att de inte fått respons/ekonomi nog. Det får man väl som medlem bemöta?

Att jag sedan uttrycker min åsikt om ett specifikt erbjudande tycker jag mig ha rätt till utan att någon ska komma fram med pekfinger och tala om att jag ska sluta gnälla.

Ger man sig in i leken får man leken tåla och jag var inte den som startade diskussionen runt erbjudande. Ett medlemserbjudande ska väl kunna diskuteras, kritiseras och analyseras eller är det förbjudet här nuförtiden?

Du har fel gällande NCS ansvar. ALLT som representeras via NCS kan NCS hållas ansvariga för om inget annat angivits (förutom produktens kvalitet som tillverkaren ansvarar för). NCS har dock närmast ansvar till kund i och med att det är ett specifikt erbjudande som enbart går ut till NCS medlemmar. BASTA!! ;-)

Jag ger "ryggdunkar" ofta till både erbjudanden och till arbetet runt ciklid.se samt Ciklidbladet då jag tycker att alla gör ett bra arbete generellt sett...men när jag kritiserar enskilda delar, ja då jävlar. Det känns ganska värdelöst att ens argumentera längre då ingen tar en jädra hänsyn till medlemmarnas åsikter.

Om det nu är dålig respons på erbjudanden så kanske det är dags att undersöka varför och sedan avgöra ifall det är någon idé att ens erbjuda det till medlemmarna. Nej med tanke på vad som förts fram här så tycker jag att ni ska lägga ner hela idén.

Sedan vill jag avsluta med ett stort GRATTIS till Mikro med brud denna dag. Brölllopsgratulationer från mig...
            Lugnt Stefan!
            Men hur kan du ställa NCS ansvariga för vilken kvalitet det är på produkterna som säljs?
            NCS är INTE säljaren, men dom ger oss en möjlighet?
            Jag representerar INTE NCS när jag skriver vad jag tycker om detta...bara för att klargöra detta väldigt tydligt, det är bara mina personliga såikter....

DD
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Ola: Jag representerar mig själv men jag är lika stor medlem som du och borde även ha samma rätt och möjlighet att uttrycka mina åsikter. Vart har du sett att jag skulle talat för vad andra medlemmar tycker?
              Alla kan läsa i denna tråd att det finns synpunkter på senaste erbjudandet och att vi är fler som har samma synpunkter. Det är det som jag påvisar...inget annat.

Deathdealer: Läs vad jag skrev...det inom parentes...

ALLT som representeras via NCS kan NCS hållas ansvariga för om inget annat angivits (förutom produktens kvalitet som tillverkaren ansvarar för). NCS har dock närmast ansvar till kund i och med att det är ett specifikt erbjudande som enbart går ut till NCS medlemmar. BASTA!! ;-)

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                3. Jag tyckte att glaserbjudandet var inovativt och superbt. Funderade pa vilka fantastiska akvarier jag skulle bygga osv trots att det var helt otankbart for mig att handla. Hur jag an vander och vrider pa det sa kan jag inte forsta kritiken. Det enda jag kan komma pa ar detta trottsamma stockholmshat som genomsyrar Sverige. Skulle folk gnallt om affaren lag i Umea? Jag tror inte det.
                Det är totalt irrelevant att det var stationerat i Stockholm för min del. Det är även totalt irrelevant att det var Akvarielagret som stod för erbjudandet. Det hade kunnat vara i Umeå och min ståndpunkt hade varit densamma...av den anledningen att det inte blev tillgängligt för alla medlemmar.

Visst var det innovativt...och kanske ett bra försök till något nytt...men det var inte riktat emot NCS alla medlemmar och jag har stor förståelse för att en del inte gillar det. Men så är det också svårt att göra alla glada.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                  Användare
                  • April 2002
                  • 5028

Var nu inte en sån surpuppa Stefan
                  visst var erbjudandet för alla men för en del medlemmar kostar det lite mer bensin att åka, folk kan åka hur långt som helst för akvarier och gäller det fiskar så kan en del åka runt hela Planeten
                  Suck det enda du kommer att säga är väl påhopp 6.

Men själv tycker jag att man ska lägga ner erbjudandena om ingen i din kaliber hittar på något nytt erbjudande, men tills dess kan vi väl vara eniga om att vi ska inte slösa mer utrymme i tidningen.
                  vänligen
                  Christer
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor
                  jag frågade hur stor ? inget svar
                  han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Påhopp nr 6...hehe...nej då. Jag är inte en surpuppa...kanske upplevs jag som en sådan vid diskussioner här men som sagt...det är lika sant som att du försöker roffa åt dig en enorm vinst när det gäller medlemserbjudanden.

Det är lika bra att runda av denna diskussion för min del då jag uttryckt min åsikt...mer eller mindre...så att kommentera det vidare känns onödigt. Tack för mig.

Kommentar

• deathdealer
                      Användare
                      • August 2004
                      • 1639

Ursäkta mig lite igen, men vad är det vi håller på att ställa till med här???
                      Backa bandet snälla, och tänk till lite här och nu!
                      En riktigt bar och intelligent sak vore väl om vi la ner medlemserbjudandet bara för att vi tjatrövar (ler) håller låda....
                      Det finns BARA fördelar med ett erbjudande, och om någon nu absolut inte vill ha kvar det (kan för mitt liv inte förstå vad som kan vara negativt med en sånhäringa pryl), så var så god, ha den åsikten, men ta inte bort en ynnest för våra medlemmar....då är vi idioter!
                      Spelar ingen rollom det är en algmagnet med NCS logga på eller ett superfilter, 60000l akvarium....bara ha det kvar, och jag garanterar att det faktsikt uppskattas!

Vi kan älta detta till dödagar, och jag ber på mina bara knän att alla butiker, eldsjälar och annat löst folk som "Stockholmare" *asg*, fortsätter mitt sitt fantastiska arbete!

Jag tycker det är bra, och jag är väldigt stor i käften...vilket med automatik innebär att jag har mer att säga till om....så det var det!

Nä - det räcker, och innan vi förstör något positivt, tycker jag att vi lägger ner.

Har man (vi) synpunkter om vad som bör vara med, hur det ska skötas osv, skicka in förslagen till de ansvariga inom NCS, för det ÄR dom som bestämmer...inget fel med åsikter, men dom har faktiskt sista ordet!

Jag lyfter på hatten igen åt alla gentlemen & gentinnor som jobbar hårt för att vi ska få bra erbjudanden, och till ala butiksägare som iallafall gör ett försök (ÄVEN om ni gud förbjude skulle tjäna ett par kronor på det ni gör)!!!

DD

Ps. Stefan min vän, vi lever i en på inet sätt helt rättvis värld, och erbjudandet är lika tillgängligt för alla i Norden, det hela är bara en fråga om hur mycket man vill anstränga sig...kolla Alexander & Co som tar sig 1.000.000 mil från isbjörnsrike för att titta på lustiga fiskar i GBG, ett val som dom gör, och sen har vi folk som inte kommer även om dom bor nästgårds, så samma sak för alla, det är bara en fråga om vilja. Det kommer aldrig i något här i livet vara helt rättvis, och sen är det bara till en själv hur man uppfattar erbjudandet!...jisses va trött jag är!

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Jag tycker det är en dålig jämförelse med vad Alex och Erik gör för sitt intresse kontra ett medlemserbjudande från NCS. Att de åker flera hundra mil för att kolla fisk eller åka på stämman är ju knappast att jämföra med att åka flera hundra mil för att hämta kvadratmeter glas. Nej den logiken finns inte i min värld min vän...

Jag tänker fortsätta att lämna mina åsikter om saker och ting rörande vår hobby och vår förening på detta lämpliga forum för diskussioner så där får du mig inte att krypa med åsikterna och skicka in dom i blindo via mail (ibland känns det så). Man ska väl kunna vara med och förändra och utveckla föreningen om man gör sin röst hörd här?

Nu verkar det som att jag sagt att jag ogillar att någon tjänar pengar på erbjudandet...vilket är riktigt fel bedömning av mina åsikter. Det verkar också som att jag skulle ha problem med VEM som arbetar med medlemserbjudande och ger oss medlemmar möjlighet till en fin rabatt...det är också en riktigt grov felbedömning av mina åsikter rörande denna del av NCS.
                        Jag blir grymt besviken när de som missförstår min ståndpunkt på sådant sätt som en del här påvisat och jag blir även grymt besviken över att en del tycks tycka att jag inte försöker vara konstruktiv utan enbart är klagande, gnällande och kritisk till allt och alla.

Det hela började med att jag lämnade en åsikt runt det senaste erbjudandet...och efter det så har det spunnit vidare till en hätsk diskussion. Alla har rätt till en åsikt och jag besvarade sedan de svar jag fick på mina inlägg. Thats it.

Kommentar

• Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

Fakta är att glaset inte var hela erbjudandet. Det fanns även aluminumprofil och knutar som skickas. Med Stefans argumentation är kurser inte heller ett alternativ eftersom det då inte blir rättvist när medlemmarna har olika avstånd till kursplatsen.
                          Fördelen med det nuvarande medlemserbjudandet tycker jag är att medlemmar utanför storstäderna kan handla till de bra priser som storstadsborna normalt har tillgång till. Att då kombinera det med ett supererbjudande som tyvärr av logistiska skäl inte går att skicka tycker jag inte är fel. Då får ju även storstadsborna som inte tycker att foder och pumpar har tillräckligt bra priser i NCS erbjudande sitt lystmäte mättat.
                          Kan man inte acceptera att inte alla erbjudanden passar alla kan man nog lägga ner projektet, jag ser det som självklart att alla erbjudanden inte kan passa alla. Därför tycker jag att det nuvarande upplägget är bättre eftersom det kommer nya erbjudanden jämt fördelar över året.
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• ozric
                            Användare
                            • March 2004
                            • 3187

Bra Micke! Nu borde ju allt vara sagt! (inte för jag tror det men ...)
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

Kommentar

• Micke
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9579

Ursprungligen postat av ozric
                              Bra Micke! Nu borde ju allt vara sagt! (inte för jag tror det men ...)
                              Det tror jag inte, än så länge har tråden bara avhandlat medlemskort, varför Robin är inloggad som Gabbi, ett eventuellt NCS mästerskap i golf och medlemserbjudandet
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

Ursprungligen postat av ozric
                                Bra Micke! Nu borde ju allt vara sagt!
                                TYcker jag inte alls - istället tycker jag att nästan inget har blivit sagt i tråden om medlemserbjudandet
                                Vad som borde ha diskuterats är
                                1/ Om erbjudandet skall vara kvar - hur skall det då utformas för att bli intressant. Då menar inte jag heller att alla erbjudanden skall utformas så att nästan alla skall kunna vara intresserade av det (då återstår väl bara en håv eller nåt sånt). Jag har ju pläderat för att det skall läggas ner eftersom uppenbarligen varken "storstadsbor" eller "landsbygdsbor" är intresserade av det.
                                2/ Om erbjudandet inte skall vara kvar - vad skall då komma istället?
                                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 25 June 2006, 12:24.

Kommentar

Arbetssätt...