Ciklidbladet 2/2006

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
    Om det endast är en butik som har hand om detta så blir det inte speciellt bra även om Akvarielagret skall ha en eloge för sitt engagemang.
    Vi började med nya medlemserbjudandet i CB 2/2005, sedan dess har Akvarielagret, Willem Heijns, Fohrman Aquaristik och PWSS säljservice ställt upp med erbjudanden. Alla annonsörer och rabattaffärer har informerats och givits möjlighet att ställa upp med erbjudande men än så länge är det inte fler som har nappat.
    Personligen tycker jag att det är lite för tidigt att dömma ut erbjudandet efter fyra försök. Medlemmarna visade i alla fall i en gallup nyligen att det nya upplägget är bättre än det gamla.
    Senast redigerad av Micke; 23 June 2006, 08:55.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

Blir förbluffad av att läsa Stefans inlägg som är direkt oförskämt mot Christer då du sbekriver honom som hånfull.
      Du har ju inte ens de facto orkat kolla igenom vilka erbjudanden som varit den senaste tiden och ändå dömer du ut dom och de som har jobbat med detta.

OK att det senaste erbjudandet av praktiska skäl måste avhämtas i Stockholm är väl en sak - men att bara för att dessa villkor gällde just denna gång mena att så är det allmäna är ju strunt.
      Självklart är det väl som så att inget erbjudande kan falla alla i smaken och att något erbjudande kan floppa helt och inte falla någon i smaken. Dock nu är det så att tydligen nästan alla (om inte alla) erbjudanden har floppat och det oavsett om de har skickats ut eller kunnat avhämtas i Stockholm, Göteborg, Lund eller Alingsås och det oavsett om det varit Akvarielagret eller någon annan som leverar.

Jag ska vara ärlig och säga att jag faktiskt missade erbjudandet i Ciklidbladet och läste om det här...och fick genom detta reda på att det stod i CB...är jag själv om att missa?
      Det är stort uppslaget och missar man det så beror det på att man vill missa det (dvs man är inte intresserad) eller att man inte läser Ciklidbladet

Var lite självkritiska och lär av gamla misstag...planera bättre på alla plan. Det är helt enkelt för snävt både reklammässigt och själva erbjudandet (det senaste).
      Det har det senaste året varit böcker, Dvd, pumpar, foder, fiskpåsar, kompressorer, akvarieglas och aluprofiler - detta kan väl knappast kallas snävt. Tvärtom så är det en stor bredd på erbjudandena och apropå det senaste (enligt dig det snäva) så stiod det väl i ett tidiagre inlägg att det var det som slagit minst dåligt!!!!!

Jag anser att de som bidrar till erbjudandet först och främst måste värdera sitt engagemang som Good-will och inte i rena pengar på själva erbjudandet. Bara att företaget/butiken syns i erbjudandet ger bra reklam som i ett senare läge kan gynna butiken ekonomiskt. Att bara sitta och räkna plus och minus enbart på ett erbjudande under en mycket begränsad tidsperiod tycker jag känns riktigt kortsiktigt och inte heller helt sant.
      Varken jag eller Christer har i 30 år hjälpt NCS genom ideellt gratisarbete samt ekonomiskt på lika sätt för att vi tror att vi skall tjäna pengar på det utan för att vi stödjer NCS och tycker att det är kul (eller åtminstone har tyckt).
      Man blir därför ledsen när man läser inlägg som dina
      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 23 June 2006, 10:53.

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Blir förbluffad av att läsa Stefans inlägg som är direkt oförskämt mot Christer då du sbekriver honom som hånfull.
        Du har ju inte ens de facto orkat kolla igenom vilka erbjudanden som varit den senaste tiden och ändå dömer du ut dom och de som har jobbat med detta.

OK att det senaste erbjudandet av praktiska skäl måste avhämtas i Stockholm är väl en sak - men att bara för att dessa villkor gällde just denna gång mena att så är det allmäna är ju strunt.
        Självklart är det väl som så att inget erbjudande kan falla alla i smaken och att något erbjudande kan floppa helt och inte falla någon i smaken. Dock nu är det så att tydligen nästan alla (om inte alla) erbjudanden har floppat och det oavsett om de har skickats ut eller kunnat avhämtas i Stockholm, Götebiorg, Lund eller Alingsås och det oavsett om det varit Akvarielagret eller någon annan som leverar.
        Det jag menade med hånfullt från Christers sida gällde denna text...inget annat...

En annan inriktning på erbjudande kanske kunde vara en tvådagarskurs i foto arangerat av något proffs till en billig penning skulle säkert locka ett tiotal personer.
        Vi har över 1000 medlemmar i föreningen och det han syftar på här är att man arrangerar ett proffs för en struntsumma (dvs ideellt arbete liknande det Christer tycker sig göra) och sedan dyker det upp närmast sörjande..dvs skandalöst få personer.
        Jag anser att den texten var klart bitter och riktigt hånfull mot medlemmarnas hetaste intresse just nu...dvs fotografering inom hobbyn.

Visst kan jag ha missuppfattat Christer...och då ber jag givetvis om ursäkt.
        Kjell...läs det jag skrivit så ser du säkert att jag endast riktar min kritik mot planeringen av erbjudandet och använder mig av de fakta som t ex Christer och andra styrande uppgett i denna tråd. Jag tycker att det är riktigt dåligt styrt om produkter tar slut och ändå har det varit så skrikande få som tagit del av erbjudandet så Christer med andra är besvikna...vart ligger felet då Kjell? Hos medlemmarna? För att de beställde för mycket av en vara och struntade i de andra? Varför går du in så fruktansvärt för att försvara Christer?

Jag berömde Christer och Akvarielagrets engagemang, men samtidigt så tycker jag att de får vara beredda på att få kritik om de själva går ut och klagar på responsen runt erbjudandet.
        Det är solklart att det är en del faktorer som faktiskt åsidosatts...och att senaste erbjudandet var malplacerat.

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

Jag har läst din text igen men kan inte på något sätt se att Christer inlägg skulle vara hånfullt mot medlemmarna eller någon annan. Tycker själv det skulle vara kanon med en fotokurs med ett 10-tal deltagare på några orter runt om i Sverige

dvs ideellt arbete liknande det Christer tycker sig göra
          Återigen en föraktfull ton från din sida - ja Christer har i 30 år arbetet ideellt för NCS. Under en lång följd av år har t.ex. han själv (eller avlönade anställda) tagit emot CB, satt på etiketter och levererat tidningen till posten osv osv

Kommentar

• Johan
            Användare
            • August 2002
            • 3029

tycker en av de viktigaste sakerna stefan skriver är just.

om det är så få som köper o de ändå inte finns så de räcker, är inte det en konstig ekvation?

det hela ang medlemserbjudandet handlar om att nå ut till alla medlemar i ncs, inte enbart de i 08 området. det är en nordisk förening o ska väl vara så?? då tycker jag att erbjudandet ska oxå vara riktat så. det säger jag inte för att klaga utan för att förbättra. att vi medlemar tycker till o säger till vad vi skulle önska som erbjudande vore väl det bästa som kan hända tex a-laget, så de vet vilka saker de ska ta fram o hem.

för att folk ska köpa så måste det vara mer attraktivt än att köpa nån annanstans, samt passa in i det man är ute efter. hur stor % del av våra medlemar har utrymme för fler kar el kan fixa frakt o åka till 08, gentemot hur många har behov av foder, böcker. för mig torde den ekvationen vara solklar. men visst är det bra att ibland ha udda erbjudanden, men då kan man kanske heller inte räkna med en kioskvältare.

Kommentar

• cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

Jag har inte följt debatten förrän nu

Det märks

1. Glas kostar mycket att frakta så därför var målgruppen grymt snäv. Priset var jättebra, men åtkomligheten för medlemmarna torde ha satt stopp för projektet...

Det verkar konstigt folk hämtar ju akvarier i hela landet

2. Aluminiumprofiler är faktiskt inte så poppis bland akvarister här...iallafall

Också märkligt för det är ingen i stockholm som beställde utan vi skickade fem stativ till hela Sverige

Det är riktigt tråkigt att resultatet blev såhär dåligt av det engagemang som gjorts, men å andra sidan tycker jag att det kunde ha varit ämnat för en större målgrupp (hela medlemsskaran i NCS skall ha möjlighet att ta del av erbjudandet).

Fina ord som passar en politiker vad menar du eller rättare sagt peka på vilka produkter som det ska vara och säg då inte dom vi provat.

tvådagarskurs i foto tycker jag var ganska hånfullt och bittert av dig Christer...både gentemot de fotointresserade och medlemmar som är på ciklid.se och diskuterar det mest upphausade ämnet just nu.

förstår inte vad du menar men det var väl tänkt att säga något elakt

Jag tycker inte att medlemserbjudandet skall läggas ned alls...däremot så bör nog en riktig planering göras som tar hänsyn till medlemmarna först och främst.

1. Vad vill medlemmarna ha?
              2. Vart har vi våra medlemmar lokaliserade?
              3. Vilka produkter är rimligt att ha i erbjudande?
              4. Hur löser vi fraktfrågan på bästa sätt?
              5. Priset.

Jag håller fullständigt med dig, var nu inte så jävla lat utan ta på dig det här.

För mig så hamnar det här erbjudandet absolut på nätaffärernas bord. De har produkter som de flesta medlemmar vill ha, de har kanaler för hur de ska kunna nå ut med produkterna inom rimlig tid och på bra sätt. De kan hålla lägre priser än "stationerade" butiker och därför kan en prispress bli riktigt förmånligt för medlemmarna.

Jag skulle inte säga att det bara är för nätaffärerna, utan låt bäste man segra
              (själv tror jag inte att dom kan göra bättre priser på erbjudandena, själv brukar jag inte lägga på något)

Mitt förslag är att NCS antingen beslutar för att lägga ned det hela, eller så inriktar de sig på att ge över det här till internetbutiker att jobba fram förslag på vad, hur och när de skulle kunna erbjuda NCS medlemmar ett specialerbjudande. Samt vad medlemmarna behöver göra för att kunna utnyttja erbjudandet. En idé är att man ger NCS medlemmar extra rabatt på vissa produkter i sitt sortiment under tidsbegränsad tid...och där medlemmar behöver skriva in sitt medlemsnummer i sin onlinebeställning. På det sättet så slipper NCS ideellt arbetande slita häcken av sig utan helt enkelt lämnat över detta till de som har det som sin affärsidé.
              Lägg in det här i priset de betalar för att göra reklam för sin butik i Ciklidbladet så finns nog intresset...

Du kommer att bli en sann byråkrat läst men ej förstått

Om jag inte minns fel så strulade det rejält med det erbjudandet du tar upp här...menar du då att du inte hade räknat med klagande medlemmar om varorna dröjer bedrövligt länge?
              Varor som tar slut hos grossist?...trots att det var liten försäljning???...det måste väl ändå ligga på planeringsansvaret eller?

kommer säkert bli stor skillnad med internetaffärer

En sak som jag undrar...vart är reklamen? Man ser en notis i Ciklidbladet som faktiskt kan missas av medlemmar...man ser inget direkt påfallande stort på ciklid.se...varför så svag reklam för erbjudandet? Ni på NCS måste ju väga upp hur ni klarat av att nå ut till medlemmarna med erbjudandet för att kunna göra en rättvis bedömning på om erbjudandet fått bra respons eller inte.

om du inte läser CB vad ska vi då göra

Jag anser att de som bidrar till erbjudandet först och främst måste värdera sitt engagemang som Good-will och inte i rena pengar på själva erbjudandet.

ungefär som att ha fiskprislistor alla vill titta i dom även om man inte ska beställa

Nej...tillbaka till ruta ett och hämta hem erfarenhet från tidigare erbjudanden...var självkritiska och öppna för förslag om förändring.

Ja det är därför vi diskuterar detta

Om det endast är en butik som har hand om detta så blir det inte speciellt bra även om Akvarielagret skall ha en eloge för sitt engagemang. Det blir lite "Akvarielagrets hörna" istället för NCS medlemserbjudande...tro fan att det blir svårt att få andra butiker att ställa upp när

Det är bra om man är saklig i stället för gissa framför allt när man är ute och cyklar

vänliga hälsningar
              Christer
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

det hela ang medlemserbjudandet handlar om att nå ut till alla medlemar i ncs, inte enbart de i 08 området. det är en nordisk förening o ska väl vara så?? då tycker jag att erbjudandet ska oxå vara riktat så. det säger jag inte för att klaga utan för att förbättra. att vi medlemar tycker till o säger till vad vi skulle önska som erbjudande vore väl det bästa som kan hända tex a-laget, så de vet vilka saker de ska ta fram o hem.

Varför skriver du så - det är ju lögn att erbjudandet bara skulle var för de i 08-området. Enbart det allra senaste erbjudandet måste av praktiska skäl avhämtas i 08-området men problemet har ju även gällt SAMTLIGA tidigare medlemserbjudanden.
                Böcker är tydligen det de flesta vill ha erbjudanden på (enligt gallupen på första sidan), min bok handlade om malawi/tanganyika som de flesta har, den var helt ny och gick inte att köpa billigare i handeln, den fick lysande recensioner och dessutom så kunde den avhämtas fraktfritt på 4 ställen i landet (3 ställen utanför 08-land) och kunde skickas till övriga. Med andra ord skulle det vara upplagt för succé och ändå blev den en megaflopp.

Så mitt förslag är fortfarande - lägg ner skiten det funkar inte vilka förändringar som än görs och kom ustället med nåt nytt som medlemmarna är intresserade av istället.
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 23 June 2006, 11:42.

Kommentar

• Johan
                  Användare
                  • August 2002
                  • 3029

ja man kan ju vrida på allt så man får det att framstå som man vill, lögn??

tro tusan det är lättare för 08r att hämta glas o alubitar när de har nära till butiken. sen att säga att det är enbart till för..är en helt annan sak. det var ju inte så att jag inte "fick" köpa glas o alu bara att den geografiska placering gör det bra mycket svårare. och det var där jag skrev mitt första "missnöje" att jag tycker det senaste erbjudandet sög.

Jag har inte klagat ett dugg på de andra, och som jag skrev så har jag tidigare oxå handlat av de andra erbjudandena.

tycker fortfarande att det är som katten runt het gröt när frågan som jag oxå skrev var.

om det är så få som köper o de ändå inte finns så de räcker, är inte det en konstig ekvation?

Kommentar

• Robin
                    Användare
                    • January 2003
                    • 4526

Kan inte Guldfisken i Kalmar ha nästa medlemserbjudande?
                    Mvh
                    Robin

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                      Jag har inte följt debatten förrän nu

Det märks

-Påhopp nr 1....och riktigt lågt Christer.

1. Glas kostar mycket att frakta så därför var målgruppen grymt snäv. Priset var jättebra, men åtkomligheten för medlemmarna torde ha satt stopp för projektet...

Det verkar konstigt folk hämtar ju akvarier i hela landet

- De hämtar hela akvarier...inte glas för att själva tillverka akvarierna.

2. Aluminiumprofiler är faktiskt inte så poppis bland akvarister här...iallafall

Också märkligt för det är ingen i stockholm som beställde utan vi skickade fem stativ till hela Sverige

- Fem stativ? Ja...var det ert mål eller?

Det är riktigt tråkigt att resultatet blev såhär dåligt av det engagemang som gjorts, men å andra sidan tycker jag att det kunde ha varit ämnat för en större målgrupp (hela medlemsskaran i NCS skall ha möjlighet att ta del av erbjudandet).

Fina ord som passar en politiker vad menar du eller rättare sagt peka på vilka produkter som det ska vara och säg då inte dom vi provat.

- Påhopp nr 2...och om möjligt t o m lägre än det förra.

tvådagarskurs i foto tycker jag var ganska hånfullt och bittert av dig Christer...både gentemot de fotointresserade och medlemmar som är på ciklid.se och diskuterar det mest upphausade ämnet just nu.

förstår inte vad du menar men det var väl tänkt att säga något elakt

- Läs mitt inlägg efter det där jag förklarade de här raderna för Kjell.

Jag tycker inte att medlemserbjudandet skall läggas ned alls...däremot så bör nog en riktig planering göras som tar hänsyn till medlemmarna först och främst.

1. Vad vill medlemmarna ha?
                      2. Vart har vi våra medlemmar lokaliserade?
                      3. Vilka produkter är rimligt att ha i erbjudande?
                      4. Hur löser vi fraktfrågan på bästa sätt?
                      5. Priset.

Jag håller fullständigt med dig, var nu inte så jävla lat utan ta på dig det här.

- Påhopp nr 3. Jag har varit engagerad i arbete för föreningen. Astaxanthin-historien och sedan mitt engagemang runt Medlemmarnas bilder och Fototävlingen. Varför är jag lat enligt dig?

För mig så hamnar det här erbjudandet absolut på nätaffärernas bord. De har produkter som de flesta medlemmar vill ha, de har kanaler för hur de ska kunna nå ut med produkterna inom rimlig tid och på bra sätt. De kan hålla lägre priser än "stationerade" butiker och därför kan en prispress bli riktigt förmånligt för medlemmarna.

Jag skulle inte säga att det bara är för nätaffärerna, utan låt bäste man segra
                      (själv tror jag inte att dom kan göra bättre priser på erbjudandena, själv brukar jag inte lägga på något)

- Nej det behöver inte vara enbart för nätbutikerna, men de har trots allt redan klart med fraktbiten genom att det ingår i deras normala verksamhet.

Mitt förslag är att NCS antingen beslutar för att lägga ned det hela, eller så inriktar de sig på att ge över det här till internetbutiker att jobba fram förslag på vad, hur och när de skulle kunna erbjuda NCS medlemmar ett specialerbjudande. Samt vad medlemmarna behöver göra för att kunna utnyttja erbjudandet. En idé är att man ger NCS medlemmar extra rabatt på vissa produkter i sitt sortiment under tidsbegränsad tid...och där medlemmar behöver skriva in sitt medlemsnummer i sin onlinebeställning. På det sättet så slipper NCS ideellt arbetande slita häcken av sig utan helt enkelt lämnat över detta till de som har det som sin affärsidé.
                      Lägg in det här i priset de betalar för att göra reklam för sin butik i Ciklidbladet så finns nog intresset...

Du kommer att bli en sann byråkrat läst men ej förstått

- Så jag måste vara byråkrat när du inte förstår? Påhopp nr 4.

Om jag inte minns fel så strulade det rejält med det erbjudandet du tar upp här...menar du då att du inte hade räknat med klagande medlemmar om varorna dröjer bedrövligt länge?
                      Varor som tar slut hos grossist?...trots att det var liten försäljning???...det måste väl ändå ligga på planeringsansvaret eller?

kommer säkert bli stor skillnad med internetaffärer

- Ja faktiskt så tror jag det då man i sådana fall lämnar över hela hanteringen till de som arbetar med det dagligen. Låt de ta hand om beställningar och om fraktbiten medans NCS dubbelcheckar beställaren med medlemsregistret så att det stämmer.

En sak som jag undrar...vart är reklamen? Man ser en notis i Ciklidbladet som faktiskt kan missas av medlemmar...man ser inget direkt påfallande stort på ciklid.se...varför så svag reklam för erbjudandet? Ni på NCS måste ju väga upp hur ni klarat av att nå ut till medlemmarna med erbjudandet för att kunna göra en rättvis bedömning på om erbjudandet fått bra respons eller inte.

om du inte läser CB vad ska vi då göra

- Påhopp nr 5. Bedrövligt bedrövligt bedrövligt...nu blir jag riktigt förbannad. Jag läser CB och älskar tidskriften...men att jag missar där det står om erbjudandet kanske inte beror på att jag slarvläser? Kan det vara som så att erbjudandet inte framhävs nog mycket?

Jag anser att de som bidrar till erbjudandet först och främst måste värdera sitt engagemang som Good-will och inte i rena pengar på själva erbjudandet.

ungefär som att ha fiskprislistor alla vill titta i dom även om man inte ska beställa

- Kanske inte i första steget, men de kan beställa stort i nästa steg. Är man då förolämpande mot kund i steg 1 så kan du glömma att få kunden att ens ta ett steg mot steg 2. Men det här borde väl du veta Christer som är butiksägare?

Nej...tillbaka till ruta ett och hämta hem erfarenhet från tidigare erbjudanden...var självkritiska och öppna för förslag om förändring.

Ja det är därför vi diskuterar detta

- Och? Vad tror du jag gör?

Om det endast är en butik som har hand om detta så blir det inte speciellt bra även om Akvarielagret skall ha en eloge för sitt engagemang. Det blir lite "Akvarielagrets hörna" istället för NCS medlemserbjudande...tro fan att det blir svårt att få andra butiker att ställa upp när

Det är bra om man är saklig i stället för gissa framför allt när man är ute och cyklar

- Hehe...ja du...som jag har förstått det Christer så var det nog du som satt dig först upp på cykeln.

vänliga hälsningar
                      Christer
                      Underbart vänliga och glada hälsningar - Trevlig midsommar alla!
                      Stefan
                      Senast redigerad av StefanL; 23 June 2006, 12:04.

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

När det senaste erbjudandet diskuterades, hur tog ni fram uppskattad efterfrågan? Det skulle vara intressant att se hur ni gjorde en kalkyl över intresse runt just de produkter som ni tog upp denna gång.

Jag tycker att man borde ha något liknande denna, men det har ni kanske haft?

NCS Medlemsantal: 1200 medlemmar

Glas...
                        Hur många når erbjudandet ut till:????
                        Hur många har läst och tagit till sig erbjudandet:????
                        Medlemmar i Stockholmsregionen inom 10 mils radie:????
                        Medlemmar med intresse av att bygga egna akvarier:????
                        Medlemmar utanför Stockholmsregionen som ekonomiskt kan se det gynnsamt (bensinkostnad/hyra av vagn etc):????

Aluminiumprofiler...
                        Hur många når erbjudandet ut till:????
                        Hur många har läst och tagit till sig erbjudandet:????
                        Hur många medlemmar finns det med lokal:????
                        Hur många är intresserade av att bygga egen ställning (exkl de med lokal):????

Jag menar inte att slå någon på fingrarna utan vill diskutera på ett bra och konstruktivt sätt för att få igång erbjudandet så att det passar medlemmar och så att föreningen får en del som är gynnsam för båda parter.

Om man inte rannsakar sig och är lite självkritisk när det gått dåligt eller fel så lär man inte få det att gå mycket bättre nästa gång.

Kommentar

• Johan
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3029

Ursprungligen postat av Robin
                          Kan inte Guldfisken i Kalmar ha nästa medlemserbjudande?

vet inte, det är upp till de som har medlemserbjudandet att ringa o kolla. för mig vore det fantastikgt om de vore så. LOL robin...

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

Jag har inte klagat ett dugg på de andra, och som jag skrev så har jag tidigare oxå handlat av de andra erbjudandena.
                            Men varför då bara älta detta enda exempel hela tiden när ju detta exempel är ett undantag

Jag menar inte att slå någon på fingrarna utan vill diskutera på ett bra och konstruktivt sätt för att få igång erbjudandet så att det passar medlemmar och så att föreningen får en del som är gynnsam för båda parter.
                            Om man inte rannsakar sig och är lite självkritisk när det gått dåligt eller fel så lär man inte få det att gå mycket bättre nästa gång.
                            Självkritiska är ju för sjutton det vi är som har har gett erbjudandena - ni andra bara gnäller över att det är fel erbjudande, att det är fel som ger dom och att det är på fel plats och sedan hänger ni upp hela er argumentation på ETT enda av alla de erbjudande som varit.

Om du läser inlägg 164 i denna tråd så är det ju t.o.m. som så att av de erbjudanden som kommit från Akvarielagret så är det för övrigt just detta av er kritiserade erbjudande som fått bäst (eller snarare minst dålig) respons.

Däremot så har ju mitt erbjudande (se inlägg 202) som vänder sig till ALLA varit en megaflopp.

Så slutsatsen är då uppenbarligen utifrån detta att det enbart skall ges erbjudanden som kan köpas genom avhämntning i Stockholm, det skall dessutom då också bara gälla varor som ganska få har nytta av och definitivt inte sådant som NCS medlemmar vill ha enligt gallupar
                            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 23 June 2006, 12:56.

Kommentar

• malplacerad
                              Användare
                              • May 2005
                              • 877

Kan inte de som tycker att erbjudandena suger hjälpa till och fixa fram något själva?
                              Vi ska väl alla dra vårat strå till stacken i denna förening, man känner sig ju lat och oduglig när man märker hur vissa personer får göra massa otacksamt jobb på egen hand.

Robin: Du kan ju t ex höra av dig till guldfisken i kalmar och luska fram ett bra erbjudande? Ni andra kan ta kontakt med era lokala handlare och se vad som kan ordnas.

Sen är det väl som så att vad som än ordnas så ligger det i fel landsände för flertalet medlemmar, spelar ju ingen roll om det är i göteborg, stockholm eller happaranda det måste man väl förstå?, särskilt när det gäller otympliga prylar som glasskivor som måste hämtas.

Lustigt att folk kan åka över 100 mil för att köpa fisk men inte glas?

Själv tycker jag att det bästa "erbjudandet" är den ständiga rabatt vi medlemmar har i diverse butiker runtom i landet, den är helt suverän, oftast behöver man inte ens visa medlemskortet.
                              ||||

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

Jag diskuterar det senaste erbjudandet då själva diskussionen är riktad mest emot det specifika erbjudandet och inget annat.

Jag tycker att många andra erbjudanden varit riktigt bra och genomtänkta...däremot anser jag att det senaste inte var det och då säger jag det. Jag är väl medveten om att det varit andra butiker som haft erbjudande och min kritik är inte riktat emot Akvarielagret eller Christer utan själva upplägget med erbjudandet.

Kjell...om ni var självkritiska tidigare...hur fasen kan det senaste erbjudandet överhuvudtaget dyka upp? Jag är inte ensam om att tycka att det erbjudandet riktade sig emot en väldigt snäv målgrupp och lokal del av landet. NCS har ju sin medlemskara i hela Norden och då känns de riktigt konstigt att man skapar ett erbjudande som i praktiken är begränsat till Stockholmsregionen.

Malplacerad: Vad är skillnaden mellan att frakta hem flera kvadratmeter glas och några hinkar akvariefisk?

Det du skrev längst ned håller jag verkligen med om! Den rabatten är kanonbra och många utnyttjar den. Den är väl genomtänkt och gynnar samtliga medlemmar när de handlar från någon av de rabattgivande butikerna.

Kommentar

Arbetssätt...