Ciklidbladet 2/2006

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

Ursprungligen postat av Gabbi
    Man blir nog inte så rik som du verkar tro på att sälja saker till inköpspris....
    har aldrig trott att man blir rik på medlemserbjudandet. det jag menade är att ni kan få in mer istället för mindre.

är ingen grinolle heller, även om det kan låta så, jag bara ventilerar vad jag tycker. och som gabbi sa det ska inte vara ett johan lindgren erbjudande utan ett medlems, kanske skulle kunna fixa nån omörstning för att se lite vad som verkligen efterfrågas, behöver inte vara sån super avancerad. med tex *foder, *tekniskapparatur *mediciner osv osv .

Kommentar

• ozric
      Användare
      • March 2004
      • 3187

Bra förslag! En gallup om vad folk vill ha som erbjudande ??
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

Kommentar

• Per B
        Användare
        • September 2005
        • 1250

Johan, sticker man ut hakan får man ofta en uppercut (men man vänjer sig). Och det kan det vara värt.

Hakan måste kunna stickas ut på ett forum utan att man blir blåslagen. Man kan möjligen nyansera sitt tal men att få på skallen med det företagsekonomiska basebollträt är väl inte nödvändigt? Själv tycker jag erbjudandet om glas och profiler är kanon men alla behöver ju inte tycka det!
        mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• Johan
          Användare
          • August 2002
          • 3029

tur man inte har glaskäke det är lungt (H). lite debatt då o då är alltid kul. det enda jag egentligen syftade och ville ha fram är att varför inte rådfråga medlemarna vad de efterfrågar för att få hum om vad som är intressant, det gynnar ju alla. sen kan man alltid linda in ord i fina fraser, men alla är vi olika.

Kommentar

• Alexander Ylipää
            Användare
            • October 2003
            • 3615

Ursprungligen postat av Gabbi
            Tycker heller inte det är en jättekonstig ide att anordna ett föredrag i tex Stocholm som trots allt är vår huvudstad. I sthlm med förorter bor 1,5-2 miljoner, och utöver det om du lägger till kanske en timmes bilresa, som jag tror att de flesta kan tänka sig för att komma till något de gärna vill se, hur många människor når vi då? Det är en ganska försvarlig portion av Sveriges befolkning.
            Detta är väl inte Svenska ciklidsällskapet? Då ska väl alla medlemmar kunna få tillgång till medlemserbjudandet. Visst, alla kan ta bilen ner till 08, men vem tjänar på det?

Neh, erbjudandet ska vara tillgängligt för Kirunabor i Norr till Skåningar i Lödde. Grannarna i Oslo till östra landets Helsingfors.

Nu lär jag också få en käftsmäll.....
            Mvh Alex

Kommentar

• mikro
              Användare
              • November 2002
              • 666

Gallup upplagd!Om ni saknar någon kategori så PM:a mig.

Ursprungligen postat av ozric
              Bra förslag! En gallup om vad folk vill ha som erbjudande ??
              /Mikael

Kommentar

• Johan
                Användare
                • August 2002
                • 3029

heja mikro! =)

Kommentar

• mikro
                  Användare
                  • November 2002
                  • 666

Jag ser att du redan röstat i alla fall
                  /Mikael

Kommentar

• Johan
                    Användare
                    • August 2002
                    • 3029

schhh...

Kommentar

• PatrikMalmo
                      Användare
                      • May 2005
                      • 4642

Jupps, du ryker på en smäll från mig... Varför BARA ner till Lödde? Malmö ligger ju söder om Lödde, så får inte vi vara med då? *skratt* Dessutom har vi ju nära till Köpenhamn här, och det heter ju Nordiska Ciklidsällskapet... ett erbjudande för Öresundsregionen torde kunna gynna fler folk rent antalsmässigt än Sthlms-regionen, då det faktiskt bor ännu fler härnere. Då är inte västkustborna inräknade heller. En heeeeelt annan femma hur många medlemmar som bor på respektive ställe...

Nee. Jag bara jäklas. Ingen stor fråga för mig, helt klart är det så att alla inte har samma saker de letar efter/behöver/vill ha som erbjudande. Att vi öht får loss medlemserbjudanden tycker jag är finfint, oavsett var. Räcker mycket långt - glöm inte att detta är en ideell förening. De erbjudanden jag inte är intresserad av uppskattar jag ändå, för det är folk som lagt ner arbete på det. Och lyckats. En del är jag bara intresserad av i nuläget. Är det lång transport men intressant erbjudande så är det nog inte omöjligt att samordna på något sätt.

Hilsen,

P

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                      Detta är väl inte Svenska ciklidsällskapet? Då ska väl alla medlemmar kunna få tillgång till medlemserbjudandet. Visst, alla kan ta bilen ner till 08, men vem tjänar på det?

Neh, erbjudandet ska vara tillgängligt för Kirunabor i Norr till Skåningar i Lödde. Grannarna i Oslo till östra landets Helsingfors.

Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Gabbi
                        Användare
                        • April 2002
                        • 897

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää

Du menar att jag borde nämnt de övriga nordiska länderna? Visst, de ska inte förglömmas, men av dem som varit med och debatterat här har de flesta varit svenskar.
                        Allla erbjudande hitills HAR varit tillgängliga för alla, men vad vi senast diskkuterade var huruvida det var rätt att lägga ett föredrag eller en kurs i Sthlm. Jag menade på att man når väldigt många människkor i Sthlm med omkrets, om man jämför med tex Lödde...
                        www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

Alla dom saker som är med på omröstningen har varit med på i stort sett alla julerbjudandena
                          första året gick den bra
                          andra året över vattenlinjen precis
                          tredje året massor av gnäll och brakförlust
                          och hur mycket säljer man av varje produkt genomsnitt 0-6
                          angående käftsmäll tycker jag att det är fegt att säga så
                          menar ni att jag ska sluta att argumenera ?
                          tycker att era svar har varit mycket otillfredställande och era ord slutar med typ käftsmäll.
                          vänligen
                          Christer
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor
                          jag frågade hur stor ? inget svar
                          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• jarinen
                            Användare
                            • April 2003
                            • 1888

Jag tror ochså det kunde vara sunt att även andra affärer stod för medlemserbjudandet, på så sätt så är det stockholmarna som beställer långväga paket emellanåt ; )

Att glas och aluramställningar ska sälja som smör i solsken är väl ingen som räknat med va?
                            Enkla saker som torrfoder o böcker o DVDer tror jag är det som är mest lämpat.

Mvh Jari

Kommentar

• Gabbi
                              Användare
                              • April 2002
                              • 897

Ursprungligen postat av jarinen
                              Jag tror ochså det kunde vara sunt att även andra affärer stod för medlemserbjudandet, på så sätt så är det stockholmarna som beställer långväga paket emellanåt ; )

Att glas och aluramställningar ska sälja som smör i solsken är väl ingen som räknat med va?
                              Enkla saker som torrfoder o böcker o DVDer tror jag är det som är mest lämpat.

Mvh Jari
                              Fast det har varit bäst respons på detta erbjudande. Aluställningar har gått åt mycket bättre än de erbjudanden där det ingått böcker och foder. Där ser man hur svårt det är att veta...
                              www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

Ursprungligen postat av jarinen
                                Som i förra numret av CB menar du
                                Tyvärr har det visat sig vara svårt att övertala butiker att ställa upp med erbjudanden.
                                Senast redigerad av Micke; 20 June 2006, 17:09.
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...